recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - hjælp til teknisk problem
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkethjælp til teknisk problem

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
per falck Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 150
Direkte link til dette indlæg Emne: hjælp til teknisk problem
    Sendt: 16-Februar-2009 kl. 22:38

jeg skal inden længe til at sætte min hjemme bio op/ombygge.

da jeg ikke vil have højtalere over det hele. har jeg et problem.

jeg ejer et lg plasma, som desværre er født uden højtalere , men med forstærker og højtalere udgange. pt har jeg 2 højtalere tilsluttet.

når jeg nu skal have det andet op, til surround, skal jeg have 3 stk jamo 6lcr op.

nu kommer så det der er mit problem, kan man lave , at når jeg kun lige skal se tv, kan jeg så bruge de 2 front højtalere,

jeg tænkte på . kan man konstruere en tilslutning. hvor lyden kun går en vej ? så man ikke skal bruge en omskifter . altså tilslutte min reciever og tv til samme højtaler. men at lyden fra reciever lyden , kun når højtaler og ikke går baglæns i tv.

ved ikke om i ved hvad jeg mener.

nogen der har en løsning.

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 22:49

Det er muligt, at få en omskifter, som kan skifte mellem 2 forstærkere som deler de samme 2 højttalere. Jeg købte en sådan hos den lokale forhandler for nogen år siden.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 22:56

ja den kender jeg . men ville gerne undgå omskifter.

kunne selvfølgelig bare købe et nyt tv med højtalere.

men har lige brugt en masse  mønt på udstyr, så skal nok lige holde en pause.

ville gerne have den gode lyd fra reciever uden det store tab , tv er lige meget. bare det kan høres

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 23:00

Det er nødvendigt at bruge en omskifter, den ene forstærker skal isoleres fra den anden når højttalerne skal bruges.

Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Februar-2009 kl. 23:14
ok
Til top
jeje Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Januar-2008
Point: 568
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2009 kl. 01:20
Hvis din receiver kan tage lyden ind på audio-indgange uden den samtidigt forsynes på en videoindgang, kan audioen føres over fra TV'ets højttalerudgange eller udgang til hovedtelefoner. Benyttes højttalerudgange skal der bruges dæmperled for at få passende lydniveau og for at beskytte receiverens indgange. Det skal der måske også ved hovedtelefonudgang. Det er et gør det selv projekt.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2009 kl. 10:33

jeg kan sagtens få det til at virke over reciver. har muligheder nok ( onkyo 876 ). bare træls , at skulle tænde for det hele , bare lige for at skulle se lidt tv. så det bliver enten omskifterboks , eller nyt tv.

kunne måske også finde 2 meget små diskrete højtalere til tv. nu bruger jeg argon 6220.

jeg må tygge lidt på muligheder.

foreløbig tak

Til top
JørgenR Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Juni-2007
Point: 369
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2009 kl. 10:54
Oprindeligt skrevet af per falck per falck skrev:

jeg kan sagtens få det til at virke over reciver. har muligheder nok ( onkyo 876 ). bare træls , at skulle tænde for det hele , bare lige for at skulle se lidt tv.

Har du tænkt på at købe f.ex en Harmony One multifjernbetjening ? Så tændes og slukkes alt udstyr automatisk på samme tid. Tryk blot på displayet "Se TV", så kører det. Og god lyd er da også vigtigt selv om det "kun" er TV.

/ Jørgen
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu