recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til teleslynge
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til teleslynge

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2074
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til teleslynge
    Sendt: 28-November-2020 kl. 12:07
hej
Sidder her hos mine forældre og skal til at opsætte deres nye Samsung  Qe50q67tau

Min far har teleslynge, kan det passe at den ikke kan sættes til tvet

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2020 kl. 12:17
 Mine forældres høre apperater får lyd til senderen fra Toslink udgangen på TVet.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 243
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2020 kl. 12:59
What do you want to do ?
New mail< id="mailtovindueCopyClipboard">Copy< id="mailtovindueArea">
Min teleslynge sidder på med optisk fiber (toslink). Teleslyngen er en Resound. Fjernsynet er et ret gammelt Samsung 43" (ca. 8 år gammelt).
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2020 kl. 13:46
 Ja, det skal virke når tilsluttet sådan.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2020 kl. 16:25
Boksen til teleslyngen har ikke andet en en god gammeldags jackstik og det er der ikke i det nye tv.
Kan se der er optisk indgang i det nye tv. Det må vel betyde at de skal ud at have en ny teleslynge med optisk stik?
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19629
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2020 kl. 16:37
Der nok en optisk udgang (og ikke indgang) på fjernsynet.
Det kan altid klares med en D/A converter, spørgsmålet er så om der er volumenkontrol på den optiske udgang, om det kan sende signal ud af udgangen samtidig med at der er lyd ud af højttalerne.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2020 kl. 16:56
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Der nok en optisk udgang (og ikke indgang) på fjernsynet.
Det kan altid klares med en D/A converter, spørgsmålet er så om der er volumenkontrol på den optiske udgang, om det kan sende signal ud af udgangen samtidig med at der er lyd ud af højttalerne.

Klaus

Der må jeg være dig svar skyldig.
Men mener jeg så at man kunne vælge højttalere eller optisk inde i menuen på tv'et. Så der kan nok ikke komme lyd ud begge steder og det dur ikke :-)
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2020 kl. 17:37
 Så må der anvendes Hedaset udgangen.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Point: 19629
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2020 kl. 17:56
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Så må der anvendes Hedaset udgangen.

Hvor er den henne på det nævnte tv?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2020 kl. 18:24
 Hvis der ikke er en sådan, og der ikke kan anvendes Toslink, så må der jo anskaffes en ny sender til høre apperaterne som kan bruges, eller man fra start skulle have undersøgt tingene nærmere, så der kunne købes et kompatibelt TV.
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2020 kl. 18:26
rolig nu radiomand.

Vi regner da med at et nyt tv nok skal komme til at virke med en teleslynge. 
Beklager at vi ikke var bedre vidende 🤔
Til top
beamer Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2008
Sted: Denmark
Point: 243
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beamer Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-November-2020 kl. 23:02
What do you want to do ?
New mail< id="mailtovindueCopyClipboard">Copy< id="mailtovindueArea">
Hvis I bruger headset udgangen med minijack på TV, så forsvinder lyden i højtalerne. Sådan plejer det at være lavet.
Jeg går ud fra, at andre skal kunne høre højtalerne samtidig med brug af teleslyngen.
Nu ved jeg ikke, om høreapparaterne bruger telespole eller har bluetooth. De systemer med bluetooth plejer man at kalde en TV transmitter, og dem til telespole kalder man teleslynge.
Her er en TV-transmitter med toslink (til bluetooth høreapparat):
Jeg har endnu ikke fundet en teleslynge med toslink. Måske findes det.
Ideen med en D/A konverter er også god, for den modtager et signal digitalt med toslink og har analog udgang (minijack).
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu