recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til receiver og højtalere til hjemmebio
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til receiver og højtalere til hjemmebio

Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
FSLK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Marts-2016
Status: Offline
Point: 19
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FSLK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2016 kl. 14:14
Hej Bromberg,

Jeg havde kun 5.1 før og var godt tilfreds med det. Har da lyttet lidt til Atmos i f.eks. Hifiklubbens biosetup og synes det giver lidt ekstra.
På sigt ville det være rart at kunne udvide til Atmos ja :) Bare 5.1.2 ville være fint for mig - uden at have haft det afprøvet hjemme hos mig selv.

Venligst,

Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Oprettet: 19-August-2007
Sted: Denmark
Point: 2190
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sigida Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2016 kl. 14:19
Jeg dropper ud, så lad os være enige om at være uenige. i har ikke kommet med et eneste modargument på hvorfor jeg ikke har ret, andet end det har jeg ikke.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2016 kl. 14:32
Ok, til et budget på 5000kr, er der bare ikke ret mange andre end onkyo og marantz.
Yamaha skal du op i 9000kr.
Nu har jeg selv købt Nad og venter på de kommer med Atmos. Jeg syntes de har en rigtig fed lyd.
SÅ - jeg ville købe noget brugt Nad, med masser af kræfter og så vente til Atmos blir lidt mere udbredt med div 2016 modeller.
Så har du da i det mindste god lyd på dine nuværende boston indtil atmos lander bredt
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19566
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2016 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af Sigida Sigida skrev:

Jeg dropper ud, så lad os være enige om at være uenige. i har ikke kommet med et eneste modargument på hvorfor jeg ikke har ret, andet end det har jeg ikke.

Og du har ikke kommet med nogle valide kilder på dine påstande, alt hvad du har er en reklame fra HiFi Freaks.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3792
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2016 kl. 14:33
marantz sr5010 har pre out og kan dermed opgraderes i effekt.
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sigida Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2016 kl. 14:39
nu er det ulovligt at markedsføre noget som er løgn, så synes da i skal hive forbrugerombudsmanden ind over da det er vildlende markedsføring hvis det ikke passer det hifi freaks skriver.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sigida Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2016 kl. 14:41
http://hifi-freaks.dk/webshop//produkter-surround-receiver-marantz-sr6010-p-1636.html

ville umiddelbart kunne klare dem, men ellers som bromberg skriver, kan det være de er så tunge at du ikke kommer udenom en effektforstærker.
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
FSLK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FSLK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2016 kl. 15:19

Kan jeg en anden gang bedre se hvordan en højtaler er tung eller mere letdreven? Er det noget impedans og sensitivitet der skal passe sammen?

Kan jo egentligt gode lide ideen om at have nogle højtalere der er lette at drive med 'let udstyr' hvorfor det formentligt også kan gøres lidt billigere.

Formoder de XTZ 89 var nogenlunde letdrevne?

Mange tak :)
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2016 kl. 15:23

nu er det ulovligt at markedsføre noget som er løgn, så synes da i skal hive forbrugerombudsmanden ind over da det er vildlende markedsføring hvis det ikke passer det hifi freaks skriver.

Der står i reklameartiklen:
"højttaleren går rigtig godt i spænd med Marantz’ CD-afspillere og forstærker"

Det er ikke en løgn.
Mine DLS R66 går også rigtigt godt i spænd med min Marantz forstærker........

Løgnen kommer når du påstår at de spiller BEDST med en Marantz forstærker, for herefter at tåge rundt i vrangforestillinger om, hvilket udstyr der er brugt under udviklingen og, hvad der står i diverse samarbejdsaftaler!

KLAUS
Til top
Sigida Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Branchemedlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sigida Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2016 kl. 20:42
Nu skrev de at lydsignalet passer langt hen af vejen, hvilket betyder den er skrædder syet til marantz :)
Samsung 65HU7505

Pioneer VSX-LX50

SVS 5 satelite
SVS SB2000

JVC HD750

Sony PS4
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Marts-2016 kl. 23:07

Nu skrev de at lydsignalet passer langt hen af vejen, hvilket betyder den er skrædder syet til marantz :)

Nej, det er ren rekvalemegas.
Men det var heller ikke det du skrev.

Du skrev:
"som en start spiller dine gulv højttaler bedst med en marantz forstærker"

Det er netop den påstand der er noget vrøvl......

Klaus
Til top
FSLK Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér FSLK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Marts-2016 kl. 08:10
Nogen der har erfaring med Klipsch?

Komplett har Klipsch RF-82 MK1 par på tilbud til 4000kr,-
De har da en høj følsomhed i hvert fald :)

Til top

Besvar Besvar Side  <1 6789>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu