recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til regionsfri blu-ray afspiller
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til regionsfri blu-ray afspiller

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
mcseanc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Juni-2011
Sted: Nexø
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til regionsfri blu-ray afspiller
    Sendt: 09-Juni-2011 kl. 23:06
Hej allesammen! Jeg kunne virkelig bruge noget hjælp.

Jeg er en ung studerende, som ikke har alt for mange penge, men samtidig sætter min "hjemmebiograf" højt. Har længe modstået blu-ray formatet, men nu skal det være. Jeg kunne rigtig godt tænke mig en blu ray, som er regionsfri på både blu-ray og dvd siden (alternativt kun på dvd siden).

Har set på Oppo BDP-93 efter at have oplevet 83'eren hos en kammerat samt læst alle de glorificerende anmeldelser på nettet. Mit problem med den er at min økonomi ikke er helt optimal til at bruge næsten 6000 kr. på en Oppo fra av-connection.dk .

Ellers har jeg søgt lidt på multiregion blu ray afspillere fra England og Sverige, men kan aldrig rigtig finde anmeldelser af dem, hvilket gør mig lidt nervøs for at lave et "fejlkøb".

Alternativt så jeg på en regionsfri Pioneer BDP-333 Blu-ray inde på Laserdisken.dk, men igen kan jeg virkelig ikke finde nogen anmeldelser. Er der nogen som har gode idéer?

Jeg ville nok helst gerne af med max 4000 kr. (evt. et par hundrede mere, hvis nogen har et godt tilbud)

Håber at nogen af jer vil tage jer lidt tid til at hjælpe en ubeslutsom ung studerende :)

Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Point: 12384
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 00:48
Måske skulle du satse på at få en BDP-83 brugt? Det er VIRKELIG en fed maskine, og jeg kan slet ikke se noget alternativ, hvis man er til performance i den klasse.
Billede: Sony VPL-XW5000ES | Lumagen Radiance Pro 4242 | Oppo BDP-103 | Panasonic UB9000 | Zidoo Z30 Pro | Apple TV 4K
Lyd: DLS M66 | Simaudio Moon 600i | T+A DAC 8 | WiiM Pro & Roon
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 18-April-2007
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juni-2011 kl. 12:55
Start med en billigere BD afspiller. Billedmæssigt er der ikke den store forskel om du køber til 4k eller 6k. Det er lyden du får noget bedre, jo længere op i klasserne du går Wink
Til top
veyron Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Oktober-2007
Sted: Denmark
Point: 682
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 09:38
Man kunne også, ved køb af fabriksny afspiller, glæde sig over 2 års garanti.
Det ville jeg tage med i overvejelserne.
Her f.eks ved trådstarters eget forslag ang. afspiller fra Laserdisken.
Pioneer KRP-600A(ISF-by Otto)

Oppo BDP-83 (reg.free.)

Supra HDMI
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 892
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Juni-2011 kl. 10:15
Jeg er ganske godt tilfreds med min Dune HD Max, den er regionsfri på både BD og DVD og samtidig en fremragende mediaplayer til alverdens formater.
Til top
mcseanc Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 09-Juni-2011
Sted: Nexø
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2011 kl. 15:35
Oprindeligt skrevet af Sylvest Sylvest skrev:

Jeg er ganske godt tilfreds med min Dune HD Max, den er regionsfri på både BD og DVD og samtidig en fremragende mediaplayer til alverdens formater.

Hej Sylvest! (og I andre)

Mange tak for svarene. Har kigget lidt på den der Dune HD Max, og føler lidt at det er noget for mig.
Jeg er alment vidende indenfor teknik og sådan, men ikke noget geni, så vil lige forhøre mig en ekstra gang.

Jeg forstår det sådan at den er kodefri til dvd (automatisk) og blu-ray (noget med at taste Mute x 4 og 1-2-3?)
Er den støjsvag i dvd/blu afspilning? Og er der flere som har erfaring i, hvor jeg burde bestille fra?
læste om mmvision, har set pixmania og på cdon er der en anmeldelse fra en vred kunde, som åbenbart har ventet i meget lang tid på at høre fra dem, hvilket skræmte mig lidt væk.
Har aldrig handlet gennem pixmania eller mmvision, så ville bare lige høre. Dune HD max'en ligger bedre indenfor mit budget end oppo'en og jeg orker faktisk heller ikke 3D-trenden, så jeg tror jeg satser på en Dune.

Mange tak alle!
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Point: 6691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2011 kl. 17:01
Pixmania har flere gange været i Kontant pga. kunder der følte sig snydt.

Venlig hilsen
KB
Til top
Sylvest Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Oktober-2007
Point: 892
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juni-2011 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af mcseanc mcseanc skrev:

Jeg forstår det sådan at den er kodefri til dvd (automatisk) og blu-ray (noget med at taste Mute x 4 og 1-2-3?)

Er den støjsvag i dvd/blu afspilning? Og er der flere som har erfaring i, hvor jeg burde bestille fra?

Korrekt forstået mht. kodefri for DVD og BD.

Ja den er støjsvag. Under indstilinger kan du også slå blæseren helt fra, det anbefales dog ikke at gøre dette hvis du har installeret en harddisk.

MM-Vision var leverandør, da Dune'en kunne købes som fælleskøb her på siden, så dem kan du godt være trygge ved.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu