recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opbygning, lydløs
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til opbygning, lydløs

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9325
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2005 kl. 21:14
Oprindeligt skrevet af Helmø Helmø skrev:

Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Oprindeligt skrevet af tychsen tychsen skrev:

[QUOTE=Skum]

Er der ikke nogle der gider forklare mig, hvad PHILIPS'en omtalt tidligere i denne tråd egentligt gør?

Tja jeg tror den egentligt bare flytter foto/lyd/video trådløst mellem en pc og dit TV. Du får desuden en remote så du kan styre om du vil have lyd/foto eller video vist på dit TV.

Der findes en række forskellige modeller, hvor denne S400 er den største.
Philips er desuden begyndt at indbygge WIFI i deres musikanlæg, tv m.m. så du kan altid hente din musik/film fra en pc eller streame det direkte fra nettet.

Man burde jo så kunne benytte en HTPC som multimedie center, og derfra streame alt musik/video/foto til sine TV/anlæg i huset.

 

For at dette skal kunne virke så skal man vel have et eller andet program kørende på sin PC/HTPC for at kunne sende informationer til TV'et. Alternativt skal TV'et kunn browse harddisken på computeren. Hvis det sidste er tilfældet - hvordan kan man så se live TV?

Man har et Philips program liggende på sin PC som browser harddisken + har kontakt til internettet. Hvordan man så ser live tv har jeg heller ikke gennemskuet samt om man kan programmerer sin HTPC. 

Til top
BjarneDS Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Marts-2005 kl. 23:15
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af ThomP ThomP skrev:

[QUOTE=boborg] Nogen der har set denne her før?

http://www.cdfreaks.com/news/11426[/QUOTE]

Ja, lækker lille sag

Produktet har været undervejs længe, og er ikke klar til salg endnu.

Den er beskrevet i en artikel i "Nyhedsmagasinet Elektronik & Data" helt tilbage i foråret 2004 (nr. 4), og skulle efter sigende have været et hit på CeBIT messen sidste år. Men da jeg i efteråret forsøgte at finde ud af hvor og til hvilken pris den kunne købes, svarede producenten at den ikke kunne købes i Danmark. Citat: "... MICROSOFT does not deliver the software in Denmark and so you would not be able to install your programms" (det er MCE de henviser til).

Til top
ThomP Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-Juni-2004
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2005 kl. 08:18
Oprindeligt skrevet af lahan lahan skrev:

Man har et Philips program liggende på sin PC som browser harddisken + har kontakt til internettet. Hvordan man så ser live tv har jeg heller ikke gennemskuet samt om man kan programmerer sin HTPC. 

Der findes mange af den slags bokse - Hauppauge har noget lignende (mediamvp), Pinnacle har deres bud (Showcenter), og så er der jo også Amitechs Homelink. Fælles for alle dem, jeg har set, er, at de ikke kan streame live-tv og dermed heller ikke kan bruges til timeshifting. Efter min mening reducerer det værdien ganske gevaldigt - desuden er man jo begrænset til de funktioner og den brugergrænseflade, producenten har udtænkt, hvor HTPC'en giver mulighed for at vælge mellem de mange programmer på markedet og følge den teknologiske udvikling. Til gengæld er de "rene" hardwareløsninger sikkert mere stabile...

Til top
Skum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2005 kl. 12:21
Oprindeligt skrevet af dkoclni dkoclni skrev:

Jeg er også selvstændig og har derfor også kigget på reglerne for dette - mon ikke vi bare skal lukke og slukke en hver form for diskusion af de danske skatteregler med nedenstående link:

Delvist fradrag:
http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=108134& vID=200795&i=22#i108134

Citat fra ovenstående:
"Momsen på indkøb, du bruger til såvel momspligtige som private formål, kan du medregne til købsmomsen med den andel, som skønsmæssigt vedrører den momspligtige virksomhed. Det gælder f.eks. indkøb af brændsel, el, gas, vand og telefon.

Når ToldSkat vurderer, om den skønsmæssige fordeling af momsen på virksomheden og på privatforbruget er rimelig, lægger man normalt den fordeling til grund, som kan godkendes ved skatteberegningen."

 

Ingen fradrag:

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=108141& vID=200795&i=29#i108141

 

Citat fra ovenstående:
"Du har ikke fradragsret for momsen på følgende indkøb:

  • indehaverens privatforbrug. Det gælder også, selv om virksomheden sælger eller fremstiller sådanne varer selv"

Det siger vist det hele.....

Du kigger på det forkerte. Det er hjemmepc-ordningen der gælder her. Den kan du læse mere om her: http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=103976& vID=200729&search=hjemmepc

I korte træk; alt udstyr er skattefrit for medarbejderen (mig) og fradragsberettiget for arbejdsgiveren (mig) forudsat at:

1: der altid er tale om en computer med tilbehør. Altså ikke blot tilbehør

2: Arbejdsgiveren betaler en del af udgiften og har en del af risikoen. Arbejdsgiveren må gerne betale hele udgiften.

3: Computeren har en form for faglig begrundelse. Denne behøver kun være ganske beskeden.

Da jeg er IT-konsulent er alt it-udstyr af faglig interesse; blandt andet fordi det er nyttigt for mig at kende til hvad der rører sig. Jeg har bekendte der bruger flere penge på digitalkameraer end jeg bruger på it-udstyr i alt og det er stadig helt lovligt.

De regler du kigger på drejer sig om alt muligt andet; hvis jeg nu for eksempel forhandlede sofaer, så kunne jeg selvfølgelig ikke bare møblere mit hjem skattefrit. Men der er altså ikke noget fordækt i at jeg køber pc-udstyr af enhver slags.

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2005 kl. 12:44

Ja, det er rigtigt at det er fradragsberettiget for arbejdsgiver (dig), når der er tale om en IT virksomhed, men det er altså ikke rigtigt at det dermed er skattefrit for dig som arbejdstager jævn før hjemmepc ordningen. Det er ganske rigtigt, at mange virksomheder "giver" medarbejderne en pc som de frit kan benytte til privatbrug, men i ordningen står det tydeligt at den skal stilles tilrådighed til brug ved arbejdet, men at den derudover må benyttes til privatbrug. Der skal altså være en arbejdsmæssig relevans ved at få stillet computeren til rådighed.
At dette er umuligt at håndhæve og kontrollere - det er en anden sag.

Men selvfølge kan man argumentere for at din virksomhed skal sælge og producere HTPC løsninger og at du derfor bliver nødt til at have en i hjemmet til diverse praktiske test.... ;)

LL § 16, stk. 12:

  1. PC'en med tilbehør skal være stillet til rådighed til brug ved arbejdet. Der skal således være en erhvervsmæssig begrundelse for at give medarbejderne et tilbud om en pc til brug i hjemmet
Til top
Skum Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 26-Februar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 7
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2005 kl. 13:18

Og senere, hvis du læser lidt videre: Selv en beskeden erhvervsmæssig anvendelse er tilstrækkelig til, at pc'en er omfattet af skattefrihedsbestemmelsen

Igen, som IT-konsulent har AL it-udstyr en erhvervsmæssig interesse og anvendelse.

Til top
dkoclni Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 27-Juli-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 311
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Marts-2005 kl. 13:23

Fair nok...

Hold kæft hvor bliver vi kloge.... ;)

Til top
thoma2 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 16-Oktober-2004
Status: Offline
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Marts-2005 kl. 22:27

*******

Jeg har også kigget lidt på Epia kortene, de har helt klart nogle forcer, som du også nævner. Men så vidt jeg forstår er de ikke hurtige nok til f.eks. timeshift og andre tuner features. Har du prøvet dette? Og hvordan har de det med DivX afspilning?

******

Timeshift virker fint på mit EPIA MII10000. Chipsætttet understøtter MPEG-2 dekodning i HW, og mit PVR-250 understøtter MGEP-2 encodning i HW. Det eneste der er tilbage for VIA processoren er at flytte data til og fra HD. Det virker bare, og så er det let at modificere til pasiv køling. Så man ikke skal have et støjende monter til at stå i stuen.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu