|
|
Besvar ![]() |
Side <123 |
Forfatter | |||
lahan ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2004 Sted: Denmark Status: Online Point: 9420 |
![]() |
||
Man har et Philips program liggende på sin PC som browser harddisken + har kontakt til internettet. Hvordan man så ser live tv har jeg heller ikke gennemskuet samt om man kan programmerer sin HTPC. |
|||
![]() |
|||
BjarneDS ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 04-Oktober-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 19 |
![]() |
||
Den er beskrevet i en artikel i "Nyhedsmagasinet Elektronik & Data" helt tilbage i foråret 2004 (nr. 4), og skulle efter sigende have været et hit på CeBIT messen sidste år. Men da jeg i efteråret forsøgte at finde ud af hvor og til hvilken pris den kunne købes, svarede producenten at den ikke kunne købes i Danmark. Citat: "... MICROSOFT does not deliver the software in Denmark and so you would not be able to install your programms" (det er MCE de henviser til). |
|||
![]() |
|||
ThomP ![]() Bruger ![]() Oprettet: 17-Juni-2004 Status: Offline Point: 53 |
![]() |
||
Der findes mange af den slags bokse - Hauppauge har noget lignende (mediamvp), Pinnacle har deres bud (Showcenter), og så er der jo også Amitechs Homelink. Fælles for alle dem, jeg har set, er, at de ikke kan streame live-tv og dermed heller ikke kan bruges til timeshifting. Efter min mening reducerer det værdien ganske gevaldigt - desuden er man jo begrænset til de funktioner og den brugergrænseflade, producenten har udtænkt, hvor HTPC'en giver mulighed for at vælge mellem de mange programmer på markedet og følge den teknologiske udvikling. Til gengæld er de "rene" hardwareløsninger sikkert mere stabile... |
|||
![]() |
|||
Skum ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() |
||
Du kigger på det forkerte. Det er hjemmepc-ordningen der gælder her. Den kan du læse mere om her: http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=103976& vID=200729&search=hjemmepc I korte træk; alt udstyr er skattefrit for medarbejderen (mig) og fradragsberettiget for arbejdsgiveren (mig) forudsat at: 1: der altid er tale om en computer med tilbehør. Altså ikke blot tilbehør 2: Arbejdsgiveren betaler en del af udgiften og har en del af risikoen. Arbejdsgiveren må gerne betale hele udgiften. 3: Computeren har en form for faglig begrundelse. Denne behøver kun være ganske beskeden. Da jeg er IT-konsulent er alt it-udstyr af faglig interesse; blandt andet fordi det er nyttigt for mig at kende til hvad der rører sig. Jeg har bekendte der bruger flere penge på digitalkameraer end jeg bruger på it-udstyr i alt og det er stadig helt lovligt. De regler du kigger på drejer sig om alt muligt andet; hvis jeg nu for eksempel forhandlede sofaer, så kunne jeg selvfølgelig ikke bare møblere mit hjem skattefrit. Men der er altså ikke noget fordækt i at jeg køber pc-udstyr af enhver slags. |
|||
![]() |
|||
dkoclni ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 311 |
![]() |
||
Ja, det er rigtigt at det er fradragsberettiget for arbejdsgiver (dig), når der er tale om en IT virksomhed, men det er altså ikke rigtigt at det dermed er skattefrit for dig som arbejdstager jævn før hjemmepc ordningen. Det er ganske rigtigt, at mange virksomheder "giver" medarbejderne en pc som de frit kan benytte til privatbrug, men i ordningen står det tydeligt at den skal stilles tilrådighed til brug ved arbejdet, men at den derudover må benyttes til privatbrug. Der skal altså være en arbejdsmæssig relevans ved at få stillet computeren til rådighed. Men selvfølge kan man argumentere for at din virksomhed skal sælge og producere HTPC løsninger og at du derfor bliver nødt til at have en i hjemmet til diverse praktiske test.... ;) LL § 16, stk. 12:
|
|||
![]() |
|||
Skum ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 26-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 7 |
![]() |
||
Og senere, hvis du læser lidt videre: Selv en beskeden erhvervsmæssig anvendelse er tilstrækkelig til, at pc'en er omfattet af skattefrihedsbestemmelsen Igen, som IT-konsulent har AL it-udstyr en erhvervsmæssig interesse og anvendelse. |
|||
![]() |
|||
dkoclni ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Juli-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 311 |
![]() |
||
Fair nok... Hold kæft hvor bliver vi kloge.... ;) |
|||
![]() |
|||
thoma2 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 16-Oktober-2004 Status: Offline Point: 116 |
![]() |
||
******* Jeg har også kigget lidt på Epia kortene, de har helt klart nogle forcer, som du også nævner. Men så vidt jeg forstår er de ikke hurtige nok til f.eks. timeshift og andre tuner features. Har du prøvet dette? Og hvordan har de det med DivX afspilning? ****** Timeshift virker fint på mit EPIA MII10000. Chipsætttet understøtter MPEG-2 dekodning i HW, og mit PVR-250 understøtter MGEP-2 encodning i HW. Det eneste der er tilbage for VIA processoren er at flytte data til og fra HD. Det virker bare, og så er det let at modificere til pasiv køling. Så man ikke skal have et støjende monter til at stå i stuen. |
|||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |