recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til surroundforstærker
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til surroundforstærker

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Slabb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slabb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til surroundforstærker
    Sendt: 14-Januar-2014 kl. 10:09
Hej alle!

Jeg skal bruge alle de smarte funktioner fra en surroundforstærker (HDMI-switch, digital til analog lyd-converter osv.), men det skal ende med HDMI ud til en projektor, og lyden fra alle indgangene skal ende i en analog ud der skal videre til en mixer/PA-anlæg. Kan denne forstærker sende al lyd ud via AV-out??

Skyd løs, Jakob
Denon avr 2310, Front: Dali 400, center og surround: Dali 104, PS3 fat 40gb, Toshiba HD-DVD, WDTV Live, Sanyo z5
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 10:27
Oprindeligt skrevet af Slabb Slabb skrev:

Hej alle!

Jeg skal bruge alle de smarte funktioner fra en surroundforstærker (HDMI-switch, digital til analog lyd-converter osv.), men det skal ende med HDMI ud til en projektor, og lyden fra alle indgangene skal ende i en analog ud der skal videre til en mixer/PA-anlæg. Kan denne forstærker sende al lyd ud via AV-out??

Skyd løs, Jakob

Nej, AV Out er kun aktiv ved analoge input.
Til top
Slabb Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 26-April-2009
Point: 170
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Slabb Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 11:58
Hej Otto, tak for det hurtige svar! 
Jeg tænkte det desværre nok, at det ikke kunne lade sig gøre. Er der andre muligheder i nogenlunde samme prisklasse? Behovet er, at kunne lave 4-5 digitale kilder om til analog lyd + HDMI til projektor, så det kan sendes videre til en mixer/PA-anlæg, hvor der kun er analog lydindgang. 

Redigeret af Slabb - 14-Januar-2014 kl. 12:01
Denon avr 2310, Front: Dali 400, center og surround: Dali 104, PS3 fat 40gb, Toshiba HD-DVD, WDTV Live, Sanyo z5
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 12:06
Oprindeligt skrevet af Slabb Slabb skrev:

Hej Otto, tak for det hurtige svar! 
Jeg tænkte det desværre nok, at det ikke kunne lade sig gøre. Er der andre muligheder i nogenlunde samme prisklasse? Behovet er, at kunne lave 4-5 digitale kilder om til analog lyd + HDMI til projektor, så det kan sendes videre til en mixer/PA-anlæg, hvor der kun er analog lydindgang. 

Uden at jeg kender alle receivere på markedet, så tror jeg du skal regne med at det er standard. Du skal have fat i en boks med HDMI ind, og HDMI + lyd ud - de findes som stand-alone produkter.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19842
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 17:17
Find en receiver med pre out.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
dpny Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-Juli-2013
Point: 570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dpny Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Januar-2014 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Find en receiver med pre out.

Klaus

Ja det var da også min første tanke. Kan sikkert findes brugt hvis det skal være billigt.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu