|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
detlef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1390 |
![]() Sendt: 28-Januar-2008 kl. 17:22 |
Nå, så har jeg købt en nice PS3 i Merlin i dag, og skal naturligvis ha den på nettet... men her kunne jeg godt bruge lidt råd og vejledning.
1. Jeg har i dag Cybercity internet, ikke trådløst, med telefoni. Telefonen sættets i Cybercitys router. Jeg forstiller mig så at det trådløse sættes i forlængelse heraf, med en ledning til min stationære, og trådløs forbindelse til PS3'eren. Kan det lade sig gøre, og er der noget jeg skal være opmærksom på her? 2. Internettet er i dag på 1 sal, og PS3'eren i stue etagen, så den trådløse skal nok være rimelig kraftig. det skal dog sige at jeg har uden problemer streamet musik trådløst med en Logitec Music Anyware over nøjagtigt samme afstand uden problemer. Er der nogen fortrukken router, og hvad skal jeg kikke efter her? TIA |
|
![]() |
|
micker ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 26-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 356 |
![]() |
Hej.
Mht. det trådløse skal du, hvis routeren ikke har WLan indbygget, købe et acces point som skal sættes til routeren. Så er der noget opsætning med password til at sikkerheden af det trådløse netværk. Så kan du bare vælge den kryptering du bruger og indtaste password på din ps3'er også skulle den kunne logge på. Trådløs netværk rækker forholdsvis langt. Fra stuen til 1. sal burde ikke at være nogen problemer for noget accespoint/router. |
|
Panasonic TH42PX70
Denon / B&W 800 bio PS3 |
|
![]() |
|
tinker ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 01-Marts-2007 Status: Offline Point: 47 |
![]() |
Visse accespoints og routere der ellers har ry for at have en god rækkevidde, er ikke nødvendigvis sfæriske i deres dækning men mere "ovale" i dækningsområdet. dette er dog sædvanligvis ikke et problem mellem stue og 1.sal. Lidt afhængigt af hvilket dæk der mellem etagerne. /tinker |
|
![]() |
|
detlef ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-Juli-2006 Sted: Kolding Status: Offline Point: 1390 |
![]() |
Ok, så alle disse burde kunne gøre det? Er lidt Ho-HUM på det billigste, men tænkte at belkin eller D-Link nok var vejen at gå... nogen erfaringer med disse 2? |
|
![]() |
|
710B ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-April-2006 Status: Offline Point: 53 |
![]() |
Kender ikke rigtigt Belkin eller D-Link, men hvad skulle der være i vejen med Linksys (Cisco). Jeg har aldrig haft problemer med dette access-point. Du er kørende på 2 minutter....... http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=18513
|
|
![]() |
|
![]() |
takker, det er netop input som det jeg skal bruge! Faldt blot over D-Link og belkin fordi navnene var mig bekendt....
|
|
![]() |
|
710B ![]() Bruger ![]() Oprettet: 02-April-2006 Status: Offline Point: 53 |
![]() |
Læs evt. anmeldelserne af Access-pointet når du følger linket fra mit tidligere svar. Mange positive tilkendegivelser, men der er da en enkelt 'skæv' |
|
![]() |
|
![]() |
jeg kan se at på den sidste side af bedømmelser, er der en del der klager over rækkeviden. Hvad er din erfaring hermed? |
|
![]() |
|
hunt ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2007 Status: Offline Point: 520 |
![]() |
Linksys er efter min mening det bedste, du kan få på soho-markedet. Linksys holder niveauet lige under virksomhedsmodeller. Jeg har aldrig hørt om problemer med Linksys's rækkevidde. Hvis der er kan man bare skifte antenner eller lægge en custom firmware på og igennem denne boste sendestyrken. |
|
![]() |
|
turbonegro ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 290 |
![]() |
Hvis du vil være HELT sikker på rækkevidden, og samtidig være lidt på forkant med udviklingen kan du købe et access point der kører Draft-n.
http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=71& Parent=4&Sort=&Gallery=&Producent=0&Rating=0 &Max=&Soegeord=&Check136=112040&Direction135 =2&Sorted135=&Direction539=2&Sorted539=&Dire ction139=2&Sorted139=&Direction540=2&Sorted540=& amp;Equal923=&Equal643=&Equal543=&Submit.x=15&am p;Submit.y=12 Lidt dyrere javel, men en del bedre også. Jeg kan varmt anbefale D-link. |
|
![]() |
|
hunt ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-April-2007 Status: Offline Point: 520 |
![]() |
Hvis det var mig, som stod i samme situation, ville jeg vælge at købe en router, og så lade være med at bruge router-delen i routeren. Sådan en kan nemlig sagtens køre som alm. accesspoint, og på sigt er det bare lækkert at have en router i stedet for et accesspoint. Hvis du vil have n (draft) i, vil jeg vælge: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=386304 Hvis ikke, vil jeg tage et Linksys med linux-styresystem: http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=181069 |
|
![]() |
|
Gelardi ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 10-November-2005 Sted: Aarhus, Denmark Status: Offline Point: 574 |
![]() |
jeg skal bruge en router til netop det samme formål, jeg kigger på følgende:
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |