recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opsætning af Qnap TS-212
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til opsætning af Qnap TS-212

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-September-2008
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til opsætning af Qnap TS-212
    Sendt: 14-April-2014 kl. 12:32
Jeg købte forleden denne Nas.
Jeg har sat den op, men jeg kan ikke finde ud af at få kontakt til NAS'en, uden brug af den medfølgende software der følger med NAS'en.

Kort og godt: Jeg vil gerne kunne tilgå min NAS på samme måde som man tilgår en alm. ekstern harddisk når man tilslutter den en pc - bare på alle computere på netværket. Hvordan gøres det?
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 12:37
1. din nas skal have en fast ip så du ikke risikerer at den får en ny hvis den skulle genstartes eller blot blev slukket.
2. Find den ip adresse som NAS'en har fået gennem dit software
3. Login på NAS i administratormodulet, og opret en bruger
4. skriv i et explorer vindue  \\ip-adresse til din NAS
5. login på NAS med de brugeroplysninger du lavede i 3.
6. tilgå nu NAS fra alle dine enheder med samme IP-adresse og brugeroplysninger.
7. - læs manualen. alle de foregående trin er det der står i quickstart guides.
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 13:10
Det har jeg netop gjort. Jeg kan stadigvæk ikke tilgå NAS'en på samme måde som når man tilslutter en alm. ekstern harddisk.
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 15:39
en nas får ikke et drevnavn før du selv vælger det. kan du tilgå data via stifinder?

Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 16:26
Ja nu kan jeg. Jeg har givet NAS'en et drevnavn og kan tilgå den via "denne computer"på alle computere. Problemet er nu bare at denne mulighed forsvinder når man genstarter computeren. Så bliver man igen nødt til at tilslutte NAS'en til pc'en.
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 16:44
Jeg har slået Bonjour til på min QNAP. Så dukker den op i finderen uden at ip-adressen skal indtastes.
Venlig hilsen
KB
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 17:49
Det hjælper ikke noget hos mig.
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6693
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 18:32
På side 41 i manualen "QNAP_user_manual_eng_4.0.pdf" står hvordan man "Mapper" et drev til er bogstav, fx Z:, så det ikke forsvinder ved genstart af pc'en.
Venlig hilsen
KB
Til top
L'er Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér L'er Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 19:13
Så er der styr på det! Tak for hjælpen! Smile
Pioneer PDP-LX5090
PS3 60GB og PS5
Onkyo TX-NR656
HarboSAT10
HarboSUB10
Nintendo Wii U
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu