recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Projektorer
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til projektor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til projektor

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 14:01
OK tak.

92" er der der anbefales hele vejen rundt, så der ender nok med et lærred i ca den størrelse. Så mangler jeg at finde ud af om jeg skal vælge et almindeligt matthvidt lærred eller om jeg skal vælge et med større gain og om det evt skal være gråt.

Har du lagt mærke tilhvor meget det påvirker billedkvaliteten hvis der ikke er HELT mørkt i forvejen? Jeg tænker at hvis man alligevel har lyse vægge vil de reflektere lyset fra skærmen tilbage på skærmen selv og forringe kontrasten.

EDIT: 
Arghh! Kan se i track n trace at projektoren er sendt fra Norge. Det kommer til at tage en krig.... :-/

MVH
tvkartoffel

Redigeret af tvkartoffel - 06-Juli-2011 kl. 14:17
Til top
Jonezi Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 24-September-2008
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2011 kl. 22:59
Hvad angår lys er genskær et kæmpe problem! Jeg har selv helt hvide vægge :( og en JVC dla hd-550. Der er så meget genskær fra vægge loft og gulv, at det næsten er ligegyldigt om der er bæld mørkt eller ej desværre. Men self er det at fortrække at der er helt mørkt, og ingen direkte sollys på skærmen.

På grund af ovennævnte problem er jeg da også gang i et projekt med at lave et "telt" rundt om lærredet :) Der kommer billeder når det er lavet :)

Jeg kører som sagt med et HiViLux lærrede som er Hvidt og har en gain 1.0
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2011 kl. 02:17
Ja jeg havde godt på fornemmelsen at de kunne blive et problem. Nu har jeg ikke hvide vægge men lyse er de da. Heldigvis her jeg ikke sol direkte på vinduerne efter 12 middag. Jeg hælder mere og mere mod en løsning med et gråt high contrast lærred. Evt med gain over 1,0 også. Jeg tror jeg vil blive skuffet hvis jeg ikke kan få en ordentlig kontrast i billedet, da jeg på det punkt er rimeligt godt vandt med mit TV.

Glæder mig til at se dit "telt" :-) Er du sikker på at det er en konesikker foranstaltning...

tvkartoffel

Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu