recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til receiver med flere front højtt.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til receiver med flere front højtt.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Copyright Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til receiver med flere front højtt.
    Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 11:20
Hej

Jeg vil have min grimme guldfarvede Denon AVR-3802 udskiftet, og har brug for til hjælp til ny.

Når jeg ser film, bruger jeg mit JBL 5.1 sæt, men når jeg så hører musik, bruger jeg mine B&W.

Jeg skal altså have en receiver, som kan skifte front h+v højttalere uden at begge hold spiller samtidig.

I dag bruger jeg en zone 2 funktion, men det er ikke en særlig god løsning, da jeg ikke kan indstille Bass og andet på denne.

Samtidig skal den have godt med HDMI indgange, da jeg kun har 2 stk. i mit tv.

Sidst men ikke mindst bruger jeg DVD-audio i en 7.1 indgang, hvor min gamle Pioneer DVD koder lyden, men denne kan vel skiftes til en ny dvd-afspiller, som sender lyden via HDMI??

Jeg har kig på Onkyo tx-sr607, men er ikke helt klar over, om den kan løse problemet med højttalerne.
Rated R

Panasonic TH-50PX70, JBL HT-1 THX System, B&W 603, NAD216 THX, Onkyo TX-NR807B, Epson TW3200, Panasonic DMP-BD65, Xbox360, Dune Smart HD D1.
Til top
kim olsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-April-2008
Point: 1384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 13:10
du skal bare have en reciever med a og b front højttaler tilslutning (du kan evt. specificerer et maks budget så folk kan finde nogle forskellige muligheder til dig), det har de fleste større modeller. Alternativt kan du få en ekstra effektblok, som du så tænder eller slukker når du vil høre på dine B&W højttalere 
Crown - there is no substitute.
Til top
Copyright Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 21-Oktober-2008
Point: 62
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Oktober-2009 kl. 13:27
Budget ligger på omkring 6000,- kr., men det kunne også være en "sidste års" model.

Desuden kommer der ikke flere surround højttalere i stuen, så det bliver ved 5.1 lyden. Ingen grund til at betale for DTS-HD osv.

De nyere receiver har bare flere HDMI indgange, og jeg får brug for 4 stk.

Jeg skal ikke have flere effektforstærkere stående, da det giver minus WAF effekt. Har allerede en til subwooferne.

Rated R

Panasonic TH-50PX70, JBL HT-1 THX System, B&W 603, NAD216 THX, Onkyo TX-NR807B, Epson TW3200, Panasonic DMP-BD65, Xbox360, Dune Smart HD D1.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu