|
Hjælp til opsætning af HBO via CC eller ATV |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Forfatter | |
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 589 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-September-2015 kl. 16:35 |
Hej alle,
jeg er ved at gå ud af mit gode skind, og håber at jeg kan få lidt hjælp fra en eller flere af jer kloge mennesker. Efter at HBO Nordic har dræbt supporten af deres app til Samsung 2011 modeller, skal jeg nu forsøge mig med alternative måder at kunne nyde de gode serier på. Trods at jeg er nogenlunde fiks på fingrerne, når det gælder forbruger elektronik, så kan jeg simpelthen ikke få et acceptabelt resultat via hverken Chromecast eller Apple TV. Ikke at Samsung APP'en var perfekt; Billedet var fladt og kedeligt, men der var ingen "hak" eller andre af nedenstående beskrevet problemer: Eksempel på problemer: 1) Billedet hakker ved panorering. Ikke store hak, men absolut nok til at billedet ikke er flydende. Det er tydeligt i f.eks. introsekvensen til Game of Thrones, når kameraet "flyver" mellem de forskellige byer. 2) Billedet er meget mørkt; I meget mørke sekvenser er det næsten umuligt at se hvad der sker 3) Billedet er underligt "Digitalt" og uskarpt - specielt når der foregår meget på billedet på en gang. Problemerne er tydeligere på Apple TV via Airplay, men bestemt også til stede på Chromecast. Jeg kan med helt acceptabelt resultat se Netflix både via Apple TV (ikke Airplay), og på Samsung TV'et, og jeg kan ligeledes leje film på iTunes med et helt ok resultat. Det er altså ikke al streaming jeg har problemer med. Problemet i streaming er altså udelukkende via Airplay/Chromecast. Spørgsmålet er om det jeg oplever bare er kvaliteten på Airplay / Chromecast, eller om der er noget galt? Det kan ikke være rigtigt at kvaliteten får en til at længtes efter Betamax dagene, og metal bånd.... Setup: HW: Samsung UE46D7000 (2011 7 series model) - bruger primært "Movie" eller "Natural" som billedindstilling, og har ikke justeret det yderligere. Apple TV3 Chromecast Alt kører trådløst via min ASUS RT AC 68U Router, med en 50/50 forbindelse at trække på. Jeg har kun 2,4Ghz netværk sat op (For a boost'e signalstyrken, og da Chromecast ikke kan køre 5Ghz). Signalstyrken ligger ret stabilt mellem -45 og -50, hvilket burde være godt nok? Håber der er nogle der sidder på konkrete tips jeg kan prøve! |
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan ser du via chromecast på HBO?
Bruger du chromecast funktionen inde HBO app eller forsøger du at spejle billedet fra mobil/tablet?
|
|
Jeg støtter brugen af Recordere.dk's gamle logo med Piphans.
|
|
![]() |
|
moremusic ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 04-November-2013 Status: Offline Point: 589 |
Hey,
bruger HBO app'en.
|
|
![]() |
|
Cyberguyen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4951 |
Bruger du chromecast funktionen inde fra appen?
|
|
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Det kører fra den App som er i CC, som startes fra Tablet eller Telefon App, så kører det fra CC. |
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
Beklager at jeg ikke var helt tydelig.
Jeg åbner HBO app'en på min iPhone, vælger film/serie, og herefter trykker jeg på cc ikonet og vælger cc enhed. Er der andre måder at gøre det på? |
|
![]() |
|
dr_schlemer ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Marts-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1028 |
HBO nordic kører helt perfekt over Apple Tv3 med en Ipad og app. Dog noget mere følsom for øvrig data-trafik på netværket end f.eks. Netflix direkte via Apple TV'et. Oplever f.eks. at kvaliteten går ned, hvis mobilen synker billeder/videoer med google drive :-/
|
|
Samsung S90D 65” QD-OLED * NAD T577 * NAD C658 * NAD C298 * Sanyo Q60 plus pladespiller * Apple TV4K * Dali Rubicon 6
|
|
![]() |
|
Det er den rigtige måde og birde ikke kunne variere væsentligt i kvalitet bortset fra hastigheden på netværket. Jeg havde det måske mistænkt for at du spejlede dit billede til cc og efterfølgende kørte hbo igennem den spejling.
|
|
|
|
![]() |
|
Chromecast kan ikke sammenlignes med airplay. Airplay spejler et billede hvorimod cc selv åbner samme stream og man herefter ikke behøver have kontakt imellem mobil og cc.
|
|
|
|
![]() |
|
Tænkte nok at jeg gjorde det rigtigt, men godt at være på den sikre side. Jeg fatter simpelthen ikke hvad der går galt. Specielt ikke når jeg hører at andre har 100% flydende og skarpe HD billeder. Hvad er dine egne oplevelser? Kører det 100% flydende, og kan du sammenligne kvaliteten med f.eks. DVD? Skal sige med det samme at jeg er ret overfølsom overfor dårlig kvalitet - det kan ødelægge oplevelsen totalt for mig, hvis billedet hakker, eller ser underligt digitalt ud.
|
|
![]() |
|
Tak for input. Dvs at du oplever at det er 100% perfekt, og kvaliteten er sammenlignelig med f.eks. DVD? Har du skulle justere noget på eksempelvis TV eller ATV (indstillinger, kalibrering, o.l.) for at få det til at køre så godt, eller var det bare plug and play?
|
|
![]() |
|
Peter49 ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 01-Juni-2008 Status: Offline Point: 256 |
Er du sikker på det? Jeg troede at Airplay mirroring var spejling og at Airplay til ATV åbner stream direkte til ATV. |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |