recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opsætning af AP / Extender
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til opsætning af AP / Extender

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3850
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til opsætning af AP / Extender
    Sendt: 18-Juni-2011 kl. 12:25
Jeg har købt mig et wifi AP til at udvidde rækkeviden på mit trådløse net. Jeg kan bare ikke få den til at virke. Nu er jeg ingen hej til opsætning af routere m.m. - alle jeg har haft har være præconfigureret af ISP/arbejdsgiver.

Den skal sættes op som en extender/repeater uden kabel i skuret.
Der en en quick guide hvor man kan vælge bridge mode, men der sker ikke det store. AP'et har default IP 192.168.1.1, men min router har IP 10.0.0.1. Derfor prøver jeg at give AP'et IP 10.0.0.2, men efter genstart er der ingen forbindelse og i via ipconfig siger den at min ip er 169.254.83.36 (ps jeg prøver at konfigurere den på min bærbare hvor jeg har slukket for det trådløse og forbundet den via kabel til AP'et)

Default gateway skal vel sættes til 10.0.0.1
Hvad med Mac adr. skal de være ens (for at enhederne skal kunne skifte mellem router og AP mens man bevæger sig)
Hvad med SSID - skal det være det samme
Og i manualen er der nævnt WDS - er det noget man skal bruge - kan det bruges sammen med min ZyXEL ?
Håber der er nogen der kan give mig et par tips.....

ps. det er en Techniclan WAE-54G v2 og min router er en ZyXEL P-2602HW-D1A fra Telenor
pps det havde sku været letter med en Airport Express, men nu har jeg jo ingen Apple router...

Redigeret af kim.t - 18-Juni-2011 kl. 12:39
Til top
Jonathan Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-Oktober-2005
Sted: Vanløse
Point: 137
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 12:39
Din extenter skal være i bridge mode, og så skal den vide hvilket netværk den skal forbinde til. Du burde ikke behøve at rode ip-adresser(og slet ikke mac adresse).
Ps. Du kan sagtens bruge en airport express med en ikke-apple router.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 12:43
Hvad med SSID ? Den skal jo selv forbinde til min eksisterende router via wifi og bare "gentage" signalet.
Som sagt mister den totalt forbindelsen efter jeg har skiftet ip til 10.0.0.2

Og en Airport Express kan ikke køre som extender med mindre du har en apple router - resten af funktionalitet virker fint.

Redigeret af kim.t - 18-Juni-2011 kl. 12:44
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2011 kl. 12:55
Her er hvad jeg kommer igennem med Setup Wizard'en :

1: Har valgt Brigde mode
2: Enable NTP (time zone og europæisk NTP server)
3: LAN interface setup den står til 192.168.1.1/255.255.255.0 - men LAN skal jo faktisk ikke bruges - så skal det ændres ?
4: Wireless Basic settings (Band, mode=AP), SSID og Channel
5: Encryption og nøgle
Så det jeg synes jeg mangler mangler er at den vel skal vide at det er et wifi signal den skal extende, dvs jeg mangler et sted hvor man siger at min trådløse router har IP 10.0.0.1, med SSID xxx og nøgle yyy. Den skal jo netop ikke forbindes via kabel

Det virker som om denne indstilling er til at forbinde den med en eksisterende router som ikke har wifi for at få et AP, ikke til at extende.

Redigeret af kim.t - 18-Juni-2011 kl. 13:02
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu