Jeg har købt mig et wifi AP til at udvidde rækkeviden på mit trådløse net. Jeg kan bare ikke få den til at virke. Nu er jeg ingen hej til opsætning af routere m.m. - alle jeg har haft har være præconfigureret af ISP/arbejdsgiver.
Den skal sættes op som en extender/repeater uden kabel i skuret.
Der en en quick guide hvor man kan vælge bridge mode, men der sker ikke det store. AP'et har default IP 192.168.1.1, men min router har IP 10.0.0.1. Derfor prøver jeg at give AP'et IP 10.0.0.2, men efter genstart er der ingen forbindelse og i via ipconfig siger den at min ip er 169.254.83.36 (ps jeg prøver at konfigurere den på min bærbare hvor jeg har slukket for det trådløse og forbundet den via kabel til AP'et)
Default gateway skal vel sættes til 10.0.0.1
Hvad med Mac adr. skal de være ens (for at enhederne skal kunne skifte mellem router og AP mens man bevæger sig)
Hvad med SSID - skal det være det samme
Og i manualen er der nævnt WDS - er det noget man skal bruge - kan det bruges sammen med min ZyXEL ?
Håber der er nogen der kan give mig et par tips.....
ps. det er en Techniclan WAE-54G v2 og min router er en ZyXEL P-2602HW-D1A fra Telenor
pps det havde sku været letter med en Airport Express, men nu har jeg jo ingen Apple router...
Redigeret af kim.t - 18-Juni-2011 kl. 12:39