Før jul købte jeg en Harmony One universalfjernbetjenin, som skal bruges til et mediecenter jeg er ved at bygge. Indtil det er helt oppe at køre, ville jeg prøve om jeg kunne få fjernbetjeningen til at virke hos min moder. Hendes set-op består nemlig af et tv, en kombi vhs/dvd, en parabol samt en dvb-t boks, og som følge deraf et hav af fjernbetjeninger. Hvilket betyder at hun generelt skal bruge 3 af dem, for at zappe rundt imellem kanalerne. Det dur bare ikke...
Jeg ville derfor prøve om Harmony One kunne løse problemet, men det driller jeg noget, allerede jeg egentlig har fået sat noget op. Problemet er nemlig at tv-signalerne (dvb-t og udgangssignalet fra parabolen) blvier ledt videre til fjernsyn nr. 2, og hvis enten parabol eller set-top boks slukkes, bliver signalet ikke ledt videre.
Men det fatter Harmony softwaren ikke, jeg har ellers sagt et komponenterne hele tiden skal være tændte, men når jeg opretter en aktivitet, så vil den slukke for alle andre komponenter, end dem der bruges i aktiviteten. Derudover har jeg et problemer med at få softwaren til at forstå, at "Se TV" indbefatter både TV, para og dvb-t, og ikke kun TV og én af de sidste to.
Altså for at opsummere, så har jeg pt. følgende problemer, som jeg håber nogen herinde kan hjælpe med.
- At få aktiviteten "Se TV", til at indbefatte både TV, parabol og dvb-t boks.
- At få aktiviteterne til ikke at slukke for ikke aktuelle komponenter.