recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til synology ds210j - 2 diske til 1 stor ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHjælp til synology ds210j - 2 diske til 1 stor ?

Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-November-2011 kl. 11:20
Hejsa Swingking!

Du spørger til noget jeg ikke selv har prøvet... men sådan som jeg har forstået det så skal du lave 2 diskenheder på din NAS, og der kan du så lave en backupplan (via sikkerheds kopier og gendan menuen under dsm) hvor du kopierer udvalgt data (mapper) fra den ene diskenhed til den anden (som jo befinder sig på hver sin harddisk hvis du har valgt dette.. naturligvis).
Hvordan det praktisk er at arbejde med for dig at have 2 seperate diskenheder ved jeg ikke.. men det er nok det sikreste, fremfor at begynde og rode med feks synology shr http://www.synology.com/dsm/volume.php?lang=dan hvor der som jeg har forstået det er mulighed for at lave flere kombinationsmuligheder...
men som sagt.. det er ikke noget jeg selv benytter mig af.. da jeg udelukkende køre synology shr med 5 harddiske som giver 7,5TB (ud af 10TB harddisk plads) resten (tabet af plads) er datasikkerhed, som jeg ikke vil undvære.

Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu