|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
bakkers ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Februar-2004 Status: Offline Point: 158 |
![]() |
Ok super, så bliver det den øverste da det burde være rigeligt til mit brug.
Tak for hjælpen. |
|
Lav let din egen hjemmeside på www.NemmeHjemmesider.dk
|
|
![]() |
|
bakkers ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Februar-2004 Status: Offline Point: 158 |
![]() |
Nå så fik jeg købt de første par ting.
Og så i dag eller imorgen skal jeg ned og kigge på reciever (Denon AVR-1311) samt en harmony 900. Og så skal der ellers bores huller og føres ledninger :) Nogle der ved den bedste måde at få internet fra mit kontor ud i baggangen, for det er kun på kontoret at det skillefilter sidder. |
|
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
Hvis du ikke vil trække kabler, så er du nok ude i noget med WIFI-accesspoint. Der findes utallige modeller af disse, men det kræver først og fremmest at du har en trådløs router i forvejen. Ellers findes der også extendere, som bruger el-nettet til forbindelsen - mulighederne er mange!
Tag et kig på noget af udvalget her: http://www.edbpriser.dk/Search/Products.aspx?s=popularity&cpath=1-4-71&nf=%2bspecifictaxonomy%3a%5e%22Netv%c3%a6rk%7c4%2fAccess+point%7c71%22%24&sp=all |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
![]() |
Grunden til at jeg kigger på at trække ledningerne derud er at min kontor snart er et børneværelse, derfor vil jeg gerne have fjernet alt udstyr fra kontoret så de ikke kan komme til at rode med det.
For min første tanke var også bare at sætte en trådløs router ud i baggangen, men så ville jeg stadig have et par bokse stående på det værelse. |
|
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() |
Skillefilteret skal jo nødvendigvis sidde før din router. Jeg har dog før brugt andre end det første stik i installationen til et skillefilter uden problemer, så det kan være, at du kan nøjes med bare at flytte filteret og routeren.
Det er lidt svært at gætte sig til hvordan din kabelføring er og hvad det helt præcis er du vil prøve at løse af problemer ud fra din beskrivelse. Hvad er det for nogle bokse du skal flytte ud over routeren? |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Det jeg skal have ud til baggangen er følgende.
Jeg har boksen fra tdc, så har jeg min egen trådløse router efter den, så har jeg nas og sonos BR100 zoneBrigde koblet til min trådløse router. Jeg overvejer at lade skillefilteret blive på værelset og så bare trække et ethernet kabel mellem det og boksen fra tdc. |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Du burde både kunne trække kablet ud af værelset på den måde og flytte filteret med også. Personligt har jeg selv gjort som du beskriver, og ført et kabel ind i væggen efter filteret og flyttet router, NAS osv. til et mere praktisk sted (skab), hvor der så også er sat CAT-tavle op og trukket CAT-cabler rundt til alle rum i lejligheden. Sidstnævnte er dog mest praktisk hvis man i forvejen har brækket væggene ned og kan sættes stikdåser op :-)
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg tror det er den løsning jeg ender med, for tdc vil have omkring 1000 kr (måske mere) for at jeg får et skillefilter op ude i baggange.
Har det nogen betydning om jeg bare tager det billigste ethernet kabel mellem skillefilteret og tdc modemet? |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Ethernetkabel er relativt billigt i forvejen, men du bør som minimum have CAT5 kabler. Disse burde dog også kunne bruges til alt hvad der relaterer til internetkabler. De højere klasser (CAT6 og 7) kan forsvares, hvis vi snakker om generel RJ45 kabelføring, som skal kunne anvendes til alt muligt andet (HDMI, Beolink osv.). I dit tilfælde er jo ikke aktuelt og da det ikke er kabeltræk til indmuring, så kan det jo også relativt nemt udskiftes hvis der bliver behov for bedre afskærmning og højere bitrater.
Edit: 20 m CAT5 kabel for 120 kr. plus fragt: http://www.av-cables.dk/computer_kabler/netvaerkskabel/cat5_netvaerkskabel/cat_5e_hvid/cat_5e_sftp_netvaerkskabel_hvid_20_m_3183_da.html 20 m CAT6 kabel for 170 kr. plus fragt: http://www.av-cables.dk/computer_kabler/netvaerkskabel/cat6_netvaerkskabel/cat_6_hvid/cat_6_sstp_netvaerkskabel_hvid_20_m_4317_da.html Redigeret af Yakken - 13-Januar-2011 kl. 12:23 |
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Ok super så vil jeg da lige snuppe sådan en også. Må hellere lige få taget før og efter billeder så resultatet kan ses :)
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
Jeg håber ikke du nåede at bestille HDMI-kablet, så der kommer 2x fragt på dine indkøb...
|
|
|
|
![]() |
|
![]() |
jo desværre. Men nu venter jeg lige til at jeg også har styr på strøm kabler og diverse andre småting.
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |