recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til simpel (billigt) setup
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til simpel (billigt) setup

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
maagaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til simpel (billigt) setup
    Sendt: 21-September-2009 kl. 06:50
Hvad er der af muligheder??

Jeg har en masse musik i mp3 format. Det ligger på en ekstern harddisk. Hvordan afspiller jeg uden at skulle tænde for en computer.

Derudover har vi en ganske almindelig nyere fladskærm. Kan I ikke hjælpe mig forskellige setups. Ligefra den hurtige kom igang til den lidt mere forchromede??

Umiddelbart har jeg kigget på Logitech Squeezebox Boom mediastreamer. Her får jeg højtaler og afspiller i et et, men hvordan får jeg adgang til mp3? Den kræver vel en eller anden for for NAS (en lille billig en)?

Eller hvad med WDTV? Hvad kræver den? Hvordan kunne et setup med sådan en se ud??

Eller måske jeg skulle købe et færdigt hjemmebiosystem, men jeg kan stadig ikke se hvordan jeg får fat i mine mp3??

Eller måske nogle aktiv højtalere sat til mit fjernsyn, men hvad skal jeg så have af afspiller??

Som I nok kan høre er jeg nybegynder og ny ud i denne verden!!! Derfor hhjææællpp.

På forhånd tak

Mvh Søren Maagaard

Til top
Thorbjørn88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-August-2009
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-September-2009 kl. 19:38

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=66570& PN=1&TPN=500

Jeg har selv fået hjælp til samme problem i ovenstående tråd.

Til top
maagaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-December-2008
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 08:14
Tak for svar.
Med hjælp fra den tråd du henviser til er jeg nu kommet frem til følgende. Håber, at der nogle der vil give en kommetar hertil.

---------

Ok. Jeg køber en WDTV2, når den kommer, men hvad med lyddelen??

Ser dette rigtigt ud??
Som mine muligheder!

Løsning 1: tiltale mig. Så er jeg i gang og højtalere kan altid genbruges andet sted.
Løsning 2: her slipper jeg for en receiver.
Løsning 3: det er nok den det ender med. 
Løsning 4: den bliver for dyr. Måske??

1)
Aktiv højtaler med 2 plus subwoofer
Edifier S330D (Sort)
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=tos&sp=al l&pid=437207
Pris: 824-

2) Aktiv højtaler med 5 inkl subwoofer
Logitech Z 5500 Digital
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=logitech& sp=all&pid=101822
Pris: 2000-

3) Hjemmebiosystem (receiver og højtalere)
Panasonic SC PT470 (Sort)
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?q=spdif&sp =all&pid=523991
Pris: 2000

4) Billig Receiver (med HDMI)
Harman/kardon AVR 145
http://www.hifipriser.dk/Product/Details.aspx?sp=all&pid =377905&tn=ProductDetailsSpecifications
Pris: 2000

Plus
En eller anden højtalerpakke med Front, bag og subwoofer
Pris: ????

----
Og så bliver mine tilslutninger:

Ekstern HD med musik og film -> usb til Wd-tv2
Wd-tv2 (når den kommer) -> HDMI til fladskærm

Enten
Fladskærm -> Til aktiv højtaler

Eller
WD -> Receiver: 1*coax/optisk kabel til lyd.
Receiver -> TV: (Pana PX80) 1*HDMI til billede
Receiver -> Højtalere, almindelig audiokabel

Ser disse rigtige ud??

Mvh Søren Maagaard

Til top
Thorbjørn88 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 11-August-2009
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-September-2009 kl. 09:39
Hvis du overvejer hjemmebio i en pakkeløsning (løsning 3), så synes jeg du skal tjekke de forskellige review sites ud inden du køber.

Der er ikke altid stor sammenhæng mellem pris og kvalitet.

Min favorit er trustedreviews.com

Ang. løsning 4 så er jeg selv blevet frarådet at købe en Harman Kardon AVR 145 på dette forum. Tape Connection har en Marantz 4003 på tilbud til 3000, og selv om jeg ikke har hørt nogle af dem, får 4003'eren ros herinde, specielt når man nu tager prisen i betragtning.

Jeg tror at løsning 4 vil give dig det bedste resultat, men det er selvfølgelig også dyrere.

Jeg har selv valgt en "løsning 4", da jeg er blevet forklaret at det ofte giver det bedste resultat.

Men i stedet for at købe alt fra nyt, har jeg købt det hele brugt via dba.

Der er mange penge at spare, og man kan finde en masse gode hifi produkter derinde.

På fredag får jeg et 5.0 sæt Monitor Audio leveret til døren af en sælger fra dba. For 3 år siden gik højtalerne for 8000 kr. i normalpris, og i dag kan jeg købe dem brugt for 2000.

Min Receiver kommer for nogle uger siden. En 3 mdr. gammel Harman Kardon AVR 155, som jeg kunne købe for 2400 med garanti og kvittering. Normalprisen er stadig ca. 3400 - 4200 kr.

Når man er på et stramt budget (er selv på SU budget) er der klart mest kvalitet at hente for pengene, ved at jage tilbud på dba og de andre brugt sites.

Jeg mangler kun min WD TV til 700 og kabler som nok vil koste ca. 500 kr i alt. Dette kan jeg dog ikke finde brugt.

Samlet pris ved at købe brugt: 2400 + 2000 + 700 + 500 = 5600

Havde jeg købt fra ny (ca.): 3400 + 6000 til 8000 + 700 + 500 = 10600 til 12600 kr.

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu