recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til Surround
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til Surround

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ziersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 19-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 40
Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til Surround
    Sendt: 16-Januar-2008 kl. 18:49

jeg skal snart til at investere i noget surround sound, men jeg ved ikke hvad for noget jeg skal købe. Jeg har haft kigget lidt på Bose, men det er rimelig dyrt, og som mange skriver herinde koster det alt for meget i forhold til hvad man får. Mange skriver så at det ikke er udelukkende lyden man betaler for, det er også designet (de små højtalere). Men hvis jeg skulle finde noget som giver mindst lige så god lyd, men samtidig vil jeg have højtalere der ikke fylder ret meget, de skal helst være lige så små som bose's ca.

jeg har kigget på denne forstærker som lyder til at være rimelig okay..! Onkyo 605. Men hvilke højtalere skal jeg gå efter, når de ikke må fylder ret meget???

Til top
Asklepios Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-September-2007
Point: 4342
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 04:07
Der findes mange løsninger der er bedre end Bose IMO. De leverer en okay lyd størrelse osv. taget i betragtning. Men til prisen kan det ikke svare sig...
Derimod mener jeg at man kommer meget længere med en god reciever, samt et godt højtalersæt.

Hvis vi får et budget at arbejde udfra bliver det lettere at rådgive...

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos
ATV2 (jailbreak + aTV Flash)

Atlas Cables

Til top
Ziersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 06:42

okay..! Jamen jeg vil jo nok sige at hvis jeg skal spare noget i forhold til at købe Bose, så må det vel ligge på omkring 10.000 kr.

Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 16:08
Ja, eller også skal du vælge at bruge det samme som bose koster, men så bare få noget der er MEGET bedre.

Af reciever ville jeg nok tage et kig på Denon og Onkyo, deres mindre modeller er rigtig gode.
Onkyo har alle de nye features, men har tendens (hvis man læser på div. fora) til at mangle lidt kraft.
Denon har masser af krafter, er meget imponeret over den ydelse de leverer. Men tilgengæld er de ikke på samme teknologiske niveau som Onkyo.

Højtalere, tjaeh... Der er mange og du får bedre og bedre højtalere jo mere du vil betale. Små lækre højtalere der spiller godt, RIGTIG godt, koster desværre lidt!

MVH
De bedste hilsner
Simon

B&O Beogram 4500, Oppo BDP-103, Pass Labs INT30A, Pioneer 500M, ProAc D18 & Sonos

Atlas Cables

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Point: 23900
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 16:22

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

Ja, eller også skal du vælge at bruge det samme som bose koster, men så bare få noget der er MEGET bedre.

Af reciever ville jeg nok tage et kig på Denon og Onkyo, deres mindre modeller er rigtig gode.
Onkyo har alle de nye features, men har tendens (hvis man læser på div. fora) til at mangle lidt kraft.
Denon har masser af krafter, er meget imponeret over den ydelse de leverer. Men tilgengæld er de ikke på samme teknologiske niveau som Onkyo.

Højtalere, tjaeh... Der er mange og du får bedre og bedre højtalere jo mere du vil betale. Små lækre højtalere der spiller godt, RIGTIG godt, koster desværre lidt!

MVH

Onkyo - og saft og kraft. Jeg er altså noget uenig i, at 605 ikke har kraft nok. Hvis man ønsker "biograflyd" i en stue på ca. 25m2, er den helt fin. Og det er altså ikke noget med, at man fyrer så meget kraft af, at man får forvrængning.

Men okay, hvis man ønsker et "jordskælv" kan det da godt være at den ikke er kraftig nok - men så er det jo heller ikke biograflyd længere

Redigeret af Hother - 17-Januar-2008 kl. 16:22
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 17:12
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Asklepios Asklepios skrev:

MVH

Onkyo - og saft og kraft. Jeg er altså noget uenig i, at 605 ikke har kraft nok. Hvis man ønsker "biograflyd" i en stue på ca. 25m2, er den helt fin. Og det er altså ikke noget med, at man fyrer så meget kraft af, at man får forvrængning.

Men okay, hvis man ønsker et "jordskælv" kan det da godt være at den ikke er kraftig nok - men så er det jo heller ikke biograflyd længere

Jeg ved det ikke... Oplever heller ingen problemer med min 805, på trods af at mine HT skulle være noget tunge at trække. Men det er jo så også kun store stativ højtalere.
Men det er bare hvad jeg har læst på div. fora, inkl. dette...
Men er enig i at jeg hellere vil have god biolyd og surround istedet for en kraftig reciever der ikke leverer "varen".
De bedste hilsner
Simon

Atlas Cables

Til top
RMB4Y Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Oktober-2006
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 17:27

Hej Ziersen

Jeg har selv valgt Onkey 705 og har KEF KHT 3005/5005 højtaler

hvis du skal bruge lidt pro. hjælp kan klart anbefales Christian

fra http://www.csn-teknik.dk/ og han er også et besøg hver

hvis du bor på sjælland

PS. det var min kone der valgte højtaler så bestemte jeg resten

Hilsen Renè

Til top
Ziersen Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2008 kl. 18:52

Ja nogle forslag til højtalere ville være rigtigt godt, fordi det er nok det største problem. jeg synes ikke rigtig jeg kan finde nogle priser på de KEF højtalere?? 3005 kan både fås i sølvgrå og sorte ikke..???

Er der nogle der ved eller har nogle links til hvad henholdsvis 3005 og 5005 koster???

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu