|
|
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
frosty ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 61 |
![]() Sendt: 20-September-2009 kl. 21:14 |
Jeg er meget ny inden for hele den her surround genre, så jeg håber virkelig I kan komme med gode forslag, da jeg er gået galt i byen én gang med surround :)
Jeg har følgende "gear":
Det jeg skal bruge er en receiver(har radio som jeg har forstået) der kan tage lyden fra de 3 ting, og smække det ud i 5.1 surround, dvs. noget der har nogle hdmi indgange og noget optisk indgang, tror jeg nok. Derudover har jeg som sagt et sony fjernsyn, så det kunne være rart at have et sony system der var kompatibel med bravia sync. For at undgå flere end en fjernbetjening. Mit budget ligger på ca. 7.000 kr. Og mine spørgsmål er: - hvad ville I foreslå til et surround system? - og kan det betale sig at købe det fra sony, pga. bravia sync? Hvis jeg ikke har uddybet mig nok, så skriv endelig, så vil jeg prøve at formulere mig mere specifikt :) På forhånd tak Redigeret af frosty - 21-September-2009 kl. 13:04 |
|
![]() |
|
Leviathan.jk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
![]() |
Er det højtalere OG receiver eller kun receiver du skal have for 7.000?
Sony producerer udemærkede receivere, deres 2400ES koster ca. 4.500 herjhemme og har fået meget ros. Jeg har dog ikke selv hørt lige netop denne, men storebroderen 5400ES, som er god til prisen. |
|
![]() |
|
frosty ![]() Bruger ![]() Oprettet: 18-September-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 61 |
![]() |
Svar til overstående: Det var ment til begge dele, men er gået lidt væk fra det, da det bliver lidt svært at få noget til den pris, så omkring 10.000
Har surfet lidt rundt, og fundet frem til nogle dele:
Jeg mangler stadig en receiver til disse ting, og overvejer stadig en sony til dette, nogen der har forslag til hvilken? Det skal lige siges at jeg går fra fjernsyns højttalere til surround, så jeg er ikke så krævende ;) Redigeret af frosty - 21-September-2009 kl. 13:13 |
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() |
Jeg ville kigge på XTZ. De kan købes hos
www.fyndborsen.se Der får du utroligt meget for pengene, og lyder langt bedre end Concept ![]() |
|
![]() |
|
Leviathan.jk ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 26-April-2009 Sted: Købrnhavn Status: Offline Point: 823 |
![]() |
Enig XTZ er virkelig godt, hvis man ikke vil op i de dyere klasser :)
|
|
![]() |
|
![]() |
De XTZ lyder lige som noget for mig :P
Evt. nogle rekommanderinger til et godt setup? Ved at tjekke det der link nu :) Redigeret af frosty - 21-September-2009 kl. 13:18 |
|
![]() |
|
mkirkelund ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 18-Januar-2008 Sted: 2635 Ishøj Status: Offline Point: 2358 |
![]() |
Jeg har i hvert fald endnu ikke fundet noget bedre til prisen i mine ører, påtrods af jeg har været rundt mange steder efterhånden. Til Opretter Du kunne overveje dette sæt. 5 højtalere med 12" subwoofer, til omkring 6000 DKK. XTZ 89 5.1 Paket + 99 W12.16 (Front + Sat + Cen) ![]() Eller dette til omkring samme pris, hvor du ikke har gulvhøjtalere, men lyden skulle være bedre. ![]() XTZ 93 WMT Shielded 5.1-paket (med 99 W10.16) ![]() Redigeret af mkirkelund - 21-September-2009 kl. 13:24 |
|
![]() |
|
![]() |
Behøver man umiddelbart, subwoofer i den øverste? er der ikke bas nok i resten af højttalerne(kan godt være jeg spørger dumt)
for ellers ville det her vel være godtnok også?: XTZ 89 5.0 Paket (Front+Sat+Cen) Jeg har fået opfattelsen af at gulvhøjttalere giver bedre lyd, men ville den nederste være det bedste valg af de 2? kunne også forestille mig at det er lidt nemmere at vippe baghøjttalerne ned af ved det sidste sæt. Redigeret af frosty - 21-September-2009 kl. 13:34 |
|
![]() |
|
![]() |
Til film ja. Det er de færreste højtalere som kan nærme sig at levere bass som en subwoofer. Altså sæt to kommer med bedre enheder, og der har du jo subwooferen til at tage sig af de dybe toner. I sæt 1 vil der måske være mere bass fra højtalerne, men også knap så god. Hvis det giver nogen mening :-) |
|
![]() |
|
![]() |
Tror jeg det giver, bedre at have en subwoofer seperat da det giver bedre bass, end mikset ind i gulv højttalere :)
Jeg var lige lidt for langsom til at få postet linket med men hvad med disse: XTZ 89 5.0 Paket (Front+Sat+Cen) Synes prisen er helt formidabel, og det eneste der ikke er med er subwooferen? som jeg godt tror jeg kan undvære, da jeg skal bo på 4. meget snart ;) |
|
![]() |
|
![]() |
Jeg er kommet frem til følgende dele:
XTZ 89 5.0 Paket (Front+Sat+Cen) Sony STR-DH800 Svart Hvis i har pros/cons så skriv endelig :) ..med fragt og det hele kommer det også ca. til at ligge på 7.000 kr. takke være tippet med XTZ :) Endnu et lille spørgsmål er vedrørende, forhandleren: fyndborsen.se Nogen der har god/dårlig erfaring ? |
|
![]() |
|
Lolianzo ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 30-Oktober-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 284 |
![]() |
Fyndborsen.se er virkelig fine, svare på spørgsmål med det samme og har ca. 3 dages leverings tid. Har selv 5.1 systemet med 12" sub virkelig virkelig lækkert anlæg det vil du virkelig blive glad for.
|
|
Panasonic TH-42PX70
Denon AVR-2309 XTZ 99 W12.16 XTZ 89 Front/Center/Sateliter Popcorn Hour C-200 Qnap TS-219p/2tb |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |