|
Hjælp til opsætning af Plex, og streaming herfra |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24811 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Kan jeg nøjes med at skrive, Pretty little Liars S01E01.mkv? Jeg har lige skrevet det sådan. Disk\TV-Serier/Pretty Little Liars/Sæson 05/Pretty Little Liars S05E01.mkv, og det virkede ok. Edit: Kan det være rigtigt, at mine film/serier kun kan blive i 576p? Det er jo meget lidt.
Redigeret af Flemming Larsen - 07-Januar-2016 kl. 13:40 |
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
|
Som skrevet behøver du ikke have en mappe der hedder "Sæson05" bare nøjes med Disk\TV-Serier/Pretty Little Liars/ og placer så alle dine filer her - Pretty Little Liars S05E01.mkv, Pretty Little Liars S05E02.mkv, Pretty Little Liars S05E03.mkv osv.
Hvis du har rippet serien fra DVD så bliver opløsningen jo ikke størrer end 576p
|
||
![]() |
||
![]() |
||
Flemming Larsen ![]() Platin medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: 2630 Taastrup Status: Offline Point: 24811 |
|
Så mappen skal hedde, Disk\TV-Serier/Pretty Little Liars, og så de enkelte episoder Pretty Little Liars S05E03.mkv, med mere? Hvis jeg ripper en anden serie, og lægger den i tv-serie mappen, og skriver det rigtige, opdaterer Plex så af sig selv, eller skal jeg lægge det ind hvergang?
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
|
Filerne skal som du skriver navngives "Prettyr Little Liars SxxEyy.mkv" som du selv skiver og mappen har du også navngivet rigtigt. Det er ikke kun Plex der vil have det på den måde men vel efterhånden alle media servere.
Hvis du på et senere tidpunkt tilføjer en ny sereie (f.eks. True Detectives) opretter du en mappe der hedder "True Detectives" under Disk\TV-Serier Plex burde selv finde nye filer, men det er en opsætning et eller andet sted om det kun er ved start eller om den selv holder øje med ændringer.
|
||
![]() |
||
![]() |
||
|
Nu ser det ihvertfald ud til, at det kommer frem i Plex, og på mit ATV4. Tusind tak for hjælpen, til jer som har skrevet.
Jeg prøvede forleden, at rippe en Blu-Ray film. Men der kom kun DTS lyd, ikke DTS HD MASTER. Kan makeMKV ikke hente det?
Redigeret af Flemming Larsen - 07-Januar-2016 kl. 14:25 |
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8676 |
|
Var lydsporet valgt ved rip?
|
||
![]() |
||
|
Det vil jeg da mene.
|
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
|
Har lige sat en ny film over, men kan ikke lige se, hvor jeg kan vælge lydformat.
![]() |
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8676 |
|
Der kommer da en liste over mulige videospor frem, og under de rette, er diverse lyd- og undertekstspor:
http://www.makemkv.com/onlinehelp/ |
||
![]() |
||
|
Ups, havde ikke set, at den kunne foldes ud.
![]() ![]() |
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
|
Tak for hjælpen lunddal. |
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
||
|
Jeg fik lagt Ant-man ind med DTS HD MASTER lyd, og kan også se det i min plex server, men lyden kan ikke umiddelbart ikke overføres til ATV4.
![]() |
||
Mvh
Flemming Larsen |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |