recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > DVD afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til region free på Sony Hx820 Hdd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til region free på Sony Hx820 Hdd

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
iceman24 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 27-September-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 938
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til region free på Sony Hx820 Hdd
    Sendt: 06-Februar-2007 kl. 12:26
hej jeg har en sony Hx820 Hdd DVD recorder som jeg gerne vil have region fr..

er der nogen der har en løsning på dette ??

jeg har fundet en løsning på nettet med et program som bruger infared på pcen til at sende koder til Hx820 har prøvet det men det ser ikke ud til at virke `?

er der andre der har prøvet den løsning ? eller andre løsninger...

jeg har ca. 100 region 1 film og de vil meget gerne ses
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Point: 15693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 12:48

Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

eller andre løsninger...

Sonys recordere er lidt svære at gøre kodefri selv. Det roderi med at bygge fjernbetjeninger via PC eller PDA kan drille.

Den nemme løsning er at købe en engangsfjernbetjening fra http://www.dvdchips.co.uk

De koster normalt en £20-25 incl. forsendelse, men nogen har skaffet en rabat kupon ved indmeldelse i deres forum først på http://www.dvdchips.co.uk/thedvdforums/

Jeg har set et eksempel hvor en bruger fik 40% rabat ved at oprette en profil i deres forum. Bagefter købte han en engangsfjernbetjening til ca. £22 minus rabat, så han endte med at betale £13,20 for en kodefri recorder. Så kan det vist ikke svare sig at bøvle for meget med det selv...

/Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Januar-2006
Point: 819
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 13:28

- Og skulle du alligevel have lyst til at prøve selv en sidste gang, så tjek at ir-porten er slået til i bios'en og husk at der skal bootes fra DOS. Så skulle det køre.

Mvh.

Til top
mjensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Marts-2006
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 13:41
Hvis du bor i nærheden af et Sony Center eller Tape connection kan de gøre det for dig. Det kan gøres på stedet (med en service remote) og koster typisk mellem 100 og 300 kr. Der er i øvrigt tidligere (i an anden tråd) skrevet detaljeret om arbejdsgangen og faldgrupper hvis du hellere vil eksperimentere lidt mere selv
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 15:40
Oprindeligt skrevet af enand enand skrev:

- Og skulle du alligevel have lyst til at pr�ve selv en sidste gang, s� tjek at ir-porten er sl�et til i bios'en og husk at der skal bootes fra DOS. S� skulle det k�re.

Mvh.

hej jeg har tjekket at ir-porten er aktiv den kører på IRQ3 jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvilken com port den er på ? hvordan finder jeg den ?

og angående dos ? nu kører jeg XP og brugte bare Kommando Promt ? kan det ikke bruges eller skal den boote op direkte i Dos ?

hvordan og hvad laver jeg en boot disk på når jeg ikke har diskette drev i min bærbar ?
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 15:51
Oprindeligt skrevet af iceman24 iceman24 skrev:

Oprindeligt skrevet af enand enand skrev:

- Og skulle du alligevel have lyst til at pr�ve selv en sidste gang, s� tjek at ir-porten er sl�et til i bios'en og husk at der skal bootes fra DOS. S� skulle det k�re.

Mvh.

hej jeg har tjekket at ir-porten er aktiv den kører på IRQ3 jeg kan ikke rigtigt finde ud af hvilken com port den er på ? hvordan finder jeg den ?

og angående dos ? nu kører jeg XP og brugte bare Kommando Promt ? kan det ikke bruges eller skal den boote op direkte i Dos ?

hvordan og hvad laver jeg en boot disk på når jeg ikke har diskette drev i min bærbar ?

Der skal bootes i Dos (og det står tydeligt i den vejledning du må have læst)!

En bootdisk med de relevante filer kan du brænde på en dvd. Eller man kan et eller andet sted hos HP finde en utility, der kan gøre en usb-stik "bootable". Det brugte jeg. Eller måske har du mulighed for at låne et usb-diskettedrev?

Mvh.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 15:56
okay jeg læste godt nok der skal bootes men troede man kunne gøre det på den anden måde... tak

hvordan finder jeg ud af hvilken com port min ir-port er på ?

den der hp du snakker om kan det også godt bruges på en asus ældre bærbar **?
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 16:02

"hvordan finder jeg ud af hvilken com port min ir-port er på ?"

Don't know - men hvis det ikke er den ene er det den anden (osv...)

"den der hp du snakker om kan det også godt bruges på en asus ældre bærbar **?"

Don't know - men mit gæt er ja. Så vidt jeg husker tryllede det min usbstick om til et harddiskdrev med bogstav og hele dynen.

Mvh

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 20:42
Iceman24 har du et link til den vejledning?

Har købt en brugt Sony RDR-HX710, som ikke er kodefri, og kom for nyligt på den tanke, at det da ikek kunne passe at det kun var PDA'er der kunne udføre dette trick.

Bærbare med en IR port burde da også (tænkte endda på om en mobiltlf kunne bruges, men når I nu skriver om DOS, så er det nok ikke lige tilfældet ).

Men vil gerne have et link til en guide.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
mjensen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 26-Marts-2006
Point: 27
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2007 kl. 22:11

Der er henvisninger til proceduren i denne tråd:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9790&P N=1

Der er også gode råd fra forskellige brugere (herunder mig selv) som har gennemført proceduren med succes.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2007 kl. 16:09
Oprindeligt skrevet af mjensen mjensen skrev:

Der er henvisninger til proceduren i denne tr�d:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9790&P N=1

Der er ogs� gode r�d fra forskellige brugere (herunder mig selv) som har gennemf�rt proceduren med succes.

hej nu har jeg prøvet det hvor jeg fik den booted i Dos og prøvet com 1,2,3,4 men har ikke haft held af det...

hvor hurtig skal man være til at trykke på button 1 til 5 skal man være langsom eller hurtig til at skifte mellem dem osv ?
Til top
enand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2007 kl. 16:15

Har du sikret dig at ir-porten er aktiveret i bios'en

Jeg kørte bare roligt 1 - 2 - 3 osv. - lidt under et sekunds mellemrum vil jeg tro. Men jeg tror sådan set osse man kunne have ventet en halv time mellem hvert tryk - øjensynligt er det den sidste kommando, der udløser noget.

Mvh.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu