Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
jasmin06
Junior bruger
Oprettet: 07-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 35
|
Emne: Hjælp til setup af min wd tv live hub Sendt: 19-Maj-2011 kl. 09:19 |
Hejsa, jeg har virkelig brug for at få noget hjælp. jeg modtog igår min wd tv live hub med posten men kan simpelthen ikke få den online. Inde i setuppen kan den ikke finde noget netværk og jeg har garanteret misset et eller andet grundlæggende i opsætningen. jeg er helt blank i netværk og den slags men vil prøve at beskrive mit setup. Har en iMac som er på trådløst net. Benytter en Belkin enhanced router og har selfølgelig smidt et kabel fra "CABLE" indgangen på routeren og ind i modemmet. Derudover har jeg i den første "WIRED" indgang på routeren forbundet et ethernet kabel til min wd tv live hub. og den kan stadig ikke finde noget net..? Er der noget jeg gør forkert eller har forbundet forkert? Skal jeg oprette et netværk på min iMac eller hvorfor virker det ike. har desuden prøvet at forbinde både min ps3 og Youseeboks med ethernetkablet men har måttet ty til Wifi forbindelse for at få ps3 og yousee boks på nettet.. Håber der er nogen der kan hjælpe? Mvh Henrik
|
 |
Pony65
Guld medlem
Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Point: 1845
|
Sendt: 19-Maj-2011 kl. 09:57 |
Dit setup er lidt forvirrende beskrevet ! Har du Yousee internet ( kabeltv ) med en Belkin Router sat på, eller hvad ? Har du 2 routere sat til ?
|
 |
jasmin06
Junior bruger
|
Sendt: 19-Maj-2011 kl. 10:01 |
sorry..  Ja jeg har en Yousee plus box til tv'et med et antennekabel fra stik til box. min belkin router står i bryggerset og er forbundet via kalbel til modemmet. jeg har kun en router i huset og fra routeren går som skrevet et kabel fra router til modem og et kabel fra router til mit wd tv live hub.. Håber det giver mening..
|
 |
Pony65
Guld medlem
|
Sendt: 19-Maj-2011 kl. 10:11 |
Jeg kan ikke finde ud af det. Det du siger der en Yousee Plus boks er det modemmet ? eller til TV'et Har du internet fra Yousee ? eller hvad ? Kan du ikke skrive model numre ned på dit hardware. Jeg tror du roder lidt rundt i modem og router ( eller måske er det mig )
Redigeret af Pony65 - 19-Maj-2011 kl. 10:13
|
 |
jasmin06
Junior bruger
|
Sendt: 19-Maj-2011 kl. 10:25 |
nej.. Prøver lige igen :-) har kun 1 modem (Cisco Cabel Modem 2100) og 1 stk Belkin Enhanced Router. Jeg har trådløst netværk på min iMac og det virker uden problemer. nu vil jeg gerne have oprettet forbindelse til nettet på min wd tv live hub. Og det ville jeg gerne gøre med et Ethernet kabel... Når jeg prøver på det smider jeg den ene ende af kablet i et af "WIRED" udgangene på min router og den anden ende af kablet i WD TV Live Hub. Men det virker ikke.. og det gjorde det heller ikke da jeg prøvede at oprette forbindelse til min ps3 og Yousee Box. Håber det giver mere mening nu?
|
 |
Pony65
Guld medlem
|
Sendt: 19-Maj-2011 kl. 10:42 |
Jeg ved stadig ikke hvor du får internet fra ? Hvem bruger det der Cisco Cable modem 2100 ? ( det er ikke Yousee ) Er den opsat med PPPoE eller DHCP. Hvad hedder Belkin routeren ( model ) og er den kun sat op til Access point. Der må være en Switch i belkin routeren siden du skriver "en af WIRED udgangene" Ellers må jeg give op
Redigeret af Pony65 - 19-Maj-2011 kl. 11:48
|
 |
Ozzy
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Point: 698
|
Sendt: 19-Maj-2011 kl. 10:49 |
Hvis du tager det kabel du har smidt i din WD boks, og smider i en pc, får du så en ip adr. og kan du gå på nettet?
Hvis du ikke får en ip fra din belkin router når du har din pc på kablet så vil jeg prøve med et andet kabel eller tjek om din router er sat korrekt op.
|
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
 |
jasmin06
Junior bruger
|
Sendt: 19-Maj-2011 kl. 10:54 |
Jeg får internet og tv fra en lokal antenneforening... og det er dem der har givet mig dette modem. ved ikke hvad den er opsat med men der står noget med "Vha. DHCP" ved ikke om den kun er opsat til Acesspoint da jeg jo er ret ny indenfor dette felt. Aner heller ikke hvad en Switch er eller hvad man kan bruge den til men modellen er F6D4230-4 v1..
|
 |
jasmin06
Junior bruger
|
Sendt: 19-Maj-2011 kl. 10:54 |
|
 |
Pony65
Guld medlem
|
Sendt: 19-Maj-2011 kl. 11:29 |
Jeg må give op. Når du ikke vil oplyse om Tv og internet udbyder, kan jeg ikke finde ud af hvad/hvordan modemet er sat op. Jeg har på fornemmelsen at der er router i både Cisco modem og belkin, og det kan give opsætnings problemer. Jeg kan også se at Cisco modemmet har nogle år på bagen, prøv evt. at kontakte din udbyder og hør om de ikke har et nyere Kabelmodem med indbygget Router, switch og WLAN. Så sparer du også lidt strøm.
|
 |
Ozzy
Guld medlem
Oprettet: 03-December-2009
Sted: Andst, Denmark
Point: 698
|
Sendt: 19-Maj-2011 kl. 12:01 |
Er enig med Pony65, prøv at kontakt dem og hør hvad de siger til det.
Ud over det så prøv evt. det forslag jeg kom med.
|
| Samsung 55" D8005 | Samsung 40" C6715 Hvid | Samsung 40" M87 | Samsung 26" R87 | Samsung 22" T220HD |
|
 |