|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Mushroomdk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-April-2010 Status: Offline Point: 14 |
![]() Sendt: 19-Maj-2010 kl. 18:25 |
Jeg kan godt lide ideen om at spille musik fra en remote enten på iPod'en eller PC'en, men jeg har nogle grubler :S
Jeg er nemlig super glad for iTunes funktion til at administrere musik: vurdering/årstal/genre/tilføjelses dato osv., og bruger også dette til at lave playlists og "smart playlists". Går jeg glip af disse funktioner ved skift til Sonos? Jeg har forstået det sådan at Sonos blot læser en mappe på en netværksharddisk. Skal jeg så redigere mine sanges information helt manuelt? Det ville jo være fantastisk smart hvis denne "remote" software til iPod og PC kunne administrere og redigere sangene. Det er måske sådan det fungerer? Jeg har set at QNAP tilbyder en såkaldt "iTunes Server" i deres NAS. Hvad er det for noget? |
|
Billede: Samsung 32' LCD 1920x1080
Stereo: NAD C355 + Dali Ikon MK2 6 |
|
![]() |
|
gadeberg87 ![]() Bruger ![]() Oprettet: 04-November-2009 Status: Offline Point: 145 |
![]() |
Jeg må være dig svar skyldigt mht Sonos. Men en it
Tunes server, er at du kan have dit musik liggende på en nas, og så åbne iTunes på flere forskellige computere, og have adgang til det samme musik. |
|
![]() |
|
Mushroomdk ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 12-April-2010 Status: Offline Point: 14 |
![]() |
Hvordan redigerer man så den musik man har liggende? Man kan vel ikke gøre det gennem iTunes fra en fjerncomputer, så skal man gøre det manuelt?
|
|
|
![]() |
|
HenrikH ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-September-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 733 |
![]() |
Du redigerer det bare med iTunes. Du opsætter f.eks. din ene computers iTunes til at dens musikbibliotek (katalog) ligger på NAS'en. iTunes er ligeglad med om dens musik ligger på et lokalt C-drev eller en NAS disk.
Så sætter du din Sonos op til at spille musikken fra samme katalog på din NAS. Du kan også lave en playliste i iTunes og importere den til Sonos, der accepterer iTunes Playlister.
Så jeg tror at dine ønsker kan opfyldes.
Har selv Sonos og administrerer musikbilbioteket på NAS'en med iTunes.
|
|
mvh
Henrik |
|
![]() |
|
![]() |
super! Det var lige hvad jeg ville vide :) tak for hjælpen
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |