|
Hjælp til Samsung soundbar |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Kimosabe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 348 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 29-August-2025 kl. 21:24 |
Hej kloge hoveder
![]() Jeg er i gang med at finde ny soundbar til mit TV. (Jeg ved det, men jeg har fuld surround i kælderen) Jeg har googlet på livet løs og alle steder står der at Samsung Q990F er det samme som en Q995F, det er bare forskelligt fra US til EU hvad de kalder den samme model. Men jeg finder begge hos danske forhandlere og Q990F modellen er konsekvent flere tusinde lavere i pris end Q995F. Er der nogen der kan bekræfte at det er samme fysiske model ? |
|
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
|
|
![]() |
|
beethoven ![]() Ny bruger ![]() ![]() Oprettet: 12-Oktober-2020 Status: Offline Point: 6 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Følger de deres normale praksis, så er 995 til EU/Norden, 990 er til de andre EU lande.
Uden at kunne give dig en 100% bekræftelse, kan du være ret sikker på de er identiske. F udgaven udkom for ikke så længe siden, mig bekendt er der ikke den store forskel på sidste års model udover subben - er der ikke nogen fornuftige tilbud på D(2024 serien)? Det eneste der kan komme på tale, er Samsung i DK ikke vil hjælpe med 990, da den er importeret udenom den normale importør (altså 990 serien) - men så er der selvfølgelig en forhandler at række ud til i stedet.
|
|
![]() |
|
Kimosabe ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 17-Oktober-2006 Sted: Valby Status: Offline Point: 348 |
Tak for dit svar. Jeg læser mig til det samme som du skriver, at sub er eneste reelle forskel og så et eller andet lydformat som ikke rigtig er ude endnu. Hvis jeg kunne få Q990D væsentligt billigere ville jeg nok gøre det.
Så jeg er fristet, men vil bare sikre mig jeg ikke har overset en eller anden detalje når det nu ikke er Q995F
![]() Redigeret af Kimosabe - 30-August-2025 kl. 06:45 |
|
Marantz SR7012, NAD 902, DLS R55, DLS RC55, XTZ 99 W12 DSP, BEOVOX 5000, JAMO A510, BenQ TK800, Rega Planar 3
|
|
![]() |
|
Rasmus Larsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() FlatpanelsDK Oprettet: 23-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 4741 |
Q995 er identisk med Q990, uanset om det er D eller F generationen (eller en tredje). Det er bare producentens forsøg på at styre distributionen og parallelimport.
Så køb du roligt Q990 og spar de penge. De kan jo så passende bruges på en masse gode film med Dolby Atmos. Her er en oversigt over alle film med Atmos i Danmark: https://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1528271944
|
|
TV-databasen - Sammenlign TV - Flatpanels
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |