Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
NobleK
Ny bruger
Oprettet: 02-Maj-2011
Status: Offline
Point: 17
|
Emne: Hjælp til opsætning af satellitkanaler Sendt: 09-November-2011 kl. 21:07 |
Hej alle
Jeg skal starte med at sige at jeg er en total newbie når det kommer til satellit tv, så bær over med mig hvis mine spørgsmål er dumme.
Vi har en parabolantenne som vi bruger til at se nogle kanaler på Eutelsat W2 satellitten. Da vi skulle sætte kanalerne op på vores satellitmodtager angav vi frekvens, polaritet, symbol rate og så noget der hedder FEC. Nu har vi så fået et nyt fjernsyn med indbygget DVB-S tuner og vi prøver at sætte de samme kanaler op på den. Vi angiver den rigtige satellit, frekvens og polaritet, men de to andre værdier (symbol rate og FEC) kan vi slet ikke angive. Til gengæld er der nu noget der hedder Lower LNB Frequency og Upper LNB Frequency (som ikke fandtes på vores gamle satellitmodtager) og som vi slet ikke aner hvad vi skal sætte til. Når vi sætter den til at søge efter kanaler så finder den godt nok en masse, men på andre frekvenser, og altså ikke dem vi skal bruge.
Lige nu sidder jeg bare fast, og aner ikke hvordan jeg skal komme videre. Al hjælp er velkommen.
|
|
Radiomanden
Platin medlem
Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
|
Sendt: 09-November-2011 kl. 22:35 |
Prøv at indstille til 10 hhv 12 GHz og se hvad der så sker.
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
Lytro
Super bruger
Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
|
Sendt: 10-November-2011 kl. 10:13 |
Lower LNB Frequency er 9.75 Mhz
Upper LNB Frequency er 10.6 Mhz
Din LNB, er det en universal LNB, det skal det være.
Har du en ny opdateret frekvens list på satelliten.
Frekvensen bliver måske ikke brugt mere.
Kan ikke se på din PROFIL hvor du bor(hvis du skal have hjælp)
Lynge
Redigeret af Lytro - 10-November-2011 kl. 10:16
|
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|
NobleK
Ny bruger
|
Sendt: 10-November-2011 kl. 10:42 |
Hej
Mange tak for jeres svar. Jeg har faktisk prøvet med hhv. 9.75 og 10.6 MHz, men desværre uden held. Efter vi i går ikke kunne finde de ønskede kanaler tjekkede vi vores gamle modtager og den kunne fint modtage på den samme frekvens.
Og jeg bor i Odense, men mente ikke at det var relevant. Ville bare høre her i forumet om nogen evt. lige vidste hvad jeg gjorde galt.
|
|
Lytro
Super bruger
Oprettet: 03-Maj-2010
Sted: Nejede,Hillerød
Point: 363
|
Sendt: 10-November-2011 kl. 11:40 |
Hvor gammel er din LNB ?
Er TVet sat op til at søge netværk eller frie kanaler eller alle kanaler.
Lynge
Redigeret af Lytro - 10-November-2011 kl. 11:40
|
Hvorfor skriver du ikke i din PROFIL, hvilken landsdel du bor. Det ville hjælpe på nogle svar. :-)
|
|
moho
Guld medlem
Oprettet: 27-April-2006
Sted: Denmark
Point: 3069
|
Sendt: 10-November-2011 kl. 13:42 |
NobleK skrev:
Hej alle
Jeg skal starte med at sige at jeg er en total newbie når det kommer til satellit tv, så bær over med mig hvis mine spørgsmål er dumme.
Vi har en parabolantenne som vi bruger til at se nogle kanaler på Eutelsat W2 satellitten. Da vi skulle sætte kanalerne op på vores satellitmodtager angav vi frekvens, polaritet, symbol rate og så noget der hedder FEC. Nu har vi så fået et nyt fjernsyn med indbygget DVB-S tuner og vi prøver at sætte de samme kanaler op på den. Vi angiver den rigtige satellit, frekvens og polaritet, men de to andre værdier (symbol rate og FEC) kan vi slet ikke angive. Til gengæld er der nu noget der hedder Lower LNB Frequency og Upper LNB Frequency (som ikke fandtes på vores gamle satellitmodtager) og som vi slet ikke aner hvad vi skal sætte til.
Når vi sætter den til at søge efter kanaler så finder den godt nok en masse, men på andre frekvenser, og altså ikke dem vi skal bruge.
Lige nu sidder jeg bare fast, og aner ikke hvordan jeg skal komme videre. Al hjælp er velkommen. |
Der ER nok en grund til man anvender en separat Satellit modtager enhed, trods alt! Jeg mener dette gør problemerne endnu større, mellem køber og sælger. God vide hvilken holdning TÆNK har hertil? Hvad har bekendte af Satellit modtage udstyr?
Redigeret af moho - 10-November-2011 kl. 13:45
|
|
NobleK
Ny bruger
|
Sendt: 10-November-2011 kl. 13:52 |
Lytro skrev:
Hvor gammel er din LNB ?
Er TVet sat op til at søge netværk eller frie kanaler eller alle kanaler.
Lynge |
LNB'en er nok ca 4 år gammel. Den søger efter alle kanaler, men problemet manifesteres allerede inden programsøgningen da den slet ikke har noget signal når man indsætter frekvensen.
|
|
fltk
Platin medlem
Oprettet: 04-Februar-2004
Point: 10461
|
Sendt: 10-November-2011 kl. 13:55 |
Er der ikke en blindscan mulighed i TVet, så du bare kan sætte det til at søge?
Flemming
|
Samsung UE55F7005 AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix Dune HD Realbox 4K HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer Thomson THA100
|
|
NobleK
Ny bruger
|
Sendt: 10-November-2011 kl. 13:56 |
moho skrev:
Der ER nok en grund til man anvender en separat Satellit modtager enhed, trods alt! Jeg mener dette gør problemerne endnu større, mellem køber og sælger. God vide hvilken holdning TÆNK har hertil? Hvad har bekendte af Satellit modtage udstyr? |
I butikken blev vi forsikret om at den nok skal kunne klare det, og ellers har vi 14 dages returret. Men under alle omstændigheder kan jeg ikke se hvorfor det skulle være et problem at tuneren er inde i fjernsynet frem for i en ekstern kasse. Man bruger jo heller ikke en boks fra Yousee (medmindre man gerne vil have nogle af de mere specielle funktioner) nu hvor man har en DVB-C tuner og et CA modul i fjernsynet. Men som sagt, jeg er jo en newbie når det handler om satellitmodtagelse :)
|
|
NobleK
Ny bruger
|
Sendt: 10-November-2011 kl. 14:00 |
fltk skrev:
Er der ikke en blindscan mulighed i TVet, så du bare kan sætte det til at søge?
Flemming |
Jeg har prøvet at få den til at bare scanne efter alt den kan finde på den pågældende satellit, men den finder kun noget på nogle få frekvenser. Det er også de samme frekvenser som melder fuld signal når jeg er inde i opsætningen. Men den frekvens som jeg skal bruge siger stadig ingen signal. Problemet er at der ikke er andet jeg kan sætte op udover den der nedre og øvre LNB frekvens. På den gamle satellitmodtager er der f.eks. FEC og symbol rate, men det skal vist ikke bruges her.
|
|
csell
Guld medlem
Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Point: 4706
|
Sendt: 10-November-2011 kl. 16:18 |
Hej.
Jeg har prøvet at se hvilke kanaler der er på Eutelsat W2 satellitten.
Kan du bekræfte at det er disse på 16 øst?
Når jer ser listen, har jeg den skøre ide at nogle af de atraktive kanaler er 'let' kodet og
at din SAT modtager måske kan decode dem, men ikke dit TV? Står der et fabrikat og model nummer på SAT boksen?
Men kan du ikke oplyse 3-4 af de kanaler du kan se på modtageren, men ikke på dit TV?
Så kan vi bedere prøve at hjælpe dig.
Carsten
|
|
NobleK
Ny bruger
|
Sendt: 10-November-2011 kl. 18:46 |
csell skrev:
Kan du bekræfte at det er disse på 16 øst?
|
Jep, det er dem :)
csell skrev:
Når jer ser listen, har jeg den skøre ide at nogle af de atraktive kanaler er 'let' kodet og
at din SAT modtager måske kan decode dem, men ikke dit TV? Står der et fabrikat og model nummer på SAT boksen? |
Den kanal som jeg har er kodet med Viaccess 2.5 (vi har abonnement og et kort). Ekspedienten i Expert solgte mig et Boxer CA modul (Viaccess 3.0) og sagde at den er blevet testet med netop den kanal, som han kendte godt. Men altså, selv uden kort burde den vel godt kunne finde kanalen og så bare melde mig at jeg ikke har adgang til den? Den finder bare intet her. Min gamle modtager er en Humax Vaci-5350.
csell skrev:
Men kan du ikke oplyse 3-4 af de kanaler du kan se på modtageren, men ikke på dit TV?
Så kan vi bedere prøve at hjælpe dig. |
Jeg har faktisk kun prøvet med den kanal som hedder Hayat, da det er den som vi har betalt for og derfor er mest interesserede i. Den findes på den liste du linker til med frekvens 12640 V.
Og mange tak for jeres tid :)
|
|