|
Hjælp til teleslynge |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2074 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 28-November-2020 kl. 12:07 |
hej
Sidder her hos mine forældre og skal til at opsætte deres nye Samsung Qe50q67tau Min far har teleslynge, kan det passe at den ikke kan sættes til tvet |
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Mine forældres høre apperater får lyd til senderen fra Toslink udgangen på TVet.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
beamer ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 243 |
What do you want to do ? New mail< id="mailtovindueCopyClipboard">Copy< id="mailtovindueArea">Min teleslynge sidder på med optisk fiber (toslink). Teleslyngen er en Resound. Fjernsynet er et ret gammelt Samsung 43" (ca. 8 år gammelt).
|
|
![]() |
|
Radiomanden ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2004 Sted: 4100 Status: Offline Point: 40543 |
Ja, det skal virke når tilsluttet sådan.
|
|
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
|
|
![]() |
|
pipper ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2074 |
Boksen til teleslyngen har ikke andet en en god gammeldags jackstik og det er der ikke i det nye tv.
Kan se der er optisk indgang i det nye tv. Det må vel betyde at de skal ud at have en ny teleslynge med optisk stik? |
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19629 |
Der nok en optisk udgang (og ikke indgang) på fjernsynet.
Det kan altid klares med en D/A converter, spørgsmålet er så om der er volumenkontrol på den optiske udgang, om det kan sende signal ud af udgangen samtidig med at der er lyd ud af højttalerne. Klaus
|
|
![]() |
|
Der må jeg være dig svar skyldig.
Men mener jeg så at man kunne vælge højttalere eller optisk inde i menuen på tv'et. Så der kan nok ikke komme lyd ud begge steder og det dur ikke :-) |
|
![]() |
|
Så må der anvendes Hedaset udgangen.
|
|
|
|
![]() |
|
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Offline Point: 19629 |
Hvor er den henne på det nævnte tv? Klaus
|
|
![]() |
|
Hvis der ikke er en sådan, og der ikke kan anvendes Toslink, så må der jo anskaffes en ny sender til høre apperaterne som kan bruges, eller man fra start skulle have undersøgt tingene nærmere, så der kunne købes et kompatibelt TV.
|
|
|
|
![]() |
|
rolig nu radiomand.
Vi regner da med at et nyt tv nok skal komme til at virke med en teleslynge. Beklager at vi ikke var bedre vidende 🤔
|
|
![]() |
|
beamer ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 08-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 243 |
What do you want to do ? New mail< id="mailtovindueCopyClipboard">Copy< id="mailtovindueArea">Hvis I bruger headset udgangen med minijack på TV, så forsvinder lyden i højtalerne. Sådan plejer det at være lavet. Jeg går ud fra, at andre skal kunne høre højtalerne samtidig med brug af teleslyngen. Nu ved jeg ikke, om høreapparaterne bruger telespole eller har bluetooth. De systemer med bluetooth plejer man at kalde en TV transmitter, og dem til telespole kalder man teleslynge. Her er en TV-transmitter med toslink (til bluetooth høreapparat): Jeg har endnu ikke fundet en teleslynge med toslink. Måske findes det. Ideen med en D/A konverter er også god, for den modtager et signal digitalt med toslink og har analog udgang (minijack).
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |