recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opbygning, lydløs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til opbygning, lydløs

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Kluks Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-Februar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 246
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2005 kl. 08:33
Oprindeligt skrevet af ThomP ThomP skrev:

Jeg er i gang med at bygge en HTPC, og har haft nogenlunde de samme krav og overvejelser. Jeg er endt med en Via Epia MS10000, som er blæserløs. Den skulle være hurtig nok til at afspille mpeg2, og med et hardware-encoder tv-kort skulle optagelse heller ikke være noget problem.

Jeg har også kigget lidt på Epia kortene, de har helt klart nogle forcer, som du også nævner. Men så vidt jeg forstår er de ikke hurtige nok til f.eks. timeshift og andre tuner features. Har du prøvet dette? Og hvordan har de det med DivX afspilning?

Til top
ThomP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juni-2004
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2005 kl. 08:56

Oprindeligt skrevet af Kluks Kluks skrev:

Jeg har også kigget lidt på Epia kortene, de har helt klart nogle forcer, som du også nævner. Men så vidt jeg forstår er de ikke hurtige nok til f.eks. timeshift og andre tuner features. Har du prøvet dette? Og hvordan har de det med DivX afspilning?

Jeg har ikke prøvet tv-funktionerne endnu, da jeg først lige har fået de sidste stumper og installeret Windows i går. Efter hvad jeg har læst skulle den være hurtig nok til tv og mpeg2 timeshifting (med hardware-encoding) - ellers bliver jeg skuffet.

DivX er vist ikke så godt med det chipsæt, der er på MS og de andre, "gamle" kort. De nye SP-kort har et nyt chipsæt, som skulle have hardware-assisted mpeg4 decoding. Men det fås kun i 800 MHz, hvis det skal være blæserløst, og så ved jeg ikke, om chipsættet opvejer nedgangen i hastighed

Til top
Skum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2005 kl. 09:19

Hvad angår netværket; det kan godt være de trådløse netværk er sikre nok, hvis man ved en del mere end jeg gør om at sætte dem op. Jeg har installeret adskillige netværk hjemme, men er ikke så meget haj til det (eller har så meget interesse i det) at jeg har villet kaste mig over det trådløse før jeg vidste hvad jeg lavede.

Jeg har ikke noget behov for DivX - jeg downer ikke film; alle mine film er købt og ligger på dvd, så min htpc skal kun bruges til at optage fra fjernsynet og afspille dvd-film. Det må vel også betyde at jeg kan nøjes med forholdsvis beskeden ydelse? Igen, måske en Pentium M.

Endnu en tanke jeg har gjort mig er, at bygge den direkte ind i vores tv-bænk i mdf i stedet for at bruge et standard-kabinet. På den måde kan jeg få godt med luft rundt omkring enhederne og forhåbentlig nøjes med passiv køling.

Tak for hjælpen til jer alle - dejligt at få så mange gode råd med på vejen.

Til top
ThomP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juni-2004
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2005 kl. 09:32
Oprindeligt skrevet af Skum Skum skrev:

Jeg har ikke noget behov for DivX - jeg downer ikke film; alle mine film er købt og ligger på dvd, så min htpc skal kun bruges til at optage fra fjernsynet og afspille dvd-film. Det må vel også betyde at jeg kan nøjes med forholdsvis beskeden ydelse? Igen, måske en Pentium M.

Præcis det samme her. Pentium M skulle sagtens kunne gøre det - jeg synes bare, de er lidt dyre...

Oprindeligt skrevet af Skum Skum skrev:

Endnu en tanke jeg har gjort mig er, at bygge den direkte ind i vores tv-bænk i mdf i stedet for at bruge et standard-kabinet. På den måde kan jeg få godt med luft rundt omkring enhederne og forhåbentlig nøjes med passiv køling.

Ideen med at bygge den ind i tv-bænken er måske meget god på kort sigt, men lidt ærgerlig den dag, du køber et fladskærms-tv til at hænge op på væggen. Min plan er at lægge pc-en på en hylde under tv-et i første omgang, men gøre den fleksibel, så den også kan vendes 90 grader og hænges på væggen, eller sættes ind i en reol (den bliver jo ikke mere end 20-25 cm dyb, så den kan stå i en bogreol)

Til top
boborg Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 27-November-2003
Status: Offline
Point: 222
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2005 kl. 12:28

Nogen der har set denne her før?

http://www.cdfreaks.com/news/11426

/ Bob
Til top
ThomP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juni-2004
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2005 kl. 12:52
Oprindeligt skrevet af boborg boborg skrev:

Nogen der har set denne her før?

http://www.cdfreaks.com/news/11426

WoW! Eneste ulempe er så vidt jeg kan se prisen! 5000€ er lige i overkanten til min tegnebog

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15689
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2005 kl. 14:17

Hej Alle

Oprindeligt skrevet af ThomP ThomP skrev:

[QUOTE=boborg] Nogen der har set denne her før?

http://www.cdfreaks.com/news/11426[/QUOTE]

WoW! Eneste ulempe er så vidt jeg kan se prisen! 5000€ er lige i overkanten til min tegnebog

Ja, lækker lille sag

Produktet har været undervejs længe, og er ikke klar til salg endnu.

Prisen vil nok desværre ligge på den forkerte side af 30kkr herhjemme, men jeg er ved at skaffe lidt mere information.

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
gospel Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 22
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2005 kl. 19:02
I skriver, at Myth og MCE er de eneste valg hvis man vil have server/client
mulighed. Jeg bruger selv SageTV og er YDERST tilfreds med den - kører
server i kælderen og client i stuen - virker upåklageligt.

Så vidt jeg ved, kan SageTV det samme som Myth. Jeg ville selv have kørt
med Myth, men kunne ikke få det sat op - og besluttede at kigge på
andre løsninger. Har prøvet forskellige demo-versioner men besluttede
mig for SageTV og har ikke fortrudt en eneste gang!

Selv sådan noget som timer-optagelse over nettet er muligt (har jeg dog
ikke selv prøvet endnu).

Det eneste som jeg synes SageTV mangler, er understøttelse af DVB-C så
man kan bruge sit Selector-kort og få endnu bedre kvalitet på alle
kanaler. Understøtter også Hauppage 500 med to tunere.
Til top
tychsen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 476
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2005 kl. 19:13
Oprindeligt skrevet af Skum Skum skrev:

Nu er det jo altså sådan indrettet at jeg fuldt ud lovligt må købe alt det pc-udstyr jeg har lyst til som hjemme-pc.

Det må man så ikke, vel? Ergo: prisen har noget at sige. Det ændre vel forholdende lidt, eller hvad? Jeg syntes nemligt at sådan en HTPC hurtigt kan løbe op.. og man er aldrig helt sikker på resultatet...

Er der ikke nogle der gider forklare mig, hvad PHILIPS'en omtalt tidligere i denne tråd egentligt gør?



Redigeret af tychsen
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2005 kl. 19:43
Oprindeligt skrevet af tychsen tychsen skrev:

[QUOTE=Skum]

Er der ikke nogle der gider forklare mig, hvad PHILIPS'en omtalt tidligere i denne tråd egentligt gør?

Tja jeg tror den egentligt bare flytter foto/lyd/video trådløst mellem en pc og dit TV. Du får desuden en remote så du kan styre om du vil have lyd/foto eller video vist på dit TV.

Der findes en række forskellige modeller, hvor denne S400 er den største.
Philips er desuden begyndt at indbygge WIFI i deres musikanlæg, tv m.m. så du kan altid hente din musik/film fra en pc eller streame det direkte fra nettet.

Man burde jo så kunne benytte en HTPC som multimedie center, og derfra streame alt musik/video/foto til sine TV/anlæg i huset.

 

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2005 kl. 19:47

Oprindeligt skrevet af gospel gospel skrev:

I skriver, at Myth og MCE er de eneste valg hvis man vil have server/client mulighed. Jeg bruger selv SageTV og er YDERST tilfreds med den - kører server i kælderen og client i stuen - virker upåklageligt.

Så vidt jeg ved, kan SageTV det samme som Myth. Jeg ville selv have kørt
med Myth, men kunne ikke få det sat op - og besluttede at kigge på
andre løsninger. Har prøvet forskellige demo-versioner men besluttede
mig for SageTV og har ikke fortrudt en eneste gang!

Selv sådan noget som timer-optagelse over nettet er muligt (har jeg dog
ikke selv prøvet endnu).
Understøtter også Hauppage 500 med to tunere.

Ja, den udtalelse client/server ligger vist på mine skuldre ;)....
Jeg har tidligere haft fingrene i Sage - godt nok længe siden - og jeg må indrømme at der er sket seriøse fremskridt/ændringer. Det ser meget lovende ud. Jeg må teste det en gang til.... Der er mange af funktionerne som jeg med glæde genkender fra Myth, blandt andet en seriøst EPG med et fuldt understøttet web interface - ikke som mange af de andre som ikke levere lige så mange muligheder på websiden eller i selve programmet.

Og så ser jeg til min store fryd at de understøtter xcard! Et muligt projekt kunne nu være en boks bygget over mini itx med høj waf, med et xcard i pci'en - og så ellers usb pvr'ere efter behov gemt af vejen - dermed opnås super TV out og lige så mange tunere man har løst til... (sikke en masse forkortelser ;)

Lige en note om 500'eren - de skriver at den ikke kan benyttes som netværks encoder - men understøttes lokalt:
TV Tuner Card: Installed TV Tuner/MPEG-2 Encoding Card or USB device (Please note: The PVR-150, PVR-500, Plextor ConvertX, UltraTV PCI 500/550 and ProVideo 358T are not supported in SageTV Recorder and therefore cannot be used as networked encoders)

Til top
Helmø Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 27-August-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 303
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2005 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af tychsen tychsen skrev:

[QUOTE=Skum]

Er der ikke nogle der gider forklare mig, hvad PHILIPS'en omtalt tidligere i denne tråd egentligt gør?

Tja jeg tror den egentligt bare flytter foto/lyd/video trådløst mellem en pc og dit TV. Du får desuden en remote så du kan styre om du vil have lyd/foto eller video vist på dit TV.

Der findes en række forskellige modeller, hvor denne S400 er den største.
Philips er desuden begyndt at indbygge WIFI i deres musikanlæg, tv m.m. så du kan altid hente din musik/film fra en pc eller streame det direkte fra nettet.

Man burde jo så kunne benytte en HTPC som multimedie center, og derfra streame alt musik/video/foto til sine TV/anlæg i huset.

 

For at dette skal kunne virke så skal man vel have et eller andet program kørende på sin PC/HTPC for at kunne sende informationer til TV'et. Alternativt skal TV'et kunn browse harddisken på computeren. Hvis det sidste er tilfældet - hvordan kan man så se live TV?

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu