|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
ronnih ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
![]() Sendt: 08-Maj-2007 kl. 16:48 |
Hej Alle! Redigeret af ronnih - 08-Maj-2007 kl. 16:49 |
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Jeg skrev noget sludder her så jeg har slette det.
![]() Redigeret af Ken_T - 10-Maj-2007 kl. 00:30 |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Det er muligt på de fleste Samsung skærme at kære 1:1 pixelmapping over VGA i enten 1360x768 eller 1366x768 Hvis grafikkortets driver ikke selv kan indstilles til dette, bruger man softwaren powerstrip til at tilføje opløsningen http://entechtaiwan.net/util/ps.shtm 1:1pixelmapping over VGA giver skarpere billede end 1280x720 over DVI/HDMI hovedsagligt ved tekst, ved filmbrug er det ikke noget der betyder noget og her giver 1280x720 ofte bedre farver/kontrast end VGA. Skal man afspille 720p HD materiale der netop er i opløsningen 1280x720 er denne opløsning over DVI/HDMI at foretrække da man så slipper for at skalere på computeren. Men til tekstbrug er VGA pixelmappet at foretrække.
|
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
Det vil jeg prøve, jeg har et kabel der kan bruges. Hvis du ikke har ret Spawn, nedlægger jeg en protest.
![]() Og tekst er netop ganske rigtig et problem, mens det ellers ser ok ud. |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
nå, ikke nogen protestant i denne omgang, det ser da forrygende ud, passer perfekt til kanten . Jeg kan ikke se forskel i kvaliteten af billedet i forhold til HDMI umiddelbart, heller ikke ved film, men det er muligvis svært at afgøre.
Det med teksten var rigtigt, det står betydelig bedre. Det kan da være et stort problem egentlig, særlig hvis man kun bruger Tv som eneste skærm. Jeg tror jeg gemmer alle dine klamme råd til senere, for så at fyre dem af på et passende sted og dernæst pynte mig med de lånte fjer, Spawn. ![]() Havde egentlig prøvet det der med VGA før, men kunne ikke lige få et billede frem undtagen i "sikker tilstand" og opgav så lige da. Motiveringen var der ikke rigtig. Eneste løsning var faktisk at slette grafikdrivere og installere om. Det var det med teksten der lige fik mig i gang igen. Har du flere af de goe, spawn? ![]() Med dybfølt tak Ken_T Redigeret af Ken_T - 09-Maj-2007 kl. 23:59 |
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Jeg køre med en Samsung LE40 M71 (altså samme model, men i 40"). Det var mig der testede Ehome Vision´s mediecenter, og det spillede perfekt her forbundet via VGA og med 1360x768 - Der får jeg 1:1 pixelmapping.
|
|
![]() |
|
![]() |
hehe - selv tak Ken_T Det der med lyden er et opsætningsspørgsmål på TV'et, den ene HDMI indgang og VGA indgangen deler samme phono lyd input (der kommer fra PC'en), så du skal ind i menuen et sted og vælge om denne lydindgang skal være aktiv for enten VGA eller HDMI indgangen. Har ikke lige en manual ved hånden - men det er der et eller andet sted :-) |
|
|
|
![]() |
|
ronnih ![]() Bruger ![]() Oprettet: 05-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 118 |
![]() |
Hej igen alle sammen! Har arbejdet med computere de sidste 15 år - og aldrig har det slået mig en tanke med den ene pin :-) Tak for hjælpen, |
|
![]() |
|
![]() |
Aha - ja - det skal være 15pins VGA kabel for at PC'en får EDID oplysninger korrekt fra skærmen - disse fortæller grafikkortet hvilke opløsninger den understøtter. Super duper du fik det løst |
|
|
|
![]() |
|
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
Øhhh.. Kører du 1366x768 ???
|
|
![]() |
|
![]() |
Hejsa!
//Ronni |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |