|
Hjælp til Pana TX-L47WT50y ophængning |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 23-December-2012 kl. 11:17 |
Hej...
Nu har jeg sat mig for, at fladskærmen skal op på væggen. Beslaget har ligget et par uger....
Men jeg kan ikke få det til, at passe med de skruer, som skal løsnes ifølge leverandøren (Elgiganten), for at hænge skærmen op.
Bag på skærmen er der nogle lyse metalskruer og det er disse, som jeg har fået at vide skal bruges/løsnes... Men det virker dog forkert, når man begynder at løsne dem - bare lidt...
Derudover er der nogle grå plastikskruer med en pil under og disse har en større distance imellem. Nærmest i top og bund af skærmen. Umiddelbart virker det for mig, som om det disse der skal benyttes til at fastgøre skinnerne til ophænget på fladskærmen.
Men - hjælp hvad er korrekt??? Så jeg ikke løsner noget forkert og kan få hængt skærmen op.... Se billedet her...
Håber der er nogen som har erfaring her og som lige kan guide, før jeg sætter skruetrækkeren i for alvor...
![]() |
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
|
Guyver ![]() Bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 240 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er vesa 400mm x 400mm beslag, så frem med målestokken og find de 4 huller med 400mm imellem sig.
http://en.wikipedia.org/wiki/Flat_Display_Mounting_Interface Kunne umiddelbart ikke se andet end en guide til montering af fod i manualen. |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
De skærme jeg har sat op, der er det plastskruerne man fjerner.
De grå plastskruer, sidder vel på det vandrette plan, med en afstand af 400 mm ? Og på det lodrette plan, 300 mm eller 400 mm ?
Redigeret af JeTex - 23-December-2012 kl. 11:33 |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
JeTex ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Februar-2011 Sted: Nordsjælland Status: Offline Point: 3805 |
Side 6 i manualen, det er 400x400 mm afstand.
|
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
MICHI S5 MICHI P5 Mark Levinson No 5101 Rega P8 Apheta3 Aria MK3 RIAA Dynaudio Confidence 50 Denon X6200W Dali Mentor 6 Mentor Vokal Fazon Sat KEF TDM 34DS B&W ASW650 |
|
![]() |
|
Tstampe ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 660 |
Tak for al hjælpen og glædelig jul til alle herinde.... Fandt efterfølgende et svar på PANA's egen hjemmeside - i en manual.... Jubiii, videre med projektet, men Fruen står også med et juletræ hun vil have sat på fod og pyntet. Hvad er vigtigst mht. WAF-effekten
![]() Det virkede også bare meget mystisk, at begynde at løsne de andre lyse metalskruer... Og tak for den gode rådgivning fra leverandøren (Elgiganten)...
|
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Plejer der ikke at være 4 pile ved befæstigelserne? Men tror nu også at de er bag plastikpropperne/skruerne
|
|
![]() |
|
Jeps Kampus....
Og så er de skruer der fulgte med VOGEL-beslaget selvfølgelig for lange...
Men når noget er for langt, så kan der gøres noget ved det. Det er forøvrigt 10mm skruer der skal benyttes - bare hvis andre også får et lignende symptom....
|
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Så pilene er der? Og der er normalt plast afstandsstykker med til beslag, så du kan regulere uden at skære i skruerne
|
|
![]() |
|
Kampus:
Ja - pilene er der og det var den ene jeg har indrammet med grøn boks på billedet.
![]() Der er også afstandsstykker med, men 1,8cm ekstra længde på hver skrue er lige rigeligt nok. Og det er der ikke afstandsstykker nok til - når det drejer sig om alle 4 skruer/bolte....
Så enten skal jeg have fundet saven frem eller også skal jeg afvente og udskyde projektet til jeg kan hente 4 bolte med den rette længde i den lokale tømmerhandel...
Forøvrigt har jeg lige fået et tillægsspørgsmål:
1. Hvad bruger I til at rense skærmen... Der har er en sort plet fra en flue e.l. jeg gerne vil have fjernet. Og har hidtil - på min tidligere skæmr benyttet skærmrens til bærbare skærme... Men kan se, at man kan få rensesæt med anti-statisk væske/svamp... Men er dette noget som er noget værd og hvad kan anbefales.
Jeg overvejer nemlig en tur forbi AV-CONNECTION i Sønderborg, for at se på Soundbar til PANA'en til Februar... Og der vil jeg bl.a. kigge på YAMAHA's produkter eller skal jeg holde mig til PANASONIC soundbaren... Hvad kan I anbefale op til maks Kr. 7000,-?
|
|
Med venlig hilsen
Thomas Stampe |
|
![]() |
|
Du skal bruge 2 mikrofiberklude, den ene med sulfovand ( som når der vaskes op ), vrid den hårdt ( skal kun være fugtig ). Rens skærmen med den fugtige klud, poler/tør efter med den anden/tørre klud.
Køb soundbar med den bedste lyd, og det design du bryder dig om. Redigeret af JeTex - 23-December-2012 kl. 12:55 |
|
Sony 65 A1 Oppo UDP 203
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |