recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til server

Besvar Besvar Side  <1234 9>
Forfatter
Besked
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 06:53
det er sku rigtig interresant med en god server snak her, kan godt se i er lidt mere tekniske anlagt end mig, så jeg prøver at bide tingene i mig og forstå det hele. Det er nogle spændende ting i kommer med, så det er jeg sku glad for.

Jeg søgte lidt på ebay os mht PSU og fandt os den her  http://cgi.ebay.com/Seasonic-250SU-250W-80Plus-1U-Server-Power-Supply_W0QQitemZ190386797708QQcmdZViewItemQQptZPCA_UPS?hash=item2c53effc8c

den ser umiddelbart os fornuftig ud, men picoPSU´en er os interresant helt sikker, der er sku nogle ting at gå i overvejelse med her, bliv endelig ved hehe.

Er der nogen af de bundkort som har sata porte nok? eller skal man have en sata controller? eller hvad er bedst?

Redigeret af Treated - 09-April-2010 kl. 06:56
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2876
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 10:28

Kan du bruge sådan en : http://www.shopfsp.com/fsp18050pla/p/524.html ?

.....
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 10:32
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

Er der nogen af de bundkort som har sata porte nok? eller skal man have en sata controller? eller hvad er bedst?
Jeg bruger en ekstern controller http://www.highpoint-tech.com/USA/rr2640x1.htm og køre raid - men vil du ikke køre raid kan få hunderede krone gøre det i stedet.
.....
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 14:53
ser os spændende ud med den PSU der, men er den 80plus godkendt??

som jeg har forstået det er det godt at have en raid controller, eller er jeg forkert på den. Skal jo bare gerne have noget som fungerer godt og os er lidt kvik, 1 af mine kammerater her en nyere QNAS server og den har jo kun den 330 chip i, og den fungerer rigtig godt, så det kan jo godt lade sig gøre, det er bare spg om det rigtige setup.
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 15:21
Der står ikke noget om 80+ på den, men det er heller ikke vigtigt.
Det vigtige er :
Input Voltage: 115V AC to 230V AC, 50 ~ 60Hz
Power Factor Correction (PFC): ACTIVE PFC | FULL RANGE
Aktiv PFC er vigtig for en høj effektivitet.

ja, en atom dual 1,6Ghz er nok til server. Der dog bare ingen grund til at bruge strøm til et ION gfx. Derfor er NM10/D510 mere spænende til server brug.
.....
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 17:56
efter hvad jeg kan se er der 3 nm10 ca, intel, asus og zotac, hvad er bedst??

Redigeret af Treated - 09-April-2010 kl. 17:58
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-April-2010 kl. 18:25
point of view laver også 2 stk.

De er lige gode, den eneste forskel du skal se på er om der er de tilslutninger du gerne vil bruge.
.....
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-April-2010 kl. 15:13
har rodet lidt frem og tilbage på nettet, jeg kan sige så meget at jeg godt vil have et setup lign Qnap TS-509 Pro Turbo NAS. Kan det lade sig gøre overhovedet, det er faktisk det setup jeg godt vil have, håber det hjælper lidt til hjælpen ;)   LINK

Redigeret af Treated - 10-April-2010 kl. 15:17
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-April-2010 kl. 17:32
hvis man er interesseret i supermicro's serverboard med 510'eren. så kan i eventuelt sende en mail til inter-data. jo flere forespørgsler de får jo større sandsynlighed er der for at de vil trække dem hjem til DK. Det er den eneste danske distributør, men skal man have nogle af deres varer - så skal man nok desværre spørge ind til den lokale pusher for at høre om de kan hjemtage den. - MEn supermicro's nyeste board har 6 stk sataporte og ich9 controller med raid. Et særdeles udmærket lille board til en WHS løsning eksempelvis.
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-April-2010 kl. 13:51
arg efter en del tid tænken igen, så vælger jeg sku at købe en Qnap TS-509 Pro Turbo NAS
godt nok noget dyrere investering, men håber jeg bliver glad for den, synes ikke jeg magter at søge på nettet efter flere dele osv. Fanme ikke nemt at sætte sammen, nu ved man at sådan en nas virker til dens formål. Så har jeg os 2 af de diske på 1.5tb som de anbefaler at sætte i, så køber jeg bare 3 mere. Tusind tak for alles indput
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 16:46
hmmm jeg må lige forhøre mig igen om købet af en nas server er det rigtige osv. Grunden til jeg valgte nas var nok at det var det nemmeste. Mangler en slags komplet setup til at samle min egen server, jeg er ikke den skarpeste til at finde de dele som skal i sådan en server. Ved godt det er meget at forlange et komplet setup, men er sku så meget på bar bund. Den skal bruges meget til at føre filer fra og til den alm coms + streame til popcornen osv. Håber der er nogen som har et godt forslag til et setup, vil se om jeg kan nå et strøm forbrug på ca 65 watt i idle med 5 diske +- det løse. Tak for al info endtil videre.

Redigeret af Treated - 18-April-2010 kl. 16:48
Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2010 kl. 17:43
hmm.. hvad er fordelen ved supermicro's board i forhold til http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid=716288 ?

edit: arhh selvfølgelig antallet er sata porte! er det hardware eller software raid? 

ja ich9 er jo software så... måske jeg skal læse tråden igennem :)

Redigeret af Briam - 18-April-2010 kl. 17:55
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 9>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu