recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > IP TV og WebTV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opsætning af "dum router"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til opsætning af "dum router"

 Besvar Besvar Side  <1 4567>
Forfatter
Besked
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 17:46
Men tag ikke det jeg skriver som den eneste sandhed - jeg tror ikke jeg ved mere end dig om netværk.

Venlig hilsen
KB
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tine M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 17:54
Bingo! Så skete der da noget.

Jeg kaldte d-linken 192.168.1.10. Prøvede efterfølgende at få adgang til den.
Det kunne jeg ikke. Satte så kabel i fra lan d-link til lan waoo, og så kunne jeg sq!

Nu har jeg deaktiveret wifi i waoo'en, er det klogt??
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tine M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 17:55


Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Og en ting mere. Du kan ændre din Macs IP-adr. i Systemindstillinger / Netværk.



Det tror jeg godt nok ikke lige, jeg skal begynde at rode med. Wink

Men tak.
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tine M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 18:08
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Beskrivelser er fine og dine ser altid gode ud, men billeder/stregtegning hjælper altid mere.

@Tine, har du iøvrigt sat din NAS op?


Hvad mente du i ørvirgt med det?


/Tine
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6627
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 18:11
Oprindeligt skrevet af Tine M. Tine M. skrev:

Bingo! Så skete der da noget.

Jeg kaldte d-linken 192.168.1.10. Prøvede efterfølgende at få adgang til den.
Det kunne jeg ikke. Satte så kabel i fra lan d-link til lan waoo, og så kunne jeg sq!

Nu har jeg deaktiveret wifi i waoo'en, er det klogt??


Hvis D-Link og Waoo står ved siden af hinanden, og wifi virker nu, så er det vel klogt nok.

Din Mac skal vist nok have adressen 192.168.1.xx lige som d-link, for at det virker med kabel til d-link. Hvis Mac'en har 192.168.0.xx kan den ikke se d-link. Jeg tror det er derfor.

Venlig hilsen
KB
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tine M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 18:15
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Oprindeligt skrevet af Tine M. Tine M. skrev:

Bingo! Så skete der da noget.

Jeg kaldte d-linken 192.168.1.10. Prøvede efterfølgende at få adgang til den.
Det kunne jeg ikke. Satte så kabel i fra lan d-link til lan waoo, og så kunne jeg sq!

Nu har jeg deaktiveret wifi i waoo'en, er det klogt??


Hvis D-Link og Waoo står ved siden af hinanden, og wifi virker nu, så er det vel klogt nok.

Din Mac skal vist nok have adressen 192.168.1.xx lige som d-link, for at det virker med kabel til d-link. Hvis Mac'en har 192.168.0.xx kan den ikke se d-link. Jeg tror det er derfor.


Okay, men jeg kan fint få adgang til d-linken via wifi.
Har lige spredt diverse trådløse enheder ud over hele huset, for at teste signalstyrken,
som jeg fint kan se i d-linkens webinterface. Big smile

Så jeg er pænt stolt af mig selv, men har det stadig sådan, "mon det nu er sat heeeeelt rigtigt op".....

Og tak for hjælpen, i øvrigt. :)

/Tine
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tine M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 18:17
Og tak til alle jer andre, uden jer, havde det nok ikke lykkedes.....i år. 

/Tine
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tine M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 18:32
Argh, det ER altså stadig ikke imponerende.

Det der iStumbler, vil helst ikke over 60% i signalstyrke. Jeg sidder en meter fra d-linken, der er ingen forhindringer imellem. 

De andre trådløse endheders signal kigger jeg direkte i d-linken;

En iPad kører med Waoo TV. Den sniger sig op på 50%, og okay, det var ca. 34% før d-linken kom til.
Den står i soveværelset, hvor der altså er 4 vægge i mellem og 10 meter.. Og så kører den med 39 Mbps.

iPad'en med Waoo TV i drivhus/udestue. 1 væg i mellem. 20 meter fra d-link. 
52% signal, 26 Mbps.

Men jeg må se tiden an. Det kan godt være tallene umiddelbart ser fine nok ud, men vil lige teste, om de forbliver sådan, eller om Waoo tv/Youtube videoer på iPad vil gå i stå, som de gjorde før.

Og ellers så har jeg jo klaget til Waoo, så kan jeg jo vente og se, hvad de kommer op med....

/Tine
Til top
Letten Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1963
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Letten Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 18:40
Ideelt skal AP'et stå midt i det område den skal dække. Åbne døre der giver frit udsyn mellem AP og enhed er bedst. Mure, Isoleringsmaterialer, metal, vandtanke osv. svækker signalet.

Husk at styrken kan svinge lidt op og ned, så måling skal ske over tid. Hvis det ikke allerede er undersøgt kan det måske hjælpe at skifte til anden kanal med mindre nabostøj. Ved ikke om din dlink selv finder bedste kanal, normalt indstiller man det selv.
Til top
Beanie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1596
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Beanie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Juli-2012 kl. 23:18
Jeg har kun haft bøvl med at kører wifikanal som auto-valg. Sætter den altid min. 3 plads fra en brugt "nabo"-kanal.

Jeg spurgte til Qnap, da samme person burde kunne opsætte/hjælpe dig med netværket.
Til top
Tine M. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 01-April-2008
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 97
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tine M. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 08:25
Oprindeligt skrevet af Beanie Beanie skrev:

Jeg har kun haft bøvl med at kører wifikanal som auto-valg. Sætter den altid min. 3 plads fra en brugt "nabo"-kanal.

Jeg spurgte til Qnap, da samme person burde kunne opsætte/hjælpe dig med netværket.

Okay, det der iStumbler viser, hvilke kanaler der bliver brugt i området, så jeg holder øje med det. 

Nå ham, der satte Qnappen op?
Jo, ham kunne jeg godt ringe til, men han koster ca. kr. 600,- i timen + moms, og driller det bare lidt, så ryger der måske 2 timer, og så har det pludselig kostet mig næsten 2K at Waoo har valgt den "smarte" fiberboks med indbygget router, og jeg ville nok ikke få meget ud af at sende regningen til dem....

Men, lad os nu se, om det her virker godt nok, ellers må jeg jo bruge ham som livline.....

/Tine
Til top
Theilo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-Marts-2010
Sted: Horsens,Danmark
Status: Offline
Point: 1226
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Theilo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Juli-2012 kl. 15:55
Sæt qnap på din d link istedet for og giv den en fast ip adresse

Så burde det spille
Samsung Le37-r81,Pioneer VSX-529, Bose Am5, Zaptor, Squeezebox duet,Squeezebox Radio, Synology ds212+
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 4567>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu