|
Hjælp til ripper format. |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Nille44 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 202 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-Maj-2014 kl. 11:04 |
God formiddag derude.
jeg har ca 600 cd`er liggende som jeg vil rippe, og i nær fremtid vil jeg så streame til en dac fra enten en usb hardisk eller en nas server (kablet løsning, ikke trådløst) Da det jo drejer sig om en del cd`er så vil jeg helt gøre det rigtig første gang, og lyd kvaliteten er vigtigeste prioritet! Jeg ripper via min Imac og vil rippe i bedst mulige kvalitet. Hvilket program skal jeg så vælge? og i hvilket format?
|
|
Luxman L509X
Oppo BDP 105. Rega P8 med Apheta 3. LG Oled 55BX Ultrasone Signature Pro. Sonus Faber Olympia Novalll |
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Rip til FLAC eller Apple Lossless. Jeg synes bedst om XLD til at rippe: Der er også Max, som jeg har brugt i starten: Men jeg er blevet ved XLD. Hvis du bruger XLD skal du lige kigge Preferencer igennem før du begynder. EDIT: iTunes kan også rippe, men ikke til FLAC. Både FLAC og Apple Lossless er tabsfri formater, så du mister ikke noget kvalitet. Jeg startede med at rippe til FLAC, men gik over til Apple Lossless for at kunne have musikken i iTunes. (ripper stadig med XLD). Jeg bruger Sonos og har musikken på en NAS. Redigeret af Brixen - 02-Maj-2014 kl. 11:25 |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Nille44 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-August-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 202 |
Syntes bare jeg har hørt at Itunes af en eller anden årsag ikke var og foretrække?
Men siden jeg jo også har en Iphone som jeg jo også lytter musik på, så er Apple Lossless måske alligevel og foretrække. Tak for hjælpen Brixen.
|
|
Luxman L509X
Oppo BDP 105. Rega P8 med Apheta 3. LG Oled 55BX Ultrasone Signature Pro. Sonus Faber Olympia Novalll |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Hvis ellers alt dit hardware understøtter ALAC, så er den lige så god som FLAC. Problemet med ALAC, er bare, at det ikke er alle enheder der understøtter det. Problemet med FLAC, er at Apple-enheder ikke understøtter det :-(
Edit: Jeg vil dog lige medgive, at langt de fleste enheder efterhånden kan arbejde sammen med ALAC. Men næsten alle andre end Apple kan arbejde med FLAC. Redigeret af Nagash - 02-Maj-2014 kl. 11:58 |
|
![]() |
|
Kan godt se at valget mellem ALAC og FLAC også er et fravalg af et andet format :-)
Jeg vælger dog Apple Lossless da det er mest kompatibelt med mit nuværende udstyr, samt at det jo ikke tyder på at lyden skulle lide under hverken Apple Lossless & Itunes i kæden.
|
|
Luxman L509X
|
![]() |
|
Brixen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 19-Juni-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6693 |
Du kan altid konvertere fra ALAC til FLAC, hvis du fortryder. XLD er også god til det. Og du mister ikke kvalitet, da begge er lossles. |
|
Venlig hilsen
KB |
|
![]() |
|
Simon, TC ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 02-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 428 |
XLD -> Secure Ripper
|
|
Tape Connection MKII
|
|
![]() |
|
Hede ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 29-Juli-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 267 |
Jeg har rippet min samling i AIFF da jeg fandt det som det bedste med hensyn til at rette metadata bag efter hvis det skulle blive nødvendig.
|
|
Mvh Hede
Stuen: Sony KD-65A1, Pioneer BDP-320, Apple TV 4K 32GB, Arcam FMJ A32, Audiovector M3 Signature Mk.II |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Men hvad kan man høre det format på? Og hvor svært er det da at rette metadata på FLAC eller ALAC?
|
|
![]() |
|
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
Findes der en ripper der kan benyttes til både CD, DVD og Blu-Ray?
Redigeret af -C5- - 06-Maj-2014 kl. 21:51 |
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
|
![]() |
|
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
|
|
![]() |
|
-C5- ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 01-Januar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1019 |
Det skal være musik fra CD, film fra DVD og Blu-ray, om det skal være alt indholdet eller kun selve filmene ved jeg ikke helt, men det skal være tabsfrit.
|
|
Tv....SONY BRAVIA KD-75XD9005
Reciver...Denon X4500H NAS.......Synology DS412 Blu-ray...PS4 Front.....DALI SUITE 2.8 Center....DALI SUITE C0.8 Bag.......DALI SUITE R0.8 Sub.......DALI IKON |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |