|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Kluks ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 28-Februar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 246 |
![]() |
|
Jeg har også kigget lidt på Epia kortene, de har helt klart nogle forcer, som du også nævner. Men så vidt jeg forstår er de ikke hurtige nok til f.eks. timeshift og andre tuner features. Har du prøvet dette? Og hvordan har de det med DivX afspilning? |
||
![]() |
||
ThomP ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Juni-2004 Status: Offline Point: 53 |
![]() |
|
Jeg har ikke prøvet tv-funktionerne endnu, da jeg først lige har fået de sidste stumper og installeret Windows i går. Efter hvad jeg har læst skulle den være hurtig nok til tv og mpeg2 timeshifting (med hardware-encoding) - ellers bliver jeg skuffet DivX er vist ikke så godt med det chipsæt, der er på MS og de andre, "gamle" kort. De nye SP-kort har et nyt chipsæt, som skulle have hardware-assisted mpeg4 decoding. Men det fås kun i 800 MHz, hvis det skal være blæserløst, og så ved jeg ikke, om chipsættet opvejer nedgangen i hastighed |
||
![]() |
||
Skum ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() |
|
Hvad angår netværket; det kan godt være de trådløse netværk er sikre nok, hvis man ved en del mere end jeg gør om at sætte dem op. Jeg har installeret adskillige netværk hjemme, men er ikke så meget haj til det (eller har så meget interesse i det) at jeg har villet kaste mig over det trådløse før jeg vidste hvad jeg lavede. Jeg har ikke noget behov for DivX - jeg downer ikke film; alle mine film er købt og ligger på dvd, så min htpc skal kun bruges til at optage fra fjernsynet og afspille dvd-film. Det må vel også betyde at jeg kan nøjes med forholdsvis beskeden ydelse? Igen, måske en Pentium M. Endnu en tanke jeg har gjort mig er, at bygge den direkte ind i vores tv-bænk i mdf i stedet for at bruge et standard-kabinet. På den måde kan jeg få godt med luft rundt omkring enhederne og forhåbentlig nøjes med passiv køling. Tak for hjælpen til jer alle - dejligt at få så mange gode råd med på vejen. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Præcis det samme her
Ideen med at bygge den ind i tv-bænken er måske meget god på kort sigt, men lidt ærgerlig den dag, du køber et fladskærms-tv til at hænge op på væggen |
||
![]() |
||
boborg ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-November-2003 Status: Offline Point: 222 |
![]() |
|
Nogen der har set denne her før? |
||
/ Bob
|
||
![]() |
||
![]() |
|
WoW! Eneste ulempe er så vidt jeg kan se prisen! 5000€ er lige i overkanten til min tegnebog |
||
![]() |
||
Lars ![]() Administrator ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 05-Oktober-2003 Sted: Denmark Status: Offline Point: 15694 |
![]() |
|
Hej Alle
Ja, lækker lille sag Produktet har været undervejs længe, og er ikke klar til salg endnu. Prisen vil nok desværre ligge på den forkerte side af 30kkr herhjemme, men jeg er ved at skaffe lidt mere information. /Lars |
||
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk |
||
![]() |
||
gospel ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 29-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 22 |
![]() |
|
I skriver, at Myth og MCE er de eneste valg hvis man vil have server/client
mulighed. Jeg bruger selv SageTV og er YDERST tilfreds med den - kører server i kælderen og client i stuen - virker upåklageligt. Så vidt jeg ved, kan SageTV det samme som Myth. Jeg ville selv have kørt med Myth, men kunne ikke få det sat op - og besluttede at kigge på andre løsninger. Har prøvet forskellige demo-versioner men besluttede mig for SageTV og har ikke fortrudt en eneste gang! Selv sådan noget som timer-optagelse over nettet er muligt (har jeg dog ikke selv prøvet endnu). Det eneste som jeg synes SageTV mangler, er understøttelse af DVB-C så man kan bruge sit Selector-kort og få endnu bedre kvalitet på alle kanaler. Understøtter også Hauppage 500 med to tunere. |
||
![]() |
||
tychsen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 18-November-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 476 |
![]() |
|
Det må man så ikke, vel? Ergo: prisen har noget at sige. Det ændre vel forholdende lidt, eller hvad? Jeg syntes nemligt at sådan en HTPC hurtigt kan løbe op.. og man er aldrig helt sikker på resultatet... Er der ikke nogle der gider forklare mig, hvad PHILIPS'en omtalt tidligere i denne tråd egentligt gør? Redigeret af tychsen |
||
![]() |
||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 9420 |
![]() |
|
Tja jeg tror den egentligt bare flytter foto/lyd/video trådløst mellem en pc og dit TV. Du får desuden en remote så du kan styre om du vil have lyd/foto eller video vist på dit TV. Der findes en række forskellige modeller, hvor denne S400 er den største. Man burde jo så kunne benytte en HTPC som multimedie center, og derfra streame alt musik/video/foto til sine TV/anlæg i huset.
|
||
![]() |
||
dkoclni ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 311 |
![]() |
|
Ja, den udtalelse client/server ligger vist på mine skuldre ;).... Og så ser jeg til min store fryd at de understøtter xcard! Et muligt projekt kunne nu være en boks bygget over mini itx med høj waf, med et xcard i pci'en - og så ellers usb pvr'ere efter behov gemt af vejen - dermed opnås super TV out og lige så mange tunere man har løst til... (sikke en masse forkortelser ;) Lige en note om 500'eren - de skriver at den ikke kan benyttes som netværks encoder - men understøttes lokalt: |
||
![]() |
||
Helmø ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 27-August-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 303 |
![]() |
|
For at dette skal kunne virke så skal man vel have et eller andet program kørende på sin PC/HTPC for at kunne sende informationer til TV'et. Alternativt skal TV'et kunn browse harddisken på computeren. Hvis det sidste er tilfældet - hvordan kan man så se live TV? |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |