|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
amorbavian ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2008 Sted: Sweden Status: Offline Point: 3010 |
![]() Sendt: 12-Maj-2008 kl. 11:15 |
Jeg har i Vista MCE tråden udtrykt mine problemer med at få billede fra PC'en til TV'et. Nu syntes jeg dog en tråd er berittiget så at det ikke bliver for meget off topic derover. Jeg bruger Vista og grafikkort ATI HD3850 og har tilsuttet til tv'et med DVI til HDMI. Så det vil hjælpe meget hvis der er nogen, der kender/bruger Catalyst Control Center. Mit problem ligger i at jeg ikke kan få 1920*1080 smidt over på tv'et. Når jeg vælger det som opløsningen for TV'et i Catalyst (under "Håndtering af skærmbilleder") kan jeg se min baggrund på tv'et, men ikke noget ikoner eller andet. Og baggrunden fylder ikke hele billedet på tv'et (måske fordi billedet er 1680*1050?), men i går, der jeg kørte 1680*1050, fyldte det næsten hele tv'et, med ikoner og det hele! WTF? For at få lov til at vælge 1920*1080 var jeg i Catalyst nød til at gå ind under "DTV(HDMI)" fanen og nederst valgte jeg 1080p60 standard (1920*1080@60hz). Og ja Tv'et er full HD Håber virkelig, der er nogen, der kan hjælpe, da jeg er gået lidt i stå her mht. muligheder.
|
|
BORING! |
|
![]() |
|
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
Der findes 2 "modes" - "clone mode" og "extended mode" Clone mode viser samme billede på begge tilsluttede skærme, men er begrænset af den maksimale opløsning på den ene skærm. Den anden skærm (computerskærm) du har tilsluttet kan åbenbart max køre 1680x1050, derfor sendes der også 1680x1050 til din fladskærm extended mode eller udvidet skærm - viser kun baggrunden uden ikoner - du kan så flytte ikoner fra den primære skærm til den udvidede skærm. Med udvidet skærm kan man godt køre med 2 forskellige opløsninger, men det kan være lidt bøvlet lige at finde ud af. Start med at lade være med at have 2 skærme tilsluttet samtidig, og nøjes med at tilslutte din fladskærm. Så skal du kun styre et skærmoutput, det gør det noget nemmere, og så vælger du 1080p60 Redigeret af spawn - 12-Maj-2008 kl. 12:57 |
|
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
|
![]() |
|
amorbavian ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2008 Sted: Sweden Status: Offline Point: 3010 |
![]() |
Clone mode viser samme billede på begge tilsluttede skærme, men er begrænset af den maksimale opløsning på den ene skærm. Det var der tricket lå. Det undrede mig nemlig at det er sådan at pc skærmen/den primære skærm begrænser outputtet til den anden skærm, så jeg troede at det var mig der "klonede" forkert. Din løsning skal jeg lige prøve, så bliver det bare lidt bøvlet med at tage stikket ud af pc skærmen hver gang...men det er jo til at overkomme... Især nu når det er en ny plasma jeg har fået (PZ85) så er det godt at undgå den sorte ramme i starten. I hvert fald efter at jeg har læst nogle skrækscenarier her, så er jeg blevet paranoid! Tak for hjælpen! |
|
BORING! |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg var for hurtig da jeg troede at problemet var løst. Når jeg nu går under "håndtering af skærmbilleder" i Catalyst og "tvinger" opløsning på 1920*1080 kører den enten 25i eller 29i dvs. umuligt at bruge. Og jeg har også været inde under "HDTV understøttelse" og vælge 1080p@60hz, men det hjælper ikke. Mine muligheder er stadig kun 25hz og 29hz. Jeg har været inde og ændre håndtering af skærme til følgende: Panasonic-TV + L226W [ Klon ] Grundet til at jeg absolut vil have den opløsning er for at undgå burn in ved at bagrundet ikke fylder hele skærmen, men har en sort ramme omkring ved en opløsning på 1680*1050 |
|
BORING! |
|
![]() |
|
Patriarken ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-April-2005 Sted: Parts Unknown Status: Offline Point: 2872 |
![]() |
Så køb en scaler eller en to skærme der understøtter 16:9 HD opløsninger.... |
|
Mit Setup
The Horn of Helm Hammerhand shall sound in the deep one last time! |
|
![]() |
|
![]() |
Hvorfor skulle mit tv ikke understøtte dette?
|
|
BORING! |
|
![]() |
|
![]() |
spawn? eller andre med en god forklaring? Det er ved at gå mig på nerverne det her..Jeg kan ikke se hvorfor det skulle være umuligt for mig at fylde hele skærmen på mit tv... |
|
BORING! |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |