recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til ét valg ml. diverse.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til ét valg ml. diverse.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ladekarl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Juni-2004
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ladekarl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til ét valg ml. diverse.
    Sendt: 28-Marts-2012 kl. 18:17
Hejsa, kunne ikke lige finde ud hvad for et forum mit spørgsmål mest egner sig til, og derfor ender jeg her, da I helt sikkert kan hjælp mig.

Jeg har sparet lidt op til min hjemmebiograf, og skal købe en ny "ting", og spørgsmålet er simpelt, hvad skal jeg vælge?

1. En Oppo 93 Bluray afspiller (bruger pt. min PS3)
  2. En center højtaler (Dali, Mentor Vokal), min nuværende er en nok ukendt JBL 2001LX, købt for 1800kr i år 2000 (Mine 4 baghøjtalere eller surround højtalere er Dali Ikon onwall MK1 og det er min plan at udbygge med udelukkende Dali højtalere)
  3. En ny receiver?

Det skal tilføjes, at jeg har en Onyo TX-SR608 A/V receiver, og jeg er i tvivl, om den har power nok til at trække en evt. center Mentor Vokal sammen med de andre?

Tak for hjælpen!
Til top
Hessi Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-December-2006
Sted: Århus N, DK
Point: 1528
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hessi Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Marts-2012 kl. 19:44
Jeg ville personligt vælge en ny center som er fra samme mærke og serie som dine fronter. Smile

Det vil nok give den største gevinst da du får samme klang som resten af frontsættet og det er ved skift af højttalere forskellen på lyden er størst. Tror du vil få en stor glæde af at få rigtig meget af filmlyden gengivet i samme klang som resten af frontsættet og med bedre kvalitet (kommer selvfølgelig an på hvad man går fra og til). Smile

Redigeret af Hessi - 30-Marts-2012 kl. 01:02
Mvh.
Hessi

Hvad landet har at byde på!

MinFotoVerden.dk
Til top
fausing Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 16-Januar-2012
Sted: Svendborg
Point: 1646
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fausing Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af Hessi Hessi skrev:

Jeg ville personligt vælge en ny center som er fra samme mærke og serie som dine fronter. Smile

Det vil nok give den største gevinst da du får samme klang som resten af frontsættet og det er ved skift af højttalere forskellen på lyden er størst. Tror du vil få en stor glæde af at få rigtig meget af filmlyden gengivet i samme klang som resten af frontsættet og med bedre kvalitet (kommer selvfølgelig an på hvad man går fra og til). Smile

Ja, der vil jeg helt sikkert læne mig op af Hessi's mening, da (som han skriver) vil dette give dig den mest mærk/hørbare forskel i forhold til de andre "ting" du har i tankerne.

Rasmus
Til top
Ladekarl Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 30-Juni-2004
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ladekarl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2012 kl. 16:29
Hejsa og tak for svar!
Jeg vil også udskifte front højtalere, men har ikke pengene til at købe både front og center samme tid.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu