|
Hjælp til samling af filer.. |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Fjeder ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2011 Sted: 9000 Aalborg Status: Offline Point: 38 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-Juli-2012 kl. 23:52 |
Hey folkens
Rettede lige lidt i overskriften, den lød ikke helt optimal :) Jeg håber, nogen af jer kloge hoveder kan hjælpe mig lidt.. Jeg har lige fået gang i min gamle pc, og den skal med tiden være mit underholdningscenter. Derfor er jeg så småt gået i gang med at omsætte mine dvd skiver til mkv filer - ja det er så småt, at jeg ikke er kommet ordentligt i gang endnu.. haha Jeg spurgte i en tidligere tråd, hvilken ripper, der ville være bedst, og der var rimelig enighed om makemkv.. Den har jeg så hentet, og den ser også rimelig nem ud, og der er rigtig mange henvisninger til den på nettet, når man søger på google.. Mit problem er så at den laver pokkers mange små filer ud af alting?? Kan man ikke få den til at holde op med det? og bare lave en stor film i stedet for? Man fristes til at sige, jeg har det modsatte problem af ham her, som gerne vil have mindre filer, men får en stor: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=112651&title=hjlp-til-splitting-af-mkv-filer Jeg har også været Makemkv "utro" med Handbrake, som netop laver en stor fil i stedet for mange små.. men den når kun lige at komme i gang på min maskine, så fejler den, og vil sende fejlrapporter.. Nogen der har forslag til hvad der kan være galt der?? På forhånd tak for hjælpen :)
Redigeret af Fjeder - 30-Juli-2012 kl. 11:07 |
|
Jeg er stadig noob - bær over med mig :)
|
|
![]() |
|
JordanDK ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 03-December-2009 Sted: Randers C Status: Offline Point: 2327 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan jo selv vælge hvilke filer du vil have med i MakeMKV.
Når du ligger i mkv containeren, så skal du bare sørge for film sporet, lydspor og undertekster, resten fjerner du afvinkningen i. Så har du kun en fil. ![]() |
|
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub
Mess with the best, die like the rest. |
|
![]() |
|
Fjeder ![]() Junior bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Juli-2011 Sted: 9000 Aalborg Status: Offline Point: 38 |
ah.. det er nok der jeg går galt i byen så?? ;) hahaha..
|
|
|
|
![]() |
|
yay.. nu er det så omsider lykkedes mig at få samlet én film i én fil.. nu mangler jeg bare resten.. haha.. kun en lille samling på ca 400 film og gider ikke "oversætte" dem alle...
MEN, hvordan kan det være at makemkv's filer fylder fx knap 6 GB mens dvdshrink kan lave den på lige godt 4 GB ?? og det skulle være det samme jeg vælger?? nu bliver det så lidt spændende at se det færdig resultat når handbrake er færdig med at lave en mkv fil ud af det (dvd shrink har IKKE fået lov at komprimere noget som helst, og ej heller har handbrake).. Mit fokus lå dog på pladsforbruget.. nogen der kan forklare det ?? :)
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |