|
Hjælp til REW |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvis det hele kører fra PC'en, så kan du gøre det i software som Berdel foreslår, eller du kan bruge en MiniDSP NanoAVR HD, som har HDMI ind og ud, og sætte den imellem PC og forstærker. Men det er da mest oplagt at gøre det i software når PC'en er afspiller. Dén del kan jeg dog ikke hjælpe med ![]() Husk dog at lydkvalitet er meget andet end frekvensgang, og uden at det skal holde dig tilbage fra at optimere din lyd, så er sådan noget som en hård diskant ikke noget jeg personligt mener en EQ er et specielt godt redskab til at løse. Og iøvrigt bør du undlade at stole på dine målinger over 5 kHz, sådan helt generelt, medmindre du har 110% styr på målemetoder og mikrofonens egenskaber. Disclaimer: Jeg er fremover forhandler af MiniDSP, så jeg er ikke en neutral informationskilde
![]() Redigeret af Otto J - 03-December-2014 kl. 12:07 |
||
![]() |
||
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
|
Enig, Hård diskant kan være fra reflektioner i dit rum eller naturen af din højttalers diskant, der bliver pågående ved høj SPL. Forskellen imellem dirac og almindelig auto EQ er at du vil kunne styre kurven 100% og lave kurvens afrul i de høje frekvenser mere stejl. Det går selvfølgelig lidt på bekostning med detaljerne, men du kan få det til at lyde mere behageligt og efter dine referencer uden at skulle ud og handle bedre højttalere.
FEDT!
![]() |
||
![]() |
||
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
|
Hvordan virker Dirac så? Fungere det sådan at det så bliver min computer der er eq i opsætningen? Hvad med den eq der er i min avr? Skal den bare sættes til flat, og så skal alt andet slåes fra (audyssey)?
Hvad koster programmet og hvor hentes dette? Syntes ikke jeg kan finde det ved en søgning |
||
![]() |
||
Berdel ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Januar-2012 Sted: Bramming Status: Offline Point: 1153 |
|
Ja, din computer vil EQ alt der kommer ud af den og det skal derfor slås helt fra i din receiver. Måske skal du køre noget direct mode?
Men læs mit indlæg - det svarer på det meste og der er link til programmet. Der er 11 sider du kan hygge dig med ![]() Der er en gratis trial som du kan prøve med i 14 dage. Ellers mener jeg at den fulde ligger på ca 5000kr Redigeret af Berdel - 03-December-2014 kl. 12:58 |
||
![]() |
||
jacobthor91 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 27-September-2012 Sted: ikast, danmark Status: Offline Point: 673 |
|
Takker Berdel.
Jeg prøver at hente den der trial og ser hvordan det ter sig hos mig og om det er noget jeg vil bruge 5000 på. Jeg vil dog stadig gerne have noget mere power til biffen i form af noget Slaveforstærker, jeg ved at næste avr skal være en processor, men venter og ser på hvad der kommer med atmos i løbet af i år. Men er inuke3000/6000 et fint valg ? Og hvorfor er det så billigt at kæbe PA frem for fx marantz effektforstærkere? Er PA noget skrammel til hjemmebio, eller? |
||
![]() |
||
|
Forresten, er det min ECM8000 eller den medfølgende målemic til avr som skal bruges sammen med Dirac?
|
||
![]() |
||
Bschmidt ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 05-November-2009 Sted: Virtual-utopia Status: Offline Point: 3291 |
|
Jeg har selv et setup med PC til AVR via HDMI og roder lidt med REW. I første omgang til subwoofer via en dsp1124p. Jeg vil bare lige gøre opmærksom på at hvis du bitstreamer materialet til din AVR og lader denne stå for dekodningen er leg ikke sikke på at en software EQ som foreslået har nogen effekt da dekodning sker i AVR'en.
Jeg ved ikke om den foreslåede soft-EQ kan pille i bitstreamen for at EQ'e men jeg ville undersøge det inden køb :-) Mvh BS
|
||
![]() |
||
|
Nej, du kan ikke bitstreame med dirac - det bliver ført videre som PCM.
Ja, brug din ECM8000 og indlæs kalibreringsfilen i dirac
Redigeret af Berdel - 03-December-2014 kl. 13:54 |
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
og heller ikke med MiniDSP nano...altså ingen bitstream. Nano har to hdmi input. Så du kan ha to kilder på
|
||
![]() |
||
|
Hvordan beholder jeg så DTS hd Master og true hd formaterne? Kan det ikke lade sig gøre ?
Ved mit lydkort i min pc understøtter DTS hd Master osv, der står ikke noget om bitstream, men mener xbmc køre bitstream. |
||
![]() |
||
p.las ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 06-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4156 |
|
køre PCM ud af kilden
|
||
![]() |
||
|
Det vil stadigvæk være HD formaterne, altså samme bitrate der bliver sendt - de bliver dekodet i din PC frem for i din receiver. Der kommer bare til at stå PCM i dit receiver display frem for f.eks Dolby True HD.
Mange siger at der ikke er hørbar forskel.
Redigeret af Berdel - 03-December-2014 kl. 13:51 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |