|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Havgasse ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() Sendt: 24-November-2007 kl. 11:05 |
|
Hejsa
Har lige købt nyt tv pana 42" og trænger også til nogle nye højtalere + evt en ny receiver, da jeg ikke helt er klar over kvaliteten af min nuværende. Det er en product=STR- DE497&productsku=STRDE497S.CEL&site=odw_da_DK&pageType=Overv i ew&imageType=Main&category=HCS+Home+Cinema+Receiver#tab">Son y STR-DE497 Jeg har kig på HFK's 1_hoejttaler_soelv.htm">B&W M1 højtalere, men ved ikke om min receiver er god nok eller forældet?? Regner med at købe 2 stk til at starte med og så bruge den sub jeg har i forvejen - så udvider jeg når økonomien tillader det... Håber der er nogen der kan hjælpe. ![]() |
||
![]() |
||
Havgasse ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 21-November-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 42 |
![]() |
|
Hmmm... Ved ikke lige hvad der er gået galt med mine links??
|
||
![]() |
||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|
Umiddelbart burde din reciever sagtens kunne trække de HT. De er jo ikke så store...
![]() Men det kommer jo an på hvad du ønsker! For hvis du vil have HD lyd, og udnytte de nye lydformater på Blu-Ray og HD-DVD, så skal du nok skifte. En Onkyo 605 eller Yamahas nye RX-V1800 kunne være et bud... ![]() Med venlig hilsen |
||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||
![]() |
||
![]() |
|
Ok, starter med 2 stk B&W M1'ere og må så senere skifte receiver ud. Tak
for svaret ![]() |
||
Panasonic TH42-PV71FA
Xbox360 Sony STR-DE497 Sony DVP-NS330 Macbook 2 GHz Intel Core 2 Duo Focal JMlab´s Sib + Cub 2 |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12430 |
![]() |
|
Eller næsten enhver HDMI-receiver, hvis han køber de rigtige Blu-ray og HD DVD afspillere... |
||
![]() |
||
Asklepios ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-September-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 4342 |
![]() |
|
Ja, det er rigtig nok. Men jeg syntes bare at når priserne nu er så lave på de recievere, så kan man lige så godt tage sådan en. Så slipper man for alt det bøvl ang. hvad afspillerne kan sende, decode om det bliver sendt i PCM eller bitstream og om det er "core" eller hvad det nu er... Selvfølgelig bliver det en dyrere løsning, MEN, så er det lidt lettere at slippe omkring problematikken for en alm. forbruger... ![]() Med venlig hilsen |
||
De bedste hilsner
Simon B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos ATV2 (jailbreak + aTV Flash) Atlas Cables |
||
![]() |
||
zirio ![]() Redaktionen ![]() ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 11-Juni-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 878 |
![]() |
|
Ja altså jeg kan godt se dit synspunkt Asklepios!. Hvis du alligevel skal ud og have ny receiver, så kan du lige så godt tage en med HDMI 1.3!..Så har du ligesom overstået det problem med HD-formaterne!...Jeg har selv en Onkyo model (875) og den gør det utroligt godt, det er helt vildt!..Så jeg siger baer Onkyo BTW: Core (plejer at blive brugt i DTS HD - sammenhæng), det er bare et Fullrate DTS (1.5mbps)!.. mvh Zirio |
||
![]() |
||
CSN Teknik ![]() Guld medlem ![]() ![]() Branchemedlem Oprettet: 20-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1091 |
![]() |
|
Det bedste råd er at komme ud og lytte til lidt forskellige modeller, evt. finde en forhandler der vil låne dig en model med hjem du kan prøve, det er det bedste fremfor at læse dig til hvilken model der lyder bedst, da smag er forskelligt fra person til person
UD OG LYT ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
||
Naiera ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2004 Sted: Aarhus Status: Offline Point: 12430 |
![]() |
|
Det har du jo netop ikke! Hvis du dekoder lyden i receiveren, er der forskellige features (HDi-relateret) i afspillerne der ikke vil kunne udnyttes. Dekodning i receiverne er ikke andet end en pengemaskine for producenterne.
Hvilket også er væsentligt højere bitrate end det DTS spor du finder på en normal dvd. |
||
![]() |
||
![]() |
|
Jamen det ville da klart være lettere hvis alle recievere kunne modtage 7,1 PCM, og at alle afspillere leverede lyden i 7,1 PCM. Men det er der bare ingen der gør... Tilgengæld leverer mange afspillere alle lydformater i bitstream, hvorfor der klart vil være en fordel IMO at snuppe en reciever der modtager bitstream, og dekoder.
MEN, er da slet ikke unig med nogle af jer. Selvføgelig skal man ud og lytte til dem, og finde den der lyder bedst (gerne hjemme i egen stue). Hvis man skal være på den helt sikre side, kan man jo bare snuppe en Marantz 8002, den tager alle lydformater bitstream og 7,1 over PCM (ifølge deres hjemmeside), så er man da sikker på den er fremtidssikret... Hvis man er til Marantz-lyd og har en 16K for meget... ![]() Eller kunne KT Radio være et besøg værd, da de både forhandler Onkyo, Pioneer, Marantz og Yamaha recievere - da de alle tager de nye HD lydformater... ![]() Men jeg syntes da også lige man kan tage et kig på Ottos hjemmeside, da han har lavet en oversigt over de forskillge HD afspillere og hvad de kan. Og nu er han på trapperne med en over recievere... Så er man da sikekr på et optimalt match! ![]() Med venlig hilsen |
||
De bedste hilsner
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |