recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Streamium produkt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til Streamium produkt

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
jstn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Juli-2006
Status: Offline
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Streamium produkt
    Sendt: 30-August-2006 kl. 21:16

Hej

Jeg har netop købt en sl300i fra Philips. Mit store problem er at jeg ikke kan få den på internettet. Efter sigende skal den selv påbegynde en registrerings process når den har fået en ip adresse og man trykker på 'Internet' knappen. Men hver gang den har stået lidt og forsøgt, spørger den efter http proxy information.

Jeg har både prøvet at koble den til min router med kabel og med wireless. Den får tildelt IP adresse, Gateway og DNS. Jeg har slået alt kryptering, firewall og andre ting fra som kunne have en indvirkning på forbindelsen men uden held. Det er intet problem at få den til at se uPnP software på min pc og streame derfra, så jeg fatter ikke hvorfor den ikke vil gå på internettet. Jeg har ligeledes både prøvet at køre forbindelsen via pc og med internet connection sharing samt direkte gennem routeren.

Er der nogen som har erfaringer med philips streamium produkter og som kan komme med input til hvad jeg skal gøre for at få internet forbindelsen til at virke på den?

Venlig hilsen

Jacob

Til top
jstn Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 10-Juli-2006
Point: 107
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2006 kl. 21:10
Ingen kan åbenbart hjælpe. Streamiumcafe.com var heller ikke nogen hjælp, så nu afleverer jeg dimsen tilbage.
Til top
Thorvald Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2004
Sted: Denmark
Point: 7973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2006 kl. 09:32
Kan den gå på internettet? Det lyder interessant - i så fald hvad skulle det så kunne bruges til? Jeg spørger af ren nysgerrighed.
Med de venligste hilsener

Thorvald.
Til top
kfkv Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: Fredericia
Point: 191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2006 kl. 10:03

Oprindeligt skrevet af Thorvald Thorvald skrev:

Kan den gå på internettet? Det lyder interessant - i så fald hvad skulle det så kunne bruges til? Jeg spørger af ren nysgerrighed.

Netradio, fx. DR's streams mv.

Videoklips, fx. musikvideoer

Vist også billeder og spil, men det bruger jeg ikke.

Det fungerer fint på min SL400 (som SL300 men med display).

------

Mvh Kasper

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2006 kl. 03:00

Det fungere også fint på min SLM5500.

Jstn - Jeg vil tro den måske har problemer med at få fat i siden og det måske er derfor. Det satans med de maskiner er, at man skal være registreret hos Club Philips for at kunne benytte internet delen. Men hvis registreringen af en eller anden årsag ikke virker, så kan du smide den del væk, for du kommer ingen vegne.

Du kan registrere dig manuelt på Club Philips, og så bare skrive brugernavn og adgangskoden ind manuelt.
Det fungerede fint på min SLM5500. Til gengæld bruger jeg så ikke den del overhovdet. Dels skal man registrere sig får at kunne se film/billeder, og dernæst synes jeg det er for besværligt.
Radio-stationerne er dog okay.

Til top
Thor999 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 27-Oktober-2004
Sted: Denmark
Point: 15
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-September-2006 kl. 22:52

Vil gerne streame video fra min PC til mit fjernsyn og har kigget på Phillips SLM5500. Kan den streame vob-filer? Og er det OK "isenkram"?

Mvh

Thor999

Hilsner

Thor999
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu