|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
roldsgaard ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 13-September-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 41 |
![]() Sendt: 21-September-2009 kl. 14:55 |
Hej ærede recorder-fans :-) Jeg har for knapt et år siden købt nyt Hi-Fi (se min signatur), da det jeg havde i forvejen ikke levede op til mine forventninger og/eller ønsker. Jeg har altid haft et ønske om at få sourround-sound, men til at´starte med blev det altså til et alm. 2.1 setup. Jeg nyder at høre musik, spille PS3, se film osv., men jeg bliver desværre bare af og til lidt ærgelig over, at jeg ikke altid føler at mit anlæg er justeret korrekt ind ifht. hinanden, min lytteplacering, placering af højttalere osv. jeg mener ellers, at mit setup er af nogenlunde kvalitet og at det derfor burde være muligt at justere sig frem til et lidt bedre lydbillede. Det er primært min sub jeg bøvler lidt med og deraf også lidt mine minipod højttaler. Det er som om at "bas-billedet" ikke er specielt præcist/rammer rigtigt osv. Jeg har ikke en snus forstand på opsætning af forstærker og/eller "alle" de knapper der er bag på min sub osv. Mit spørgsmål/ønske er egentlig derfor: Hvem kan/vil/har lyst til at hjælpe mig med at få det hele til at lyde bedre og deraf give mig en bedre lyd/film/spiloplevelse. NB. Placering af tv og højttalere kan der ikke laves om på og placering af sub kan kun i yderste konsekvens flyttes, men HELST ikke (har også en kæreste at tage højde for). Håber der er nogen af jer derude der kan hjælpe og/elelr som evt. også er kendt indenfor minipod og Denon forstærkere. NB. Det skal ikke nødvendigvis gøres gratis, men har heller ikke råd til den HELT STORE TUR til mange tusinde kroner osv.
|
|
Sony KDL-40E4000
Sony KDL-26E4020 Forstærker: Denon AVR-2808 Højttalere: Scandyna Minipods White Sub: B&W ASW608 Afspiller: PS3 |
|
![]() |
|
kim olsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1384 |
![]() |
hvis du ikke er villig til at ændre placering samt tilkøbe akkustikforbedrende møbler eller produktet er du dømt til at vandre i akkustikkens dårlige skygge for evigt.
|
|
Crown - there is no substitute.
|
|
![]() |
|
tbp3 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Juni-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 232 |
![]() |
Otto fra av-precision kunne være en mulighed for professionel hjælp. http://www.av-precision.dk/av-precision---kalibrering-pri.ht ml |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |