recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til soundbar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til soundbar

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Sirmcmb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 23-December-2014
Sted: Kbh s
Status: Offline
Point: 53
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sirmcmb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til soundbar
    Sendt: 08-November-2015 kl. 15:08
Hejsa igen, jeg ville høre hvad i ville anbefale af en soundbar. Jeg har kigget på disse to : Samsung HWJ-7511 og JBL SB400 .
Jeg har tænkt at max bruge 6000kr på en soundbar

Mvh Michael
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 15:15
Hvorfor skal det være Soundbar?

Alternativt kunne det være en aktiv højtaler:).
Jeg har selv haft en b&w panorama og syntes faktisk den var pænere end den lød. Forstået på den måde at den bestemt kunne give en god difus film lyd.
Surround effekt gør yamaha bedre. Men den var ok til film. Den faldt dog helt igennem til musik syntes jeg.
Så hvis den skal benyttes til musik også ville jeg selv kigge på b&w zeppelin wireless. Den har nogle større enheder og det hjælper den altså ret godt til musik.
Den er møglækker også og du får en AirPlay speaker også.
Til top
Sirmcmb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sirmcmb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 15:35
Hejsa jeg kommer fra 5.1 anlæg men blev træt af hvor meget det fyldte i stuen og derfor faldt valget på en soundbar da den ikke fylder det vilde, så det er derfor jeg ville have det
Til top
Bromberg5 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-November-2012
Sted: Høng
Point: 3793
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bromberg5 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 15:48
Så kunstig surround er at foretrække?

Så troendes du skal kigge på yamaha. Stadig meget afhængig af vægge til at kaste lyden rundt, men de skulle være markedets bedste på det område:)
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Online
Point: 7228
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 16:37
Yamaha laver mange gode.

Sonos er også at anbefale
Til top
Sirmcmb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sirmcmb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 17:42
Alt er bedre ind det lyd der kommer ud af ens tv:)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af Sirmcmb Sirmcmb skrev:

Det Bromberg mener er, at du får meget bedre lyd ud af et par gode stereohøjttalere, end middel (måske-surround)lyd, fra en soundbar.

M.v.h.
Til top
Sirmcmb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sirmcmb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 19:37
Men hvis jeg kigger på aktive højtalere hvordan bliver de sat til ens tv ?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 19:38

Nope, men nu har jeg også et gammelt tv, med masser af god lyd......

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 19:57

Det gør de jo enten på Scart udgangen eller fra Headset Out. Som også skal bruges til en Soundbar, hvis ikke den og TVet har ARC.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
André S Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-December-2013
Sted: Danmark
Point: 745
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér André S Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 20:19
Af de 2 du ser på vil jeg helt klart vælge den JBL.
Men skulle det gøres rigtigt så køb dig evt et par B&W mm-1 sindsyg fede og gode højtaler som PC og TV højtaler.
Vis det så ikke har nok POOWWWEEER og er lige småt nok til det du ønsker at bruge det til vil jeg nok heller skynde mig og købe den B&W Panorama 2 der er til salg på dba.dk
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19746
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2015 kl. 20:19

Med et stik........

Bedre bliver svaret ikke, før du hoster op med fabrikant/modelnavn på tv og/eller hvad stikforbindelser det har.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu