|
Hjælp til opsætning af dr.tv på Samsung tv. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
kaps ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-Februar-2006 Status: Offline Point: 74 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 13-Februar-2017 kl. 10:32 |
Hej.
Har brug for lidt hjælp. Mine forældre har et Samsung tv, model Ue 48Ju6075, hvor der er smart tv. De vil gerne kunne benytte Dr's app så de kan se gamle udsendelser. Jeg har kæmpet en brav kamp med først at finde app'en, men det kan jeg ikke når jeg søger og har prøvet at Google mig frem til vejen, både herinde og på nettet for at finde en løsning men har ikke kunnet. Jeg har dog fundet udaf at man skal have den app der hedder Hbb tv, men så kan jeg ikke komme længere. Håber I kan hjælpe mig. Kasper
|
|
![]() |
|
Bromberg5 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3792 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hbb tv er ikke en app. Det fungere sådan at du på en af DR's kanaler trykker på den røde knap på remoten, så kommer du til dr arkiv mm.
Hvis ikke det er den røde funktionsknap er det den gule, det kan jeg sgu ikke lige huske:). Det kræver vidst også at tv'et får signal via antennekabel |
|
![]() |
|
Hej Blomberg5.
Jeg har prøvet at trykke på den røde knap samt den gule, men den siger at funktionen ikke er tilgængelig - det var på dr1. Tv'et får signal via antennekabel fra antenneforening.
|
|
![]() |
|
PerW ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 20-Marts-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4114 |
På Samsung TV skal du inst. app Hbb TV for at få det til at virke. Men det kræver også at signalet sendes med ud. Jeg har 2 Samsung TV og bruger Yousee, på begge TV virker Hbb TV ved at man trykker på den røde knap. Når man skifter til en af DR's kanaler kommer der en lille tekst i nederste højre hjørne om at man kan trykke på dne røde knap. PÅ begge mine TV skulle jeg inst. app'en HBB TV
|
|
![]() |
|
Hej PerW.
Jeg nåede også frem til begge dele, altså at Hbb tv skulle installeres og det er gjort. Og at man skal aktivere det på den røde knap, men der sker ikke noget når man trykker på den røde knap, så det må være fordi signalet ikke kommer med ud fra "Glentevejens antennelaug", som antenneforeningen hedder. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Du må henvende dig til Glenten og høre om de viderefører DR HBBTV, hvilket er en betingelse for at det kan bruges. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Hej.
Ja, jeg må tage kontakt til dem og undersøge det- tak for hjælpen.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Du skal også aktivere 'datatjenester' (mener jeg det hedder) i en af menuerne i TV'et. Ellers virker det ikke.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
TV'et skal være opsat til at modtage fra hjemmenetværket, enten via wifi eller kablet. Hbb TV er jo en internet tjeneste med streaming af indhold
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Nej! HbbTV er ikke via antenne, det er fra bredbånd. |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Hvis ikke udbyderen sender HBBTV ud, så virker det ikke, på You See Kabel TV virker det, på You See DSL kan det ikke bruges, da det ikke udsendes. Virker heller ikke med You See Kabel boksen, da signalet heller ikke er med der. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 31 ![]() -- ![]() Oprettet: 20-April-2006 Status: Offline Point: 2601 |
Det er meget simpelt hvad der skal være opfyldt...
1. TV-signalet skal indeholde HbbTV-signalet. 2. TV'et skal være tilsluttet internettet. 3. TV'et skal understøtte HbbTV.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |