|
Hjælp til surrouns-setup |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
MrVolbeater ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Oktober-2009 Status: Offline Point: 125 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-Juni-2015 kl. 10:36 |
Var ude og købe nyt tv igår (Sony KDL50W805) og det er nu sluttet til anlæg som det gamle tv var.
Min tanke var så, om jeg ville kunne se/høre nogen nævneværdig forskel hvis jeg satte det anderledes op. Som det står nu, kører apple-tv, ps3 og zaptor ind i receiveren (SOny STR-DH700) via hdmi-kabler også et kabel fra receiveren op til tv'et. Hvis jeg nu i stedet satte hdmi kabler fra ps3/apple-tv direkte til tv'et også optisk toslink derfra til receiveren. Ville jeg kunne se/høre en nævneværdig forskel, når mit setup er ovenstående receiver og mit 5.1 setup består af 5 focal sib højtalere og en subwoofer (ligeledes fra focal) Her tænker jeg på om jeg vil miste noget lydmæssigt, idet at toslink ikke kan levere HD-lyd som ps3 og hdmi kan som det står nu. Håber at høre nogle kloge ord fra jer herinde.
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
den måde du kører det på nu er den korrekte måde..
hvis du kører optisk, vil du ikke kunne få HD lyd som du også selv er inden på.. |
|
![]() |
|
MrVolbeater ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 11-Oktober-2009 Status: Offline Point: 125 |
Det er også det jeg tænker - men med min receiver og højtaler-setup ville jeg så kunne høre forskellen på "almindelig" dolby/dts og DH-lyden? Regner ikke med at det faktum at det hele kører igennem receiveren har påvirkning på billedkvaliteten og evt lag når der spilles ps3
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
har aldrig selv oplevet forværring af billedet ved at køre igennem receiveren..
jeg kan sagtens høre forskel på et digital og et HD lydspor herhjemme, og det er jeg sikker på du også vil kunne.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |