recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opsætning af udstyr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til opsætning af udstyr

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dayton Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 12-August-2009
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til opsætning af udstyr
    Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 13:41

Jeg kan godt tænke mig at integrere mere af mit udstyr sammen hvis det er muligt. Det håber jeg at nogen her kan hjælpe mig med at afklare.

Mit setup er følgende:

Samsung LED 6050

Apple Mac Mini som mediecenter

B&O Ouverture

2 B&O højtalere (aktive, men kan ikke huske navnet, ikke blyanterne, men de ligner lidt)

Det jeg godt kunne tænke mig er at ligge alle mine CDér ind i itunes på mac minien som generelt skal bruges som mediecenter. Spørgsmålet er nu kan jeg bruge mine B&O højtalere til at distribuere lyden fra tvét, samtidigt med at disse højtalere kan bruges sammen med B&O anlægget?

Kan man forbinde tvet og anlægget med et kabel af en eller anden art og hvilket kabel skal jeg bruge.

Har i nogen forslag til hvordan, dette kan forbindes?

VH
Kim
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 13:49

Der skal bruges et kabel fra RCA Out på TVet, til ext In på Reciveren, og værende B&O er det sikkert DIN der anvendes. PCen skal så med HDMI til TV, og lyd e.v.t så seperat til B&O Reciveren på samme måde som fra TVet, det er dog et Minijack der anvendes fra PC.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 13:53
Hvorfor ikke bare føre lyden fra mini'en direkte over i anlægget ?

Har du f.eks en ipod touch / iphone, behøver du heller ikke have tv'et tændt til styring af din musik.
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 14:12

Nu er der jo lyd med i HDMI, derfor skrev jeg at der også kunne føres lyd til Reciver, hvis det kun er musik der skal afspilles.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Oktober-2010 kl. 14:46
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Nu er der jo lyd med i HDMI, derfor skrev jeg at der også kunne føres lyd til Reciver, hvis det kun er musik der skal afspilles.

Læg mærke til tidspunktet - det kunne jo være at jeg skrev mit indlæg samtidig med dig, og at det ikke var dig jeg skrev til Big smile

HDMI findes jo kun i nye mini'er
Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu