recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opsætning af satellitkanaler
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til opsætning af satellitkanaler

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4706
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2011 kl. 15:35

Tak for dine oplysninger.

Jeg kender desværre ikke Hayat.

Jeg ville nok starte med at undersøge om TV et kan modtage de radiokanaler
der er mærket med F for Free. Hvis du heller ikke kan modtage dem vil jeg
'gætte' på at TV et ikke kan bruge bitraten som står i listen til 6510.
Er det også den, du taster ind manuelt?

Ellers er jeg meget usikker på at Viaccess 2.5 DVB-S kan bruge et Viaccess 3.0 DVB-T CA modul,
men det er der måske andre der kan verificere.

Ellers må jeg vende tilbage til min skøre ide, at din Humax Vaci-5350 måske kan modtage Hayat helt uden kort. Lige den modtager ser jeg på mange udenlandske forums kan bruges i kortere eller længere til at modtage kanaler der normalt er kodet.

Håber dette svar kan bringe dig videre.

Carsten.

Til top
NobleK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 02-Maj-2011
Status: Offline
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2011 kl. 16:12
Hej alle

Så har jeg løst problemet!

Det er sådan at når man på det her Samsung fjernsyn skal sætte satellitkanaler op så vælger man frekvensen på en liste af forindtastede værdier. Men det viser sig at helt helt nederst i listen kan man vælge "Custom". Når man gør det får man mulighed for manuelt at indtaste frekvensen OG at indtaste en Symbol rate. Det er sidstnævnte jeg savnede og som gjorde udslaget.

Mht. Lower og Upper Frequency valgte jeg hhv. 9.75 og 10.6 mhz, som også blev foreslået herinde.

I skal i hvert fald have tak for at have brugt jeres tid på at prøve at hjælpe :)
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu