|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Dahm ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2006 Status: Offline Point: 61 |
![]() Sendt: 13-Maj-2007 kl. 23:54 |
|
Jeg har en medion epcII medie center pc med Vista kørende. Denne har tidligere kørt med onboard grafikkort via vga til en sony lcd skærm uden problemer. Jeg har lige skiftet til et Sapphire Radeon x1600 pro hdmi grafikkort. som også køre perfekt med vga og almindeligt jackstik til lyden. Ville dog gerne bruge den nye Hdmi udgang, og på kortet er der Spdf indgang som er forbundet med spdf udgangen på motherboarded. men der kommer ingen lyd igennem hdmi kablet. Håber der er nogen der kan hjælpe med en løsning |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Har du kontroleret (hvis du kan), at der overhovedet bliver lagt lyd ud på spdif udgangen?
|
||
![]() |
||
Dahm ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 14-September-2006 Status: Offline Point: 61 |
![]() |
|
Det må jeg da lige prøve. Tak for hjælpen. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Du havde ret. Har lige prøvet at tilslutte mit medie Center med min sony reciever. Og ganske rigtigt ingen lyd, og tilslutter jeg min dvd afspiller med samme kabel til min reciever kører lyden fint igennem. Og så kommer spørgsmålet ? Hvordan får jeg lyden ud på spdif udgangen. Jeg har realtek HD audio manager installeret og selvom jeg vælger digital out kommer der ingen lyd. øv øv |
||
![]() |
||
Ken_T ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1757 |
![]() |
|
tror du der kunne være en jumper der skal sættes?
|
||
![]() |
||
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
|
Ville være nemmere hvis du skrev hvilket bundkort du har.. Du tilslutter kun coax kabel til forstærker, og ingen analogt kabel og genstater? Realtek HD Audio kan nogen gange godt drille lidt.. Har du prøvet med nyeste version fra www.realtek.com.tw I Vista kontrol panel under Sound, kan man opsætte Digital / Analog. Prøv at disable analog audio, herved vil Vista blive tvunget til at bruge Digital. Prøvet at udsende både i 44Khz, 48Khz og 192Khz? |
||
![]() |
||
![]() |
|
Mainboad er et Intel 945G Express/ 800 MHz Og så prøver jeg de forskellige ting, du har foreslået. Jeg siger tak for svarene. |
||
![]() |
||
Karlshoj ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 12-December-2006 Status: Offline Point: 522 |
![]() |
|
Dem findes der så kun 12 forskellige af.. hvis det er et org. Intel board |
||
![]() |
||
![]() |
|
Så er jeg ikke sikker på hvad det er for et. Jeg mener jeg har læst et sted at det er et der kun passer i Medion epcII maskinen. men om det passer aner jeg ikke. |
||
![]() |
||
Kandersen ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-Juli-2006 Sted: 4653 Status: Offline Point: 10964 |
![]() |
|
Når det er et 945 chipset, så er det sandsynligvis realtek lydkort der ligger i.
|
||
![]() |
||
![]() |
|
Så kom der lyd igennem HDMI udgange. Så mange tak til alle for hjælpen. Løsningen var: installere nyeste driver, deaktiverer de analog højtalere. og så angive Digital Out som standard enhed. Og så fravælge alle de understøttede formater som dolby, dts osv. da Tv'et som der er sluttet til kun understøtter stereo. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |