recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Pioneer VSX-1016V-S
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til Pioneer VSX-1016V-S

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
larsmarcus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Pioneer VSX-1016V-S
    Sendt: 08-Januar-2007 kl. 12:07

Hej,

Jeg har lige købt en Pioneer VSX-1016 med HDMI. Men jeg kan ikke få HDMI udgangen til at virke.

Når jeg kobler forskellige ting til forstærkern (Nintendo Wii med Composite, DVD afspiller med component) ville jeg jo gerne nøjes med et HDMI kabel op til min Pio 507XD. Men gør jeg det kommer der intet billede på skærmen (har valgt hdmi indgangen på tv'et). Men bruger jeg component kabel fra forstærker til tv virker det fint.

Jeg har slået "Universal Video Converter" til på forstærkeren, og det virker jo som sagt også med component. Jeg kan ikke finde noget omkring HDMI Out i hverken setup menuen på forstærkeren eller i manualen.. Nogen der kan hjælpe ??

Mvh
Lars Marcus

Til top
Thyge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Marts-2007 kl. 11:43
Oprindeligt skrevet af larsmarcus larsmarcus skrev:

Hej,

Jeg har lige købt en Pioneer VSX-1016 med HDMI. Men jeg kan ikke få HDMI udgangen til at virke.

Når jeg kobler forskellige ting til forstærkern (Nintendo Wii med Composite, DVD afspiller med component) ville jeg jo gerne nøjes med et HDMI kabel op til min Pio 507XD. Men gør jeg det kommer der intet billede på skærmen (har valgt hdmi indgangen på tv'et). Men bruger jeg component kabel fra forstærker til tv virker det fint.

Jeg har slået "Universal Video Converter" til på forstærkeren, og det virker jo som sagt også med component. Jeg kan ikke finde noget omkring HDMI Out i hverken setup menuen på forstærkeren eller i manualen.. Nogen der kan hjælpe ??

Mvh
Lars Marcus

Hej larsmarcus,

Fandt du ud af ovenstående?

Jeg går og overvejer at købe netop denne model, hvad er dine erfaringer med den, nu du har haft den et par måneder? Er det stadig det rigtige valg???

 

Til top
Keldjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2007 kl. 09:37
Jeg har også set lidt på denne Pioneer, er der nogen der har erfaringer med den??
Til top
Keldjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2007 kl. 10:15
Jeg kunne også godt tænke mig at vide hvad USB indgangen kan bruges til??

Kan man sætte en wireless dongle til eller er den kun til direkte tilslutning af en pc??
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2007 kl. 10:30

 

 USB tilslutningen på Recordere er i mange tilfælde kun beregnet til visning af billeder, og afspilning af MP3. fra en Stick. Kan i enkelte tilfælde også bruges til en extern HDD.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Keldjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2007 kl. 10:58
Jeg ved at man på JVC RX701 kan tilslutte pc'en wireless via en dongle som er tilsluttet USB indgangen...

Men det kan godt være at det kun er ønsketænkning...??
Til top
larsmarcus Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 10-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 89
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2007 kl. 11:33

Hej,

Den kan desværre ikke konvertere alle kilder til HDMI. Bruger man f.eks. en DVD afspiller med component udgang skal VSX-1016V også sende signalet videre via component.

Det samme med HDMI, sendes der HDMI ind ig forstærkern kan den kun sende ud via HDMI.

Lidt trist, ville ha været fedt at kunne nøjes med et HDMI kabel til tv'et.

Til top
Keldjensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-November-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2007 kl. 11:43
Ja, jeg satser også på ét kabel til tv'et...  Så er jeg tilbage ved JVC RX701...

Er der andre receivere i samme prisklasse (4-5.000) der kan nøjes med ét HDMI kabel til tv'et og som i øvrigt kan anbefales??
Til top
Thyge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2007 kl. 14:04

Oprindeligt skrevet af Keldjensen Keldjensen skrev:

Ja, jeg satser også på ét kabel til tv'et...  Så er jeg tilbage ved JVC RX701...

Er der andre receivere i samme prisklasse (4-5.000) der kan nøjes med ét HDMI kabel til tv'et og som i øvrigt kan anbefales??

Jeg har selv lige lagt en ordre på Onkyo TX SR674E. Ikke særligt kendt i DK pga. manglende fokus fra importør, men ualmindeligt rost i udlandet. Jeg har betalt 3900,- inkl. forsendelse i Tyskland - koster ca. 5500,- i DK.

Til top
ebola Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 24-Oktober-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2007 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af Thyge Thyge skrev:

Jeg har selv lige lagt en ordre på Onkyo TX SR674E. Ikke særligt kendt i DK pga. manglende fokus fra importør, men ualmindeligt rost i udlandet. Jeg har betalt 3900,- inkl. forsendelse i Tyskland - koster ca. 5500,- i DK.

 

Må jeg spørge hvor du har bestilt og hvordan du har betalt? Jeg har selv tænkt mig at bestille samme model men kan ikke lige finde en leverandør som accepterer Credit Card og som sender til Danmark til en rimelig pris ~500 EUR.

De vil som regel kun acceptere forudbetaling og dem der tager Credit Card er typisk for dyre ~600+ EUR

 

Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu