|
Hjælp til pre out Yamaha rx-v1800 |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Forfatter | |
Nidhogg ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 31-Marts-2014 Status: Offline Point: 11 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
@JesA, hvordan virker pre out delen...? jeg har prøvet at forbinde subwooferen til center pre out, med samme resultat, det var stadigt lavt lyd... så er pre out forbundet med hinanden eller er de enkelt dele...? Hvilket RCA kabel vil I enligt anbefale til Subwooferen, når længden skal være 10 meter...?
@technology det er nogen præfabrikeret kabler jeg har sat til, dvs. alm. højre venstre phono kabel. er det noget skidt...?
|
|
![]() |
|
ole post ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 565 |
den er lidt svær, når du skriver pre out mener du vel sub out, der er en sub udgang, og den skal du bruge. den burde ikke gå istykker fordi kablet knækker, har du fået det hele ud.
|
|
Ole Hansen
|
|
![]() |
|
Nidhogg ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 31-Marts-2014 Status: Offline Point: 11 |
@cnn3 det vil jeg prøve, men tror ikke jeg har nogen i phono indgangene, det er mest toshlink og HDMI jeg køre med... men jeg tror jeg har en phono udgang på dvd afspilleren, jeg kan prøve med...
|
|
![]() |
|
@ole post jeg ville gerne vedhæfte et billede, men ved ikke lige hvordan man gør... men det er den kanal der hedder "subwoofer pre out" du kan se den her på side 7 http://www.diamondcase.com/Manuals_PDFs/Yamaha/RXV1800_Manual.pdf
men jeg ville jo heller ikke mene, at den skulle gå i stykker af den blev revet ud, men jeg ved ikke nok om det til at udelukke det.
|
|
![]() |
|
Er der sikring på pre out...? er det noget man kan skifte...?
|
|
![]() |
|
PHN2 ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 142 |
Mig bekendt så er det kun sikring på selve strømforsyningen (sådan generelt på forstærkere), så hvis resten af forstærkeren virker er det ikke gået nogen sikringer.
|
|
PS5, Oppo 203 som preamp, NCD/zappulse effektblok, 7.1 DIY ht. Sony 65" oled.
|
|
![]() |
|
@PHN2 Resten af forstærkeren virker, men det er jo en aktiv subwoofer jeg har sat til, så jeg er jo i tvivl om det kunne være den der er noget galt med og at jeg så har holdt fokus på det forkerte... Jeg forstår bare ikke hvordan Pre out virker... er det on /off, altså virker / virker ikke eller er det variable signaler den sender. For så kan jeg udelukke den, som værende fejlhæftet. Da der er lyd i "subwoofer pre out" signalet.
|
|
![]() |
|
Hey igen... Tak for alt jeres hjælp. Fandt til sidst ud af at forstærkeren havde lavet en failsave... Så da jeg reset'ede den var der normale tilstande igen... og det var faktisk ikke så skidt at det ikke var godt for noget, da jeg i den omgang fik re-kalibrerede alle højtalerne, det trængte de faktisk til... igen tak for hjælpen...
![]() |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <12 |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |