recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opsætning af HBO via CC eller ATV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til opsætning af HBO via CC eller ATV

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
moremusic Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-November-2013
Status: Offline
Point: 589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til opsætning af HBO via CC eller ATV
    Sendt: 05-September-2015 kl. 16:35
Hej alle,

jeg er ved at gå ud af mit gode skind, og håber at jeg kan få lidt hjælp fra en eller flere af jer kloge mennesker.

Efter at HBO Nordic har dræbt supporten af deres app til Samsung 2011 modeller, skal jeg nu forsøge mig med alternative måder at kunne nyde de gode serier på.
Trods at jeg er nogenlunde fiks på fingrerne, når det gælder forbruger elektronik, så kan jeg simpelthen ikke få et acceptabelt resultat via hverken Chromecast eller Apple TV.
Ikke at Samsung APP'en var perfekt; Billedet var fladt og kedeligt, men der var ingen "hak" eller andre af nedenstående beskrevet problemer:

Eksempel på problemer:

1) Billedet hakker ved panorering. Ikke store hak, men absolut nok til at billedet ikke er flydende.
Det er tydeligt i f.eks. introsekvensen til Game of Thrones, når kameraet "flyver" mellem de forskellige byer.
2) Billedet er meget mørkt; I meget mørke sekvenser er det næsten umuligt at se hvad der sker
3) Billedet er underligt "Digitalt" og uskarpt - specielt når der foregår meget på billedet på en gang.

Problemerne er tydeligere på Apple TV via Airplay, men bestemt også til stede på Chromecast.
Jeg kan med helt acceptabelt resultat se Netflix både via Apple TV (ikke Airplay), og på Samsung TV'et, og jeg kan ligeledes leje film på iTunes med et helt ok resultat. Det er altså ikke al streaming jeg har problemer med.

Problemet i streaming er altså udelukkende via Airplay/Chromecast.
Spørgsmålet er om det jeg oplever bare er kvaliteten på Airplay / Chromecast, eller om der er noget galt?
Det kan ikke være rigtigt at kvaliteten får en til at længtes efter Betamax dagene, og metal bånd....

Setup:

HW:
Samsung UE46D7000 (2011 7 series model) - bruger primært "Movie" eller "Natural" som billedindstilling, og har ikke justeret det yderligere.
Apple TV3
Chromecast

Alt kører trådløst via min ASUS RT AC 68U Router, med en 50/50 forbindelse at trække på.
Jeg har kun 2,4Ghz netværk sat op (For a boost'e signalstyrken, og da Chromecast ikke kan køre 5Ghz). Signalstyrken ligger ret stabilt mellem -45 og -50, hvilket burde være godt nok?

Håber der er nogle der sidder på konkrete tips jeg kan prøve!

Til top
Cyberguyen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-Oktober-2006
Sted: Denmark
Point: 4951
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 17:29
Hvordan ser du via chromecast på HBO?
Bruger du chromecast funktionen inde HBO app eller forsøger du at spejle billedet fra mobil/tablet?
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 17:38
Hey, 
bruger HBO app'en.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 23:30
Bruger du chromecast funktionen inde fra appen?
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-September-2015 kl. 23:40

Det kører fra den App som er i CC, som startes fra Tablet eller Telefon App, så kører det fra CC.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 00:17
Beklager at jeg ikke var helt tydelig.
Jeg åbner HBO app'en på min iPhone, vælger film/serie, og herefter trykker jeg på cc ikonet og vælger cc enhed. Er der andre måder at gøre det på?
Til top
dr_schlemer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Marts-2006
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dr_schlemer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 09:29
HBO nordic kører helt perfekt over Apple Tv3 med en Ipad og app. Dog noget mere følsom for øvrig data-trafik på netværket end f.eks. Netflix direkte via Apple TV'et. Oplever f.eks. at kvaliteten går ned, hvis mobilen synker billeder/videoer med google drive :-/
Samsung S90D 65” QD-OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 10:40
Oprindeligt skrevet af moremusic moremusic skrev:

Beklager at jeg ikke var helt tydelig.
Jeg åbner HBO app'en på min iPhone, vælger film/serie, og herefter trykker jeg på cc ikonet og vælger cc enhed. Er der andre måder at gøre det på?
Det er den rigtige måde og birde ikke kunne variere væsentligt i kvalitet bortset fra hastigheden på netværket.
Jeg havde det måske mistænkt for at du spejlede dit billede til cc og efterfølgende kørte hbo igennem den spejling.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Cyberguyen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 10:45
Chromecast kan ikke sammenlignes med airplay. Airplay spejler et billede hvorimod cc selv åbner samme stream og man herefter ikke behøver have kontakt imellem mobil og cc.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 11:52
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Det er den rigtige måde og birde ikke kunne variere væsentligt i kvalitet bortset fra hastigheden på netværket.
Jeg havde det måske mistænkt for at du spejlede dit billede til cc og efterfølgende kørte hbo igennem den spejling.

Tænkte nok at jeg gjorde det rigtigt, men godt at være på den sikre side. Jeg fatter simpelthen ikke hvad der går galt. Specielt ikke når jeg hører at andre har 100% flydende og skarpe HD billeder. Hvad er dine egne oplevelser? Kører det 100% flydende, og kan du sammenligne kvaliteten med f.eks. DVD?

Skal sige med det samme at jeg er ret overfølsom overfor dårlig kvalitet - det kan ødelægge oplevelsen totalt for mig, hvis billedet hakker, eller ser underligt digitalt ud.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér moremusic Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 11:54
Oprindeligt skrevet af dr_schlemer dr_schlemer skrev:

HBO nordic kører helt perfekt over Apple Tv3 med en Ipad og app. Dog noget mere følsom for øvrig data-trafik på netværket end f.eks. Netflix direkte via Apple TV'et. Oplever f.eks. at kvaliteten går ned, hvis mobilen synker billeder/videoer med google drive :-/

Tak for input. Dvs at du oplever at det er 100% perfekt, og kvaliteten er sammenlignelig med f.eks. DVD?
Har du skulle justere noget på eksempelvis TV eller ATV (indstillinger, kalibrering, o.l.) for at få det til at køre så godt, eller var det bare plug and play?
Til top
Peter49 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 01-Juni-2008
Point: 256
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter49 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-September-2015 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af Cyberguyen Cyberguyen skrev:

Chromecast kan ikke sammenlignes med airplay. Airplay spejler et billede hvorimod cc selv åbner samme stream og man herefter ikke behøver have kontakt imellem mobil og cc.

Er du sikker på det? 
Jeg troede at Airplay mirroring var spejling og at Airplay til ATV åbner stream direkte til ATV.

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu