recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opsætning af Plex, og streaming herfra
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til opsætning af Plex, og streaming herfra

Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Flemming Larsen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: 2630 Taastrup
Status: Offline
Point: 24811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 13:39
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Du opretter en mappe der hedder Film, og en der hedder Serie.
Du kan vælge at smide alle dine film ind  i Film, eller oprettet undermapper som f.eks. Comedy, SciFi m.m. Men Plex er i bund og grund ligeglad.
Under mappen Serie opretter du en mappe der hedder "Pretty little Liars". I den mappe placere du alle afsnit og navngiver dem "Pretty lilttle Liars S01E01" osv. Det gør ikke noget at alle sæsoner ligger i samme mappe.
I Plex trykker du på + for at tilføje et nyt bibliotek. Så vælger du "Tv-Serier" og vælger mappen "serie".
Herefter gør du det samme for Film.

Kan jeg nøjes med at skrive, Pretty little Liars S01E01.mkv? Jeg har lige skrevet det sådan. Disk\TV-Serier/Pretty Little Liars/Sæson 05/Pretty Little Liars S05E01.mkv, og det virkede ok.

Edit: Kan det være rigtigt, at mine film/serier kun kan blive i 576p? Det er jo meget lidt.

Redigeret af Flemming Larsen - 07-Januar-2016 kl. 13:40
Mvh
Flemming Larsen
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 13:44
Som skrevet behøver du ikke have en mappe der hedder "Sæson05" bare nøjes med Disk\TV-Serier/Pretty Little Liars/ og placer så alle dine filer her -  Pretty Little Liars S05E01.mkv, Pretty Little Liars S05E02.mkv, Pretty Little Liars S05E03.mkv osv.
Hvis du har rippet serien fra DVD så bliver opløsningen jo ikke størrer end 576p
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 13:52
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Som skrevet behøver du ikke have en mappe der hedder "Sæson05" bare nøjes med Disk\TV-Serier/Pretty Little Liars/ og placer så alle dine filer her -  Pretty Little Liars S05E01.mkv, Pretty Little Liars S05E02.mkv, Pretty Little Liars S05E03.mkv osv.
Hvis du har rippet serien fra DVD så bliver opløsningen jo ikke størrer end 576p

Så mappen skal hedde, Disk\TV-Serier/Pretty Little Liars, og så de enkelte episoder Pretty Little Liars S05E03.mkv, med mere? Hvis jeg ripper en anden serie, og lægger den i tv-serie mappen, og skriver det rigtige, opdaterer Plex så af sig selv, eller skal jeg lægge det ind hvergang?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3850
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 14:16
Filerne skal som du skriver navngives "Prettyr Little Liars SxxEyy.mkv" som du selv skiver og mappen har du også navngivet rigtigt. Det er ikke kun Plex der vil have det på den måde men vel efterhånden alle media servere.
Hvis du på et senere tidpunkt tilføjer en ny sereie (f.eks. True Detectives) opretter du en mappe der hedder "True Detectives" under Disk\TV-Serier
Plex burde selv finde nye filer, men det er en opsætning et eller andet sted om det kun er ved start eller om den selv holder øje med ændringer.
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 14:25
Nu ser det ihvertfald ud til, at det kommer frem i Plex, og på mit ATV4. Tusind tak for hjælpen, til jer som har skrevet.

Jeg prøvede forleden, at rippe en Blu-Ray film. Men der kom kun DTS lyd, ikke DTS HD MASTER. Kan makeMKV ikke hente det?

Redigeret af Flemming Larsen - 07-Januar-2016 kl. 14:25
Mvh
Flemming Larsen
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 14:45
Var lydsporet valgt ved rip?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af lunddal lunddal skrev:

Det vil jeg da mene.
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 14:57
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Det vil jeg da mene.
Har lige sat en ny film over, men kan ikke lige se, hvor jeg kan vælge lydformat.Embarrassed
Mvh
Flemming Larsen
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Point: 8676
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 15:07
Der kommer da en liste over mulige videospor frem, og under de rette, er diverse lyd- og undertekstspor:

http://www.makemkv.com/onlinehelp/
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 15:14

Der kommer da en liste over mulige videospor frem, og under de rette, er diverse lyd- og undertekstspor:

Ups, havde ikke set, at den kunne foldes ud.EmbarrassedEmbarrassed Kan ATV4 afspille DTS HD MASTER, med flere af de sprog?
Mvh
Flemming Larsen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 15:26
Oprindeligt skrevet af Flemming Larsen Flemming Larsen skrev:

Ups, havde ikke set, at den kunne foldes ud.EmbarrassedEmbarrassed Kan ATV4 afspille DTS HD MASTER, med flere af de sprog?
Tak for hjælpen lunddal.

Mvh
Flemming Larsen
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flemming Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Januar-2016 kl. 17:38
Jeg fik lagt Ant-man ind med DTS HD MASTER lyd, og kan også se det i min plex server, men lyden kan ikke umiddelbart ikke overføres til ATV4.Unhappy
Mvh
Flemming Larsen
Til top

Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu