recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Tilbehør
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opsætning af Harmony One
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til opsætning af Harmony One

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
lsskaarup Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 17-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 111
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til opsætning af Harmony One
    Sendt: 28-December-2009 kl. 12:57
Før jul købte jeg en Harmony One universalfjernbetjenin, som skal bruges til et mediecenter jeg er ved at bygge. Indtil det er helt oppe at køre, ville jeg prøve om jeg kunne få fjernbetjeningen til at virke hos min moder. Hendes set-op består nemlig af et tv, en kombi vhs/dvd, en parabol samt en dvb-t boks, og som følge deraf et hav af fjernbetjeninger. Hvilket betyder at hun generelt skal bruge 3 af dem, for at zappe rundt imellem kanalerne. Det dur bare ikke...

Jeg ville derfor prøve om Harmony One kunne løse problemet, men det driller jeg noget, allerede jeg egentlig har fået sat noget op. Problemet er nemlig at tv-signalerne (dvb-t og udgangssignalet fra parabolen) blvier ledt videre til fjernsyn nr. 2, og hvis enten parabol eller set-top boks slukkes, bliver signalet ikke ledt videre.

Men det fatter Harmony softwaren ikke, jeg har ellers sagt et komponenterne hele tiden skal være tændte, men når jeg opretter en aktivitet, så vil den slukke for alle andre komponenter, end dem der bruges i aktiviteten. Derudover har jeg et problemer med at få softwaren til at forstå, at "Se TV" indbefatter både TV, para og dvb-t, og ikke kun TV og én af de sidste to.

Altså for at opsummere, så har jeg pt. følgende problemer, som jeg håber nogen herinde kan hjælpe med.
  • At få aktiviteten "Se TV", til at indbefatte både TV, parabol og dvb-t boks.
  • At få aktiviteterne til ikke at slukke for ikke aktuelle komponenter.
"Jeg har prøvet med gode ord" sagde manden og slog konen med biblen
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2010 kl. 18:21
Nå, det ser ud til at den eneste løsning til punkt 1, er at lave en aktivitet for hver enhed (DVB-T og parabol).

Med hensyn til det andet punkt, så ser det ud til at enhederne ikke slukkes, selvom de i aktiviteten står til at skulle slukkes, men det må jo så alligevel blive overstyret af enhedens indstilling.
Til top
Houmoller Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 31-Maj-2007
Point: 129
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2010 kl. 22:35

Hej.

Tror ikke der er andre muligheder, end dem du selv nævner.
Kan hun ikke se samme kanaler via parabolen, som hun kan over dvb-t'en? for så kan den vel helt glemmes?
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2010 kl. 16:08
Det tror jeg ikke. Over parabolen er det så vidt jeg ved kun DR1, DR2 og TV2 (lokal) man kan se, og hun vil gerne have Ramasjang til børnebørnene også.

Men det var også mest bare som et forsøg. En test for at se om hun ville kunne bruge den, så kan det jo være man skulle købe én til hende også. Jeg skal selv bruge denne til et mediecenter, hvor jeg dog også skal bruge lidt hjælp til fintuningen af remoten, med til opretter jeg lige et andet spørgsmål om.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu