recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til setup i ny stue Sonos v Bluesound+Beolab
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til setup i ny stue Sonos v Bluesound+Beolab

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
kalk23 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalk23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til setup i ny stue Sonos v Bluesound+Beolab
    Sendt: 13-Juni-2019 kl. 22:55
Jeg står foran at skulle flytte. Jeg har i dag et par beolab gulvhøjtalere, som jeg havde tænkt mig at erstatte med en soundbar+baghøjtalere+evt. subwoofer fra Sonos.

Jeg var nede i Hifiklubben for at tale med dem om hvordan jeg skulle gøre dette. De foreslog mig at købe en Bluesound Node2i, som kan kobles mellem TV og Beolab højtalerne. Derudover skal jeg også have nogle andre Bluesound højtalere, da jeg gerne vil have multirum lyd.

Hvad ville I gøre? Jeg er lidt i tvivl om Bluesound - både i forhold til om det fungerer helt glidende at få lyden ud af højtalerne automatisk, når jeg tænder TV'et, og om deres platform kan måle sig med Sonos.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19209
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Juni-2019 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af kalk23 kalk23 skrev:

Jeg står foran at skulle flytte. Jeg har i dag et par beolab gulvhøjtalere, som jeg havde tænkt mig at erstatte med en soundbar+baghøjtalere+evt. subwoofer fra Sonos.


Er du rede til at gå så langt ned i lydkvalitet?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6974
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 06:24
Klubben vil meget gerne sælge bluesound.   Mon der er større avance på det .

Men ellers er forskellene små som multirums lyd.

Sonos her vist bare flere tjenester.

Er selv multirums Sonos bruger og har haft det i 8-10 år. 

Virker bare.

Der findes sikkert meget der spiller bedre.  Men Sonos er ok.  Og kender jomikke dine krav til lyd 
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 08:09
Jeg har selv et par beolab 8000 + B&W sub ved TV'et som er tilsluttet i en yamaha receiver og til TV'et med HDMI. Jeg ledte efter en lidt mere kompakt løsning for at slippe for receiveren, da jeg alligevel ikke skal bruge en center. Der er desværre ikke mange muligheder for multirum, hvor man kan tilslutte fx en boks med preout til fronter og sub samt mulighed for at styre lyden med tv remoten. Klubben foreslog også en nodei2 som egentlig kan det jeg efterspørger, bortset fra at jeg gerne vil forbinde med hdmi og ikke optisk. Jeg ved dog ikke om jeg kan høre forskel på om jeg får hd lyd ud eller ej, når jeg ser film på min nvidia shield. 

Men hvis du vil helt væk fra dine B&O, så er alle muligheder jo åbne. Igen Sonos soundbar mangler hdmi hvilket for mig er en deal breaker.
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mureren Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 10:04
Oprindeligt skrevet af Monsterslam Monsterslam skrev:


Men hvis du vil helt væk fra dine B&O, så er alle muligheder jo åbne. Igen Sonos soundbar mangler hdmi hvilket for mig er en deal breaker.


Sludder...Sonos Beam har da HDMI-ARC
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 11:18
Havde ikke set der var kommet en beam. Troede kun der var den gamle playbar samt den store klods man kan ligge under tv'et.
Til top
Mr. Claude Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 09-Marts-2010
Sted: DK
Status: Offline
Point: 1127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mr. Claude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 18:35
Hifiklubben foreslog der en bedre lydmæssig løsning. Det er da fint. Bluesound fungerer fint og stabilt og appen er næsten lige så god. Der er mange folk som er uenige om hvilken der er bedst. Sidst Sonos lavede appen om, ødelagde de sgu noget af de gode ved den :-( Så man ved aldrig hvordan appen ser ud, før næste opdate. Jeg har både Bluesound og Sonos. 
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Juni-2019 kl. 18:59
Jeg har købt den nye sonos amp til at drive mine XTZ 100.33 divine højttalere og det lyder super godt. Ved moderat volumen kan jeg ikke høre forskel på den og min tidligere 30kg tunge klasse AB forstræker. Jeg bruger nu mine højttalere langt mere end før da de selv slår til når TV'et tændes. Og streaming fra sonos kører perfekt. Jeg kan ikke spille så højt som før og kan køre forstærkeren op på max men så er det også for højt til alm brug. Men jeg hører ingen forvrængning tråds pedalen er i bund.

Men den kunne du koble dine højttalere til i stuen og så nogle Sonos One rundt i huset evt som surround. Langt federe med stereo end soundbar efter min mening :-)

Min far var også i hifi klubben og fik ogse BlueSound anbefalet. Jeg tror også avancen er højere på det end Sonos


Redigeret af Berdel - 14-Juni-2019 kl. 19:00
Til top
kalk23 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kalk23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 12:24
Vil den nye Sonos AMP kunne bruges til Beolab-højtalerne (aktive højtalere) i stedet for Bluesound Node?

Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Juni-2019 kl. 13:38
Nåh, det er aktive? ja, så har du ikke meget at bruge forstærker delen til. Det med hdmi fra tv -> Sonos AMP virker mega godt men det kan godt være at det ikke er bedste løsning i dit tilfælde så.

Redigeret af Berdel - 17-Juni-2019 kl. 13:41
Til top
Monsterslam Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 556
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Monsterslam Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 08:10
Den nye AMP fra Sonos kan ikke bruges da den ikke har pre out
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 13:30
Jeg bruger Sonos Connect til mine Beolab-højttalere rundt om i huset. Jeg ville ikke bytte dem ud med noget af det som Sonos kan levere som dedikerede højttalere (Beam, Playbar, One, ... ).

Hvis det er til TV-lyd, så ville jeg overveje, at have to løsninger stående, så du beholder dine BL-højttalere og sætter dem til en Sonos Connect/Bluesound, og så køber en separat soundbar til TV'et, som du så kan bruge til TV-lyd og evt. surround. BL-højttalerne behøver jo ikke stå ved TV'et i så fald.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu