recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Sapphire HDMI Grafikkort
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til Sapphire HDMI Grafikkort

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dahm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-September-2006
Status: Offline
Point: 61
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Sapphire HDMI Grafikkort
    Sendt: 13-Maj-2007 kl. 23:54

Jeg har en medion epcII medie center pc med Vista kørende. Denne har tidligere kørt med onboard grafikkort via vga til en sony lcd skærm uden problemer.

Jeg har lige skiftet til et Sapphire Radeon x1600 pro hdmi grafikkort. som også køre perfekt med vga og almindeligt jackstik til lyden. Ville dog gerne bruge den nye Hdmi udgang, og på kortet er der Spdf indgang som er forbundet med spdf udgangen på motherboarded. men der  kommer ingen lyd igennem hdmi kablet.

Håber der er nogen der kan hjælpe med en løsning

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 10:03

Har du kontroleret (hvis du kan), at der overhovedet bliver lagt lyd ud på spdif udgangen?
Hvis du har en digital receiver, så kan du prøve at koble den til den og se (høre) om du overhovdet får noget lyd.
Umiddelbart vil jeg mene, at dit medie center slet ikke lægger lyden ud på spdif, og det er derfor du ikke får den med ud i hdmi kablet. Skærmkortet/lyd er jo bare en lus.

Til top
Dahm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2007 kl. 21:12
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Har du kontroleret (hvis du kan), at der overhovedet bliver lagt lyd ud på spdif udgangen?
Hvis du har en digital receiver, så kan du prøve at koble den til den og se (høre) om du overhovdet får noget lyd.
Umiddelbart vil jeg mene, at dit medie center slet ikke lægger lyden ud på spdif, og det er derfor du ikke får den med ud i hdmi kablet. Skærmkortet/lyd er jo bare en lus.

Det må jeg da lige prøve. Tak for hjælpen.

Til top
Dahm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 18:24
Oprindeligt skrevet af Kandersen Kandersen skrev:

Du havde ret. Har lige prøvet at tilslutte mit medie Center med min sony reciever. Og ganske rigtigt ingen lyd, og tilslutter jeg min dvd afspiller med samme kabel til min reciever kører lyden fint igennem.

Og så kommer spørgsmålet ? Hvordan får jeg lyden ud på spdif udgangen. Jeg har realtek HD audio manager installeret og selvom jeg vælger digital out kommer der ingen lyd. øv øv

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 19:27
tror du der kunne være en jumper der skal sættes?
Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2007 kl. 22:11

Ville være nemmere hvis du skrev hvilket bundkort du har..

Du tilslutter kun coax kabel til forstærker, og ingen analogt kabel og genstater?

Realtek HD Audio kan nogen gange godt drille lidt.. Har du prøvet med nyeste version fra www.realtek.com.tw

I Vista kontrol panel under Sound, kan man opsætte Digital / Analog. Prøv at disable analog audio, herved vil Vista blive tvunget til at bruge Digital.

Prøvet at udsende både i 44Khz, 48Khz og 192Khz?

Til top
Dahm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2007 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af Karlshoj Karlshoj skrev:

Ville være nemmere hvis du skrev hvilket bundkort du har..

Du tilslutter kun coax kabel til forstærker, og ingen analogt kabel og genstater?

Realtek HD Audio kan nogen gange godt drille lidt.. Har du prøvet med nyeste version fra www.realtek.com.tw

I Vista kontrol panel under Sound, kan man opsætte Digital / Analog. Prøv at disable analog audio, herved vil Vista blive tvunget til at bruge Digital.

Prøvet at udsende både i 44Khz, 48Khz og 192Khz?

Mainboad er et Intel 945G Express/ 800 MHz

Og så prøver jeg de forskellige ting, du har foreslået. Jeg siger tak for svarene.

Til top
Karlshoj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 12-December-2006
Point: 522
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2007 kl. 09:20
Oprindeligt skrevet af Dahm Dahm skrev:

Og så prøver jeg de forskellige ting, du har foreslået. Jeg siger tak for svarene.

Dem findes der så kun 12 forskellige af.. hvis det er et org. Intel board

Til top
Dahm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2007 kl. 09:40
Oprindeligt skrevet af Karlshoj Karlshoj skrev:

Oprindeligt skrevet af Dahm Dahm skrev:

Dem findes der så kun 12 forskellige af.. hvis det er et org. Intel board

Så er jeg ikke sikker på hvad det er for et. Jeg mener jeg har læst et sted at det er et der kun passer i Medion epcII maskinen. men om det passer aner jeg ikke.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2007 kl. 09:50

Når det er et 945 chipset, så er det sandsynligvis realtek lydkort der ligger i.
Du skal nok ind i mixeren og aktivere spdif. (eller se om den er aktiveret).

Til top
Dahm Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2007 kl. 21:43

Så kom der lyd igennem HDMI udgange.

Så mange tak til alle for hjælpen. Løsningen var: installere nyeste driver, deaktiverer de analog højtalere. og   så angive Digital Out som standard enhed. Og så fravælge alle de understøttede formater som dolby, dts osv. da Tv'et som der er sluttet til kun understøtter stereo.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu