recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til server
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til server

Besvar Besvar Side  <1 6789>
Forfatter
Besked
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 22-Januar-2010
Sted: Horsens
Status: Offline
Point: 1639
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2010 kl. 12:16
nå jeg tænkte at jeg lige ville smide et par billeder af min server ind, nu hvor jeg har fået alt den hjælp, så skal i da os se resultatet :)

Billede 1
Billede 2
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2010 kl. 13:39
tillykke - det ser da ikke ud til der bliver problemer med luftgennemstrømningen! :-)

Til top
Thomas K Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 26-Januar-2010
Sted: Nordsjælland
Point: 461
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2010 kl. 13:59
Kunne du ikke skrive hvad du er endt med at bestille. Det er en stor hjælp til andre dre går med samme tanker om at bygge en server.

Du kunne evt skrive det her

Cruzz
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 09:05
jo self vil jeg da det Cruzz og claus_jac, nej luftgennemstrøm bliver intet problem, men kunne jo os være serveren skulle have mere i sig med tiden, så er jeg fri for at skifte kabinet ud *G*
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 09:23
forresten claus_jac så blev den en MEGET strømvenlig server, 30 watt med 1 disk i ;)
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 11:13
Spændende læsning her i tråden..

Når jeg kigger på det x7spa-hf http://www.supermicro.com/products/motherboard/ATOM/ICH9/X7SPA.cfm?typ=H&IPMI=Y der bliver snakket en del om, så ser jeg at det har 2 lan porte.

Hvordan bruger man 2 lan porte i praksis? Kan man "bundle" de to så de fungerer som et enkelt ipnummer der kan trække 2Gbit, eller er det noget med at de har hvert sit ipnummer og man så fra klient siden vælger om man vil hive data fra det ene eller det andet ipnummer?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2008
Point: 5570
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 13:29
@strandvasker - det kommer helt og holdent an på software installeret på maskinen og ikke mindst din switch. Men det har først rigtigt sine forcer i det øjeblik der er rigtigt mange enheder der skal tilgå maskinen. :-)

Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2010 kl. 15:40
Vil bare sige jeg har kigget brochuren lidt igennem på det HF kort, og synes godt nok det kan meget, dette er min første server og så er det selvbyg, jeg er yderst tilfreds med det indtil videre, koster godt nok os en del, men det synes jeg nu er ligemeget, for både strøm mæssigt og ydelses mæssig er det rigtig godt til det jeg har brugt den til indtil videre, skal først ordentlig ind i det hele, tager jo noget tid. Har ikke så meget tid til daglig, så må tage det i små steps det hele, men jeg kan klarte anbefale det.

hvis i ikke her set mit setup kan i se det her

Redigeret af Treated - 15-Maj-2010 kl. 15:42
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 09:13
Vil lige komme med en opsummering af min server og dens strømforbrug. Så i kan få lidt data herfra.

Har testet serveren hvor den virkelig har fået flyttet filer fra harddiskene, jeg bruger primært Samsung F2 EG 1.5tb diske, og når den står og flytter filer og rigtig arbejder, ligger den rimelig stabil med et strømforbrug der hedder 55 watt ( her er monteret 5 harddiske ) så jeg vil sige at jeg er Ualmindelig tilfreds med det resultat, Den gamle computer som jeg har nu bruger en del mere, og jeg kan spare ca 3100 kr på årsbasis, så den er hurtig tjent ind igen.

Vil da os sige at den faktisk ikke rigtig kommer op og runder 60 watt, selvom den arbejder meget.

Det var os lige lidt nyttig info herfra, så andre måske kan bruge de data til noget.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 10:42
Oprindeligt skrevet af Treated Treated skrev:

Vil bare sige jeg har kigget brochuren lidt igennem på det HF kort, og synes godt nok det kan meget, dette er min første server og så er det selvbyg, jeg er yderst tilfreds med det indtil videre, koster godt nok os en del, men det synes jeg nu er ligemeget, for både strøm mæssigt og ydelses mæssig er det rigtig godt til det jeg har brugt den til indtil videre, skal først ordentlig ind i det hele, tager jo noget tid. Har ikke så meget tid til daglig, så må tage det i små steps det hele, men jeg kan klarte anbefale det.

Det med prisen er da som man tager det, når jeg kigger på de stumper du har brugt ligner det noget der ligger lige omkring 3000 kr (uden diske) for en nas der kan trække 5 diske. Hvis du vil købe en færdigbygget nas med plads til 4-6 diske så ryger der hurtigt et par tusindlapper oveni.

Jeg er ved at varme op til et setup med samme motherboard som dig og det der Fractal Design kabinet Xeon bruger, med en ramklods oveni ligner det en nas med plads til 5 diske + 1 disk til OS til en pris der svarer til det en færdigbygget nas med plads til 2 diske koster. (1800 svenske kr for MB, 500 danske for kabinettet, et par hundrede for en ramklods, så ender jeg på hovedregning lige omkring 2000 kr - det rækker dårligt nok til en 2-disk nas hvis den skal købes færdigbygget).

Til top
Slettet_120331 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 10-Maj-2009
Sted: Danmark
Point: 1123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 11:10
Det var da egentlig mere strøm end jeg lige havde regnet med. Ved du hvor meget hver disk ca bruger?
Til top
Treated Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Maj-2010 kl. 21:53
synes da ikke 50 watt er meget med 5 diske i, diskene står til at bruge 5 watt i idle, så synes slet ikke det er galt overhovedet
Til top

Besvar Besvar Side  <1 6789>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu