recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til stuealteret
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til stuealteret

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ph1llip Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 11-Februar-2011
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til stuealteret
    Sendt: 23-April-2011 kl. 22:58
Hej allesammen
Mit spørgsmål går ud på at jeg søger en fed løsning til afspilning af film, musik og billeder i en løsning i stuen.
Det hardware jeg besidder nu er
Ps3, 5.1 surround harman/kardon, 42" full hd philips og en ipad.
Er der muligt at få et apparat så jeg kan styrer ihvertfald film og musik fra min ipad trådløst så ipaden er en form for fjernbetjening?

Havde kigget lidt på apple tv, da jeg kan se at den har optisk indgang til lyd og hdmi indgang, men mangler en usb indgang til evt ekstern harddisk. Ville det være en mulighed eller skal jeg ud i noget mac mini, ps3 eller noget helt 4.?

Mvh phillip
Til top
ph1llip Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 10:43
Bump
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Point: 2423
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-April-2011 kl. 16:52
Apple tv synes jeg ikke er fed nok endnu. I grundformen kan den afspille film fra internettet gennem services som netflix, youtube og den slags, men ikke film og musik du har liggende lokalt. Den kan dog jailbreakes og installeres med xbmc, men det er stadig tidlig beta og bestemt ikke fri for børnesygdomme. Min jailbreakede apple tv 2. gen ligger stadig i skuffen fordi den simpelthen ikke er god nok til at overtage jobbet endnu.

Istedet bruger jeg en atom maskine med nvidia ion som afspiller, det kører kanon. Planen var at apple tv2'en skulle overtage opgaven men det bliver først når xbmc virker bedre på atv2'en..

Forslag, prøv at installere xbmc på din computer, det er ganske gratis. Programmet er skræddersyet til at lade dig vælge film og musik på dit tv, men leg i første omgang bare med det på din computer. Der er et hav af skins og indstillingsmuligheder så du kan få tingene som du vil have dem. Afhængigt af din computers grafikkort og dit styresystem kan det godt være den ikke helt kan tumle hd og bluray, men tag det helt afslappet i første omgang og prøv om interfacet generelt er noget du kan tænde på.

Når du har leget med xbmc og fundet ud af hvad det kan, så køber du applikationen ixbmc til din ipad. Jeg mener den koster 12 kroner. Det er en applikation der kan fjernstyre xbmc på din computer, både film og musik, og minder en del om måden Sonos kører på, dvs. du kan scrolle gennem din film og musiksamling direkte på ipad'en og fx. afspille musik uden at behøve tænde dit tv.

Hvis du kan se mulighederne i tingene, så kan du købe en lille atom maskine, fx. en acer 3610 eller tilsvarende, klaske xbmc live på den og skrue den bag på dit tv, så har du en avanceret afspiller der både kan afspille film på dit tv og afspille musik med tv'et slukket, interface der kan sættes op som du vil og styring med din ipad.

Omvendt, hvis du synes xbmc og ixbmc er noget skrammel har du spildt et par timer og 12 kroner.
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-April-2011 kl. 18:23
+1 for strandvaskerens forslag.

Kører selv med XBMC og styrer det via iPhone, iPod eller iPad (hvad der ligger tættest!). Der er forskelige programmer hvor man blandt andet kan browse alle sine film på en "cover-hylde" på iPad'en. Til XBMC findes også tonsvis af skins, så man kan få det til at se ud præcis som man vil have det.

Dens musikstyring er også stort set identisk med Apple's "Remote" program til iTunes, hvilket fungerer rigtigt godt til styring af musik samtidigt.
Til top
ph1llip Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 09:15
Hey guys! tak for svarene, det lyder meget godt, men problemet er nu at jeg ingen computer har, min kæreste har dog en macbook, men den har hun med på arbejde, derfor tænkte jeg det var ideelt med f.eks. en mac mini, hvor jeg så kan browse og bruge som computer på tv'et eller er det helt hen i vejret?
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 11-Marts-2011
Point: 4468
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-April-2011 kl. 09:41
Jeg bruger en Mac mini. Det virker helt fint.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu