recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til opsætning, samsung boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til opsætning, samsung boks

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-December-2007
Status: Offline
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til opsætning, samsung boks
    Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 12:57

nr. 3106

Da der kører en anden tråd omkring mgl. billede fra samsung boks fra en pioneer rec. når man tilslutter boksen til en receiver direkte med HDMI.

Jeg har fået min Onkyo TX-SR507 rec. i dag, jeg vil køre med HDMI fra BD afspiller til rec. og fra rec. til flimmer

Hvad med samsung, jeg vil kører med HDMI kabel fra den til TV, men hvordan får jeg tilkoblet til min receiver rent lydmæssigt, skal jeg bruge de alm. lydkabler rød/hvid og sætte dem i samsung og over i receiver, får jeg surround af den grund når jeg bruger samsung boksen til at se alm. tv, jeg kan se at der ikke er optisk udgang i samsung boksen, er der en optisk udgang fra min flimmer Pioneer 428XD, som jeg kan forbinde med med et kabel til Onkyo, optisk ind så jeg også får surround lyd ved alm. tv igennem samsung boksen

Tak for hjælp

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 13:02

Du kan forbinde din Samsung boks med HDMI til din rec. og den vej få lyd til receiveren.

Hvis du vil forbinde samsung og tv med HDMI, kan du forbinde Samsung med receiveren med optisk kabel, på den måde får du også DD5.1 lyd over i  receiveren (dette vil du ikke få med standard rød/hvid phono kabel).

Til top
Lofferen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 07-December-2007
Point: 452
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 13:22

Hej Per

Jamen der er jo ikke en udgang fra Samsung HD boksen som hedder optisk eller er det bare mig..*S*, så den løsning kan jeg vel ikke vælge..?? forbinde med receiveren.

Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Du kan forbinde din Samsung boks med HDMI til din rec. og den vej få lyd til receiveren.

Hvis du vil forbinde samsung og tv med HDMI, kan du forbinde Samsung med receiveren med optisk kabel, på den måde får du også DD5.1 lyd over i  receiveren (dette vil du ikke få med standard rød/hvid phono kabel).

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 4119
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 13:33
Ved siden af HDMI stikket er der da en SPDIF (Optisk).
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu