recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til overscan til/fra på Pana TX32LX6F
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til overscan til/fra på Pana TX32LX6F

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kenneth Lund Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 214
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til overscan til/fra på Pana TX32LX6F
    Sendt: 15-December-2009 kl. 15:02
Hej

Jeg har midlertidig behov for at bruge et Panasonic TX-32LX6F som computermonitor.

Min MacMini-computer har HD ud, så jeg sætter det til HD på tv'et. Macmini'en har native 1920 x 1200 pixel i opløsning og det vil jeg gerne udnytte, hvis det er muligt.

Vælger jeg 720p, er der store problemer med overscan (billedet fylder mere end det er synligt på skærmen.

Vælger jeg 1080p, som også passer mig bedre i opløsning, ser det helt råddent ud med hakker/grov opløsning (selvom man skulle tro det modsatte).

Når jeg søger på nettet, ser det for mig ud til at den er native 720 i opløsning, men kan jeg ikke slå overscan fra?

Hvis jeg slår overscan fra på Mac'en, overkompenserer den og billedet fylder ikke skærmen ud og igen ser opløsningen noget mystisk groft ud.

Redigeret af Kenneth Lund - 15-December-2009 kl. 15:03
Mvh Kenneth WedMore Lund

Se evt. min blog med brugertest og anmeldelser af TV, lyd og gadgets her :]
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 16:33

Jeg bruger også af og til mit PX 80 til Laptoppen dog via VGA. Panelet har en opløsning på 1024x720, (720p) og indstilles opløsningen til 1024x768 på Laptoppen, så passer det til panelet, og billedet vises korrekt.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-December-2009 kl. 16:40
Det ville nok være en ide at bruge VGA i sted for HDMI, derved få men tilgang til computer opløsningen på Pana TX32LX6F, hvor i mod man kun få de normal HD opløsningen over HDMI indgangen

Der findes en adapter til Mac der giver VGA ud.

Ellers har jeg se en HDMI adapter i www.eplehuset.dk, der skulle være HDMI 1.3a klar (det burte give HDMI opløsningen plus HD lyd ud af Mac), den går så fra Mac mini display port til HDMI.

Redigeret af Startrek - 15-December-2009 kl. 16:42
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu